Ervaringen zwanger en corona...

<p>Hallo,</p><p>Ik ben op zoek naar ervaringen van dames die tijdens hun zwangerschap besmet zijn geweest met het corona virus en hun ervaringen met het herstel hiervan en hoe de bevalling is verlopen.</p><p>Me beste vriendinnetje is momenteel 27 weken zwanger en ligt inmiddels 12 dagen in coma. Het lijkt nu wel de goede kant op te gaan en we hopen dat ze over een paar dagen zelfstandig kan ademen en weer wakker kan worden.</p><p>Maar ik vraag me nu dus af hoe het herstel van een coma gaat zijn.. volgens de gynaecoloog is er een kleine kans dat ze zelf kan gaan bevallen gezien ze dan waarschijnlijk nog niet krachtig genoeg is.</p>

Hoi! 
Ik denk dat het enigzins positief is dat er nog geen reacties zijn gegeven wat hopelijk een signaal is dat het weinig voorkomt.
Ik heb zelf ook geen ervaring maar vind het wel erg rot voor jullie en vooral je beste vriendin! Heel akelig dat ze in coma ligt.
Veel sterkte nog en ik hoop op een voorspoedig herstel ❤️‍?.

Wow, heftig verhaal!
Persoonlijk heb ik corona gehad tijdens mijn zwangerschap...maar ik was toen pas 4 weken zwanger dus ik kan je heel weinig helpen. Ook had ik het heel licht, het leek precies op de griep die ik aan het begin van de eerste coronagolf had waar ze toen nog niet iedereen bij testte... Dus ik geloof ook nog eens dat ik het iets milder had omdat ik vermoed dat ik het dus al eerder heb gehad...
Mijn herstel ging heel voorspoedig, maar ik ben ook totaal niet zo ziek geweest als je vriendin. Ook heb ik gewerkt met mensen die met corona besmet waren en iedereen reageert anders. Mensen die het zwaar te verduren hadden en vervolgens herstellen alsof er niks aan de hand is geweest en anderen die het maar heel mild hadden maar een paar maanden later nog steeds vermoeidheidsklachten hebben en andere restklachten. Corona is gewoon heel grillig en het verloop valt weinig over te zeggen. Ik hoop gewoon dat het snel weer beter gaat met je vriendin en dan ook het kindje het goed heeft.

Wow wst een heftig verhaal. Ik heb er ook geen ervaring mee. Maar hoop echt dat alles goed komt met je vriendin.

Ik ben momenteel 30 weken zwanger. En heb gelukkig corona nog niet echt van dichtbij meegemaakt. Ook de vaccinatie heb ik niet. En hoop ook van harte dat ik de corona mag blijven ontspringen en geen klachten hoef te ervaren. Al wordt ik wel medisch en ga ik volgende week vragen wat de gynaecoloog adviseerd qua inenting..

Oh jeetje zeg wat heftig! Lijkt mij ook eng als je het zo van dichtbij meemaakt. Ik ken zelf alleen zwangere die milde klachten hadden in hun zwangerschap. Heeft jouw beste vriendin risico factoren als overgewicht of onderliggende ziekte? Of totaal onverwachts dat ze zo heftig reageert op corona. 

Veel sterkte! 

Gelukkig is het bij iedereen hier niet zo erg geweest. Mijn vriendin is geen risico, ze is jong en gezond. Geen overgewicht, drinkt of rookt niet. Eet gezond. Echt pure pech dan denk ik.. gister is ze wakker geworden en van de beademing af gekomen. Ze is nu alleen heel erg boos en in de war, heeft schijnbaar veel gedroomd tijdens haar coma en is nog in de war van de vele medicatie die ze kreeg. Spannend hoe het nu verder gaat lopen..

Wat fijn dat ze bij is, hopelijk gaat het herstel nu goed genoeg en kan ze zelf bevallen. Gaat alles ook goed met de baby?

Terug
Bovenaan