Ervaringen zwanger en corona...

Wat heftig zeg! Lijkt me heel erg. Ik heb zelf corona gehad toen ik 8 weken zwanger was. Ik heb er twee weken echt last van gehad, maar gelukkig milde griepachtige klachten. Wel was ik ontzettend moe en futloos en zo slap als wat. Na die 2 weken wel weer hersteld. Geen ervaringen mee dus met later in de zwangerschap. Ik krijg nu wel extra groeiecho’s, maar corona heeft bij mij gelukkig geen effect op de groei. Heel veel sterkte voor je vriendin!

Jeetje, heftig. Ik heb het niet gehad voor zover ik weet en ben ook niet geënt. Dit wens je niemand toe. Veel sterkte voor je vriendin. Dat boze en de verwarring herken ik van m'n opa, heeft tijd nodig. 
Hopelijk kan ze de bevalling zelf doen, maar anders zou ik het zelf fijn vinden om tijd te hebben om me te kunnen instellen op een keizersnede.

Ik heb Corona gekregen toen ik 20,5 week zwanger was. De eerste weken kon ik echt niks: geen licht verdragen en alleen in bad in plaats van douchen met de lamp uit. Heb een paar weken met gordijnen dicht op de bank gelegen en een zonnebril op. Ik kreeg in de eerste weken ook erg weinig lucht. Neusspray heeft uitkomst geboden maar zonder neusspray had ik echt het idee dat ik stikte. Ben slank en had tot 23 weken echt geen buik door m'n zwangerschap maar toch weinig lucht. Ook een maand later was een boek lezen bijvoorbeeld nog te vermoeiend. Nu 27,5 week zwanger en een paar honderd meter lopen gaat nog steeds bijna niet. Ik ben meestal blij als ik gedoucht en gegeten heb. Rust pakken helpt wel echt. Fysio adviseert ook heel erg uit te kijken met overbelasten. Ik dacht dat ik conditie op moest bouwen maar dat wordt heel erg afgeraden. Ik merk ook meteen dat ik veel minder kan als ik een paar dagen iets meer van mezelf gevraagd heb. Ook veel praten/ bellen kost me veel energie en daarna ben ik doodmoe. In het ziekenhuis heb ik niet gelegen maar ik kan na 7 weken nog steeds heel erg weinig terwijl ik de eerste weken van m'n zwangerschap juist veel energie had. 

Wat een heftig en verdrietig verhaal. Je vriendin zal inmiddels bevallen zijn en ik  hoop verschrikkelijk dat alles goed is gegaan. 
Toch wil ik hier nog even mijn verhaal delen. Vooral omdat ik toen ik zelf een jaar geleden corona kreeg geen enkele ervaring kon vinden van andere vrouwen die zwanger waren met corona of gingen bevallen.
Zelf kreeg ik corona toen ik 40 weken zwanger was. Vlak nadat mijn man eerst besmet was. Bij mij verliep de infectie gelukkig zeer mild met enkel een licht kuchje en geur en smaakverlies. Ik had zelfs geen koorts. De bevalling begon met 42 weken  thuis. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis omdat het stagneerde maar ik denk niet dat dit met de corona te maken had. Ik kreeg wel wat extra zuurstof via een slangetje in de neus toegediend maar merkte eigenlijk zelf niet dat ik dit nodig had. De bevalling is verder zonder complicaties verlopen Mijn baby was gelukkig gezond en heeft ook later geen klachten gekregen. Mijn geurverlies is het enige dag echt heel lang heeft geduurd voordat ik dat terug had(bijna een jaar) . 
Ik voelde me in die periode heel sterk maar ben achteraf best wel eens verdrietig geweest omdat de periode ook veel onzekerheid en angst met zich meebracht. Ook ben ik boos geweest door de vele tegenstrijdige informatie en dat ik niet meer wist wat ik moest geloven. 
Maar corona is een grillige ziekte die bij iedereen blijkbaar heel anders kan verlopen. Ik denk dat het nog steeds een raadsel is waarom het bij de een heel mild verloopt terwijl het bij een ander dramatisch kan verlopen. 

Wat erg om te horen van je vriendin met coma! Wel fijn dat je dat deelt hier zodat anderen weten wat er kan gebeuren door corona. Ik wou ook even mijn verhaal vertellen zodat anderen ook beter geïnformeerd zijn. Heb 2x corona meegemaakt tijdens mijn zwangerschap. Eerste in augustus 2021 waarschijnlijk delta. Ik was toen 10weken zwanger en heb het heel vervelend ervaren. Had 4weken niks kunnen eten door geur en smaak.verlies. ook had ik last van misselijkheid, braken,koorts,benauwd en diarree. Gelukkig kon ik met paracetamol en veel.soep eten doorheen komen. Smaak is terug gekomen maar geur niet helemaal. Nu ben ik 33weken zwangerschap en weer corona te pakken waarschijnlijk omikron. Niks vergeleken met delta. Kleine verkoudheidsklachten zoals hoofdpijn, spierpijn en lichte koorts voor 2dagen. Het was even schrikken omdat je hoort dat in 3de trimester gevaarlijk kan zijn. Maar gelukkig is het goed verlopen. Gewoon elke dag goed je baby blijven voelen bewegen en goed blijven eten. 

Ik had Corona toen ik 6 weken zwanger was. Afgelopen dinsdag te horen gekregen dat het hartje waarschijnlijk 2/3 weken al niet meer klopt ? ik was toen rond de 7 weken zwanger. 

Hoi allereerst heel veel sterkte en hopelijk dat ze snel weer de oude wordt ?
Ik ben was helaas ook erg ziek met Corona de delta variant ik was opdat moment 20 weken zwanger. Deze Corona variant heeft er helaas voor gezorgd dat mijn placenta erg beschadigd is waardoor mijn zoontje in mijn buik is overleden. Dit is een heel zeldzame situatie. Ik ken ook een aantal personen in mijn omgeving die ook Corona gehad hebben tijdens de zwangerschap en die er goed zijn uit gekomen met een gezond kindje.

Hi @soutjerainbowbaby,
Wat erg voor jullie, ik heb waarschijnlijk hetzelfde meegemaakt. Bij 20 weken echo bleek het hartje van onze dochter niet meer te kloppen en met 16 weken Corona gehad waarna zij is gestopt met groeien. Onderzoeken lopen bij mij nog.. hoe is bij jou vastgesteld dat Corona de oorzaak is geweest en dat het de deltavariant was? 

Terug
Bovenaan