Ervaringen "Nub" theorie

<p>Volgende week zijn wij aan de beurt voor de termijn echo.. natuurlijk erg spannend! Mijn schoonzusje is ook zwanger en werkt als fysiotherapeute in een soort allround centrum waar dus ook verloskundige praktijk zit, voor haar een groot voordeel want zij mag zo vaak als zij wil een echo laten maken.. Met 12 weken zagen zij middels de "nub" theorie het geslacht. Ik ben al vrij nieuwsgierig aangelegd en omdat ik weinig tot geen kwaaltjes heb hoop ik zodra het geslacht bekend is dat het bij mij iets meer gaat "leven".. </p><p>Heeft iemand ervaring met de "nub" theorie? Ik lees op internet dat het natuurlijk nooit 100% is maar toch ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft.. Alvast bedankt! :)</p>

Met 11 weken deed onze echoscopiste de uitspraak dat het volgens de nub een jongen zou zijn. 4 weken later bleek het toch duidelijk een meisje. Dus ik zou me niet vastpinnen op die nub. Maar misschien dat die ene week nog net het verschil maakt. Maar t lijkt me eerder een gok. 50/50

Bij mij was het 2 van de 2 keer goed ‘geraden’ met de nub theorie. Er blijft een kans dat het niet klopt, ik dacht 70% kans dat de nub theorie wel klopt. Maar het kindje moet dan ook maar net in de goede houding liggen dat het duidelijk zichtbaar is. 

Bij mij was de 12-weken echo foto qua ligging perfect voor de nub theorie. Een vriendin wist 100% zeker dat het een meisje zou worden (heeft het nog nooit fout gehad). Toch 4 weken later een pretecho gedaan en 100% een jongen (en nu nog steeds na de 20-weken echo ;-)). Dus het geeft zeker geen zekerheid!

Wij hadden 11 weken in het zhuis een echo, de echoscopist dacht nav de nub theorie te zien dat het een meisje werd.
met 15 weken echo voor het geslacht bleek het toch echt een knul te zijn. Inmiddels trotse moeder van een zoon :)
bij ons zaten ze er dus naast? 

Ik vroeg mij hetzelfde af.. verloskundige vertelde dat er altijd een kans is dat ze het fout zien, maar in principe klopt het wel... een jongen, met 10 weken...
toen ik vervolgens met 20 weken hoorde dat ik een meisje kreeg, moest ik wel even aan het idee wennen! Ik zou me niet teveel vastklampen aan de nub theorie?

Bedankt voor jullie reacties! En "goed" om te lezen dat het dus blijkbaar in de meeste gevallen niet klopt.. Dan maar afwachten tot de 20 weken echo.. als de baby maar gezond is hè! :):)

Wij hadden met bijna 13wkn de termijn echo. De verloskundige zei m.b.v. de nub theorie dat het een jongetje zou worden. Vorige week de 20wkn echo gehad en het is echt een jongen! 

Terug
Bovenaan