Ervaringen "Nub" theorie

13 weken NUB: meisje
16 weken extra NUB: meisje
20 weken echo (hadden niks gezegt):meisje 
maar ik was pas echt begonnen met inslaan van roze dingen met de 20 weken echo. Wou toch graag die zekerheid hebben. Vrijdag 3D echo, hopelijk nog steeds een meisje hihi.
veel plezier volgende week!

Een nub theorie is echt na de 12 weken veel zekerder te zien. Ervoor kan het namelijk nog veel veranderen.
Hier was de echo ook pas na de 12 weken en aan de hand van de nub die ik zelf ook heel duidelijk zag verwachtte ik een meisje. Na de 20 weken echo kwamen we erachter dat het inderdaad een meisje is. 
Het kan dus zeker wel kloppen, zolang het niet te vroeg is. Wel raad ik aan er niet veel hoop in te hebben. Ken genoeg die met 15 weken een pretecho deden en met 20 weken tóch nog een ander geslacht zagen hihi

Heb met 13 weken geslachtsbepaling laten doen en was echt al duidelijk te zien datvhet een jongen word. Ik wacht de 20weken echo af maar verwacht dat het nog steeds een jongen is haha konden er echt niet omheen! 

Nou.. wij hadden de termijnecho met 11,5e week.
Er was niet zozeer sprake van het zien van een 'streepje in een bepaalde hoek' (horizontaal zou meisje zijn, meer omhoog jongen), maar je zag gewoon een fikse knobbel tussen de benen zitten. De verloskundige had het perfect in beeld, van schuin achter. Dus ze durfde wel te stellen.. met 80% zekerheid.. dat het een jongen zou zijn. Maar we mochten ons er niet op vastpinnen.
Bij 19 weken pretecho.. en jawel: 3 kleine streepjes te zien. De schaamlipjes en dus een meisje! Dit is bevestigd bij de 20-weken echo. Helemaal geen jongen dus! :)
Het schijnt dat tot 12/13 weken jongens en meiden die knobbel tussen de benen hebben en dat die zich dan differentieert tot mannelijk of vrouwelijk geslacht. Ik zou niet teveel waarde hechten aan die NUB-theorie. Ik denk dat het echt gokken is. Als het dan 'goed' is, is het eerder geluk dan wijsheid.

Eigenlijk is het beter om gewoon te wachten tot minimaal de 16 weken maar toch neemt de nieuwsgierigheid het over hihi. Conclusie is denk ik dat vanaf 12 weken het nog te onzeker is.. Nou ja ik wacht de 12 weken echo gewoon af of de vk uberhaupt iets kan zien en of de baby er goed voor ligt.. 
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties! :) 

Hallo allemaal,
Vandaag had ik pretecho bij verloskundige in umcg. Ik ben 13 weken en 5 dagen zwanger. Ik zei aan de verloskundige dat ik het geslacht graag willen weten. 
Ze heeft veel onderzocht maar heeft niks gezegd over het geslacht. Ik weet niet waarom?

Wat is jullie ideeen erover?
Groeten 
Parwan

Het schijnt vanaf 13 weken pas betrouwbaar te zijn. Met 11 weken kregen wij te horen dat het waarschijnlijk een jongetje zou worden. Met de officiële geslachtsbepaling rond 16 weken twijfelde de vk. Toch een meisje? Met de 20 weken echo bleek het inderdaad een meisje te zijn. Niet te veel op vastpinnen dus

Terug
Bovenaan