Ervaringen slaaptrainer

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Misschien dat ik me er toch maar eens in ga verdiepen. Ik denk dat het stukje begrijpen het punt hier niet zo is, alleen het daadwerkelijk ernaar handelen...? Ik begrijp dat het schaap niet zo’n aanrader is?
@chantal, ja het is alweer een paar weekjes zo vroeg. Het was lange tijd 6.00 uur, met af en toe een uitschieter naar 6.30 uur. Heeeeeel af en toe zelfs tot 7.00, maar die zijn echt maar heel sporadisch ( denk op 1 hand te tellen) hahaha. De laatste weken werd het steeds vroeger en nu al een week of 3/4 weer terug bij af en ik om 5.00 uur al met hem beneden zit. Soms ook 5.30 uur, maar dat vind ik ook te vroeg.
6.00 uur is vroeg, maar voor mij acceptabel. Smiddags slaapt hij prima. Het wisselt tussen 1,5 en 2,5 uur. De laatste tijd vaker 1,5 uur, dus prima. Hii is dan ook vrolijk en uitgeslapen. Hoe gaat t bij jullie met slapen?
 
Jeetje ja dat is echt vroeg 5.00/5.30!
Wij hebben het ook zo'n lange tijd gehad maar gelukkig gaat het nu stukken beter meestal tussen 6.30 en 7.00 is het nu.
Maar pas ook weer opeens een weekje 6.00 dus wisselt ook zeker nog met regelmaat maar het is nu vaker rond 7.00 dan om 6.00 en wat je zegt 6.00 vonden wij op een gegeven moment ook oké maar vroeger echt niet!
Wij hebben het schaap maar op het moment staat hij niet eens aan want ze wilt hem hele tijd bij haar in bed hebben. 
Tussen de middag slaapt ze meestal 1,5 en maximaal 2 uur we maken haar dan wakker en dat heeft wel echt gewerkt met langer slapen. 
Voor de rest kletst ze zo enorm veel en de hele dag door echt te grappig wat ze allemaal zegt en weet heerlijke leeftijd dit! Erge sterke mening en het is veel neeeee mama neeeee! Maar ja dat is de ene dag ook weer minder en dan weer een dagje erger wisselt ook enorm! Jullie zoontje ook last van ?
 
Ja, dat heb ik ook vaker gehoord om het middagslaapje max 1,5 te laten doen. Alleen de keren dat hij maar 1,5 uur slaapt (op het moment vaker dan 2/2,5), is hij evengoed vroeg wakker. Hij heeft smiddags zijn slaap ook gewoon nog nodig. Als ik merk dat het structureel zijn hele nachtrust verstoort, dan zal ik eens kijken om het middagslaapje in te korten. Maar dat is nu nog niet aan de orde. Wel heeft hij de afgelopen nachten hele onrustige nachten gehad, maar dat weit ik aan het feit dat hij voor t eerst naar het peuterklasje is geweest! Superleuk en ook superspannend voor mama hahaha! 
Jaaa, deze leeftijd is zeker leuk! Begint hier ook steeds meer te praten. Ook meer fantasie in zijn spel, zo leuk om te zien!
en pfff, ja dat eigen willetje en eigen mening... mijn god zeg hahahaha ??Gaat jouw dochtertje ook naar de peuterspeelzaal?
 
Dat is wel extreem vroeg om op te staan ja. Wij hebben hem vanaf dat hij ongeveer 2,5 jaar is. We hebben het schaap, en ja de oogjes maken een tik bij het open gaan maar dan is hij toch meestal al wakker. Bij ons is de regel dat als hij geen licht geeft dat hij in bed blijft en stil is, als hij lichtblauw word (half uur tevoren) dan mag hij zachtjes in zijn kamer spelen en bij ogen open mag hij uit zijn kamer. Dit gaat 9 van de 10x goed dus ik vind het een echte aanrader, welke je dan ook kiest.
 
En wat betreft middagslaapje, wij hebben die eerst verminderd naar 1 uur er toen van de een op andere dag afgehaald wat een dag of 3 wat strubbelingen gaf maar daarna sliep hij snachts veel beter
 
@nursie22, bedankt voor je reactie. Het schaap ziet er wel leuk uit. Ja, die klik zal hij denk ik ook niet wakker van worden, aangezien hij dan toch al wakker is.
Wat betreft het middagslaapje, dat is hier echt nog geen optie om dat af te gaan bouwen. Daar vind ik hem nog te klein voor en hij heeft dat nog echt hard nodig. Ik denk dat zolang hij het middagslaapje nog heeft, we er mee moeten dealen dat hij vroeg wakker is. We kunnen het alleen proberen iets te rekken tot 6.00 uur, zoals voorheen. 
 
Ja wij gingen dat ook pas na een week of twee merken dat het effect had dat middag slaapje in te korten. Vaak werkt dat niet gelijk. Ik vind ze ook nu nog te klein hoor om het hele middag slaapje eraf te halen is ook nog niet goed zo jong.
Hier is het de laatste dagen ooo vaak weer 6.15 hou me hart ook vast met het verzetten van de klok ?
Je hebt denk gewoon kindjes die echte vroege vogels zijn.
Ze gaat alleen naar de opvang maar ipc is dat het zelfde ongeveer als wat ze bij de peuterspeelzaal doen! Ze gaat 1 dag per week vanaf dat ze 10 maanden is ze heeft het zo erg naar haar zin echt fijn
 
Terug
Bovenaan