Ervaringen slaaptrainer

<p class="p1"><span class="s1">Hallo allemaal,</span></p><p class="p1"><span class="s1">Ik wil graag even jullie ervaringen horen over een slaaptrainer. En dan wil ik met name weten: vanaf welke leeftijd kun je die gaan gebruiken?</span></p><p class="p1"><span class="s1">Mijn zoontje is altijd een vroege vogel, 5.00 uur is op dit moment weer normaal... Ik zou graag weer terug gaan naar 6.00 uur!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Nu heb ik dat in het verleden maar gewoon geaccepteerd dat het zo was, maar nu hij wat ouder wordt, wil ik hem toch leren om langer te blijven liggen.</span></p><p class="p1"><span class="s1">Ik heb heel vaak al gehoord over een slaaptrainer, maar ik vraag me dan af of dat nog niet te vroeg is voor mijn zoontje. </span></p><p class="p1"><span class="s1">Hij is nu 2 jaar en 2 maanden. Kan dat al met deze leeftijd of is hij nog net iets te jong en moeten we nog ff volhouden? </span><span class="s2">?</span><span class="s1"> </span></p>
 
Onze dochter is nu 2 jaar en 9 maanden. Wij gebruiken sinds maand de slaaptrainer. We werken met rood in de nacht, geel half uur voor ze eruit mag en groen wordt hij als ze mag opstaan. Kleurherkenning is dus wel fijn als hij dat kent. We moeten hsar soms nog wel terug verwijzen naar bed, maar wij hebben hen gekocht omdat het lastig te bepalen is voor een kleine wanneer ze eruit mogen. Ze staat nu te springen bij groen en weet dat ze er dan ook echt uit mag en naar onze slaapkamer mag. Dus als hij de kleuren herkent kun je het proberen.
 
Wij hebben de Philips MyBuddy slaaptrainer. Die geeft een maantje als het tijd is om te slapen en een zonnetje als ze op ogen staan. Onze oudste was ongeveer 2,5 jaar en de jongste nog geen 2 toen we hem zijn gaan gebruiken.
Bij ons is dit altijd goed gegaan, al waren onze kinderen wel al standaard ook later wakker. In het begin komen ze vaak toch nog uit bed, maar dan legde wij ze terug in bed met de vermelding dat er nog een maantje is, en ze dus nog moeten slapen. 
 
Wij zijn rond die leeftid ongeveer begonnen met de slaaptrainer. We hebben er één van Kidsleep, waarbij het konijntje slaapt of wakker is. Deze slaaptrainer maakt geen geluid bij het overgaan van slapen naar wakker. Over sommige slaaptrainers hoor ik wel eens dat deze veel geluid maken waardoor het kind wakker wordt. 
 
Wij hadden hem gekocht voor de 2e verjaardag :p wat een heerlijk ding is dat. Ook de mybuddy. Ze wacht keurig op het zonnetje (en dat al ruim anderhalf jaar lang!) Dus ik zou lekker een slaaptrainer kopen!
 
Wij hebben Sam het schaap maar dat vind ik geen aanrader. Niet gebruikersvriendelijk, echt door een techneut gemaakt. En het meest lastige vind ik de harde klik als de oogjes open gaan. Mijn zoontje wordt er wakker van op het moment dat hij wèl een keer uitslaapt ?
 
Heee ! De slaaptrainer tja wij hebben hem ook aangeschaft het wel bekende schaap. Ik moet zeggen hier doet ze er weinig mee of althans ze doet er heel veel mee ze wilt hem continu aan raken en zijn ogen open en dicht doen ? Ik denk dat ze nog wel klein zijn om te begrijpen wat het idee ervan is maar als je het dagelijks benoemt dat het straks wel duidelijk is en er echt wel wat aan kunnen hebben. Jeetje 5 uur weer joh wat vroeg he ! Is het lang beter geweest dan 5 uur ? En hoe slaapt hij overdag nu?
Ik denk altijd je kan het altijd proberen met een slaaptrainer misschien heeft het wel vrij snel effect je weet maar nooit!
 
Wij hebben er 1 van Alecto. Lekker simpel zonder poespas. Blauw en maantje = nacht, dus slapen. Geen en zonnetje = ochtend dus opstaan.
Wij zijn er me begonnen vlak voordat onze dochter 2 werd. Ze begreep het meteen. Wel vond ze het in het begin lastig om er ook naar te handelen. Dus soms ging ze roepen of uit bed als hij nog blauw was. Dan legden we haar terug met de boodschap het is nog nacht. Deed ze vrij snel dus ook niet meer.
Prima leeftijd lijkt me hoor, 2 jaar! Ik zou het een kans geven want 5.00 is echt vroeg.. ?
 
Terug
Bovenaan