Espritxx/Muizeke

Ha Elise

Daantje heeft gisteren het eerste prikje gehad, ze huilde alleen bij het prikken en ze heeft er verder geen last van gehad, alleen toen ze 's avonds in bad ging en ze haar pleistertje zag was het even huilen. Alsof ze ineens dacht ojaaa dat hebben we vandaag ook meegemaakt. Heeft Anne-sophie hem ook al gehad? Heb je al uitslag van je bloed? Ik heb weer bekkenklachten, zat vrijdag ineens weer helemaal scheef en zeer dat het deed, dinsdag kon ik gelukkig al bij de fysio terecht en die heeft een paar flinke duwen gegeven op mn bekken waardoor het nu weer recht zit. Ik moet alleen wel rustig aan doen en dat is best lastig met zo'n kleine peuter in huis.
Wij hoeven deze keer maar 1 naam klaar te hebben, maar denk niet dat dat gemakkelijker is hahaha, we zitten in een impasse om het zo maar te noemen... ik heb een favoriet waarvan ik hoop dat ronald hem ook mooi gaat vinden, maar hij twijfelt nog.
Leuk he dat Sint eraan zit te komen, ik heb er nog meer zin in dan Daantje zelf ;-) Piet stopt nu al af en toe een klein kadootje in haar schoen en dat vindt ze inmiddels niet meer eng (de eerste keer moest mama meelopen naar haar laarsje bij de open haard) maar nu vindt ze het heeeeel erg leuk .
Denk dat we binnenkort nog maar eens een pretecho doen, hadden we bij Daantje ook gedaan en alhoewel ik het niet heel erg bijzonder vond in dat 3d, vind ik dat we het tegenover ukkie2 niet kunnen maken om niet ook zoiets te doen. Dan heeft ukkie ook een dvd met 3d beelden van zichzelf in de buik. En ik vind het ook wel leuk weer even 'binnen te kijken'.
Nou weer aan t werk, er ligt een hele bult maar hierna gelukkig weer lekker lang weekend!

Liefs Femke

Hee Femke,

Inmiddels uitgestreken?? Hier lag ook een hele berg! Vroeger ruimde ik alles altijd gelijk op maar tegenwoordig leven we volgens Gerco uit de wasmanden...haha! Dus ik heb alles vanavond maar eens in de kast gelegd! Een lekker opgeruimd gevoel!
Anne-Sophie huilde ook maar eventjes tijdens de prik. Ze vond het verder wel interessant. Van de gemeente mochten ze allemaal zo'n Happy Horse knuffel uitzoeken en kregen we een gratis kaartje voor het zwembad..toch leuk!
Dus nu zijn we allemaal ingeend..Ik ben benieuwd!
Wij mogen trouwens woensdag weer even binnen in mn buik kijken...Dan moeten we voor de groeiecho! ik ben benieuwd of het deze keer echt een reus is! Hoop het niet natuurlijk want hij moet er wel een beetje makkelijk uit kunnen straks...
Vervelend zeg die last van je bekken...heb je dat dan aan 1 kant of aan allebei de kanten? Ik heb de laatste tijd vaak last van mn linkerkant...net alsof er dan iets inschiet ofzo..gelukkig heb ik het niet dagelijks...En ja rustig aan doen is makkelijker gezegd dan gedaan! zo'n kleine frummel in huis kost een hoop energie! Gelukkig is haar slaapritme weer helemaal terug en slaapt ze nu ook standaard in haar grotemeidenbed. Ik heb samen met haar het ledikant leeggehaald en daar kan ze dus niet meer in. Ze vond het prima! Is voor de baby zei ze...wat een tutje he?
Gelukkig schiet ons verlof al best wel op...Deze weken vliegen echt voorbij!
Anne-Sophie vindt Sinterklaas van een afstandje wel leuk maar hij moet niet te dichtbij komen. Zaterdag hadden we Sinterklaasfeest van Gerco zijn werk...Ze vond het cadeau interessanter dan de Sinterklaas..Nu zijn we een winkelwagen rijker..de kamer raakt zo aardig vol met al dat speelgoed. Ik heb pas een heleboel naar zolder gebracht..dan kunnen we een beetje afwisselen.
Ze is trouwens helemaal gek van de vingerverf! Heeft Daantje dat ook? Vanavond had ze niet alleen haar blad maar ook haar hele gezichtje een kleurtje gegeven haha!
Zo...nog even een kopje thee en daarna lekker Boer zoekt vrouw kijken!

Liefs Elise

ha Elise

Hoe was de groeiecho? Wij verwachten ook een flinke baby!!! We hebben maandag een pretecho laten maken, zo'n 3d, deze was veel mooier dan bij Daantje. Ik heb deze keer schijnbaar veel vruchtwater en daardoor kon je de baby heel goed zien en zat ie niet klem om het zo maar te zeggen. Ze schatte dat de baby tussen de 7 en 8 pond zou zijn straks, nu was ie al 1340 gram, das best flink schijnbaar. Ik ben al lang blij dat de baby goed groeit hoor, alleen hoop ik wel dat we niet boven de 8 pond uit gaan komen met het ook op die mega-knip van de vorige keer.... Daantje heeft nog geen vingerverf, leek me zo'n geknoei maar het is wel heel leuk natuurlijk, wie weet haal ik dat ook wel in huis, ze tekent vooral met waskrijtjes en potloden.
Mijn bekken zit trouwens weer goed, met dank aan Ronald, die heeft vorige week alle huishoudelijke klussen overgenomen, waardoor ik echt niks heb hoeven doen, bukken en tillen zijn van die dingen waardoor het ineens weer mis kan zijn. Ik heb nu ook helemaal geen pijn meer, ben superblij.
Boer zoekt vrouw was leuk he? Bij ons op het werk hadden we een poule opgericht, ik was derde geworden, had 3 van de 5 goed geraden hihi.
Er komt hier trouwens dagelijks nog wel een cadeautje bij voor Sint, ik kan niks laten liggen, erg he? Fijne Sinterklaas en ik hoor graag hoe je echo was!

Liefs Femke

Hee Femke,

Is Daantje ook zo vreselijk verwend met Sinterklaas?? Anne-Sophie heeft echt superveel gekregen..(baby born met potje, een winkelwagen, kassa en boodschappen, buggy, draagzak voor de pop, memoryspel, stofzuiger, pyama, chocolade in allerlei soorten en maten..ehhm en de rest weet ik zo even niet meer!
De echo was trouwens prima! De baby zwaaide zelfs eventjes naar ons...Het was nog wel een heel gedoe want de gyn. vond het een beetje onzin dat we met 30 weken kwamen (hij zei dat je nu helemaal niet goed kon zien of het een groot kindje zou worden omdat het nog eventjes moet groeien) We mochten gelukkig wel even met de echo kijken (we waren bang dat ie ons weer naar huis zou sturen..) Hij schat de baby nu op niet meer dan 8 pond ! Pfff dat valt gelukkig mee (Anne-Sophie was 7,5) Ik hoef niet standaard naar het ziekenhuis...dus mag het eerst gewoon thuis gaan proberen! En toen moest ik vorige week ook nog naar de VK en die zei weer dat het een heel klein kindje werd, omdat ik veel vruchtwater had! Snap jij dat nou????? We zien het wel...het moet er toch uit haha!
Wanneer ga jij de kerstboom opzetten of staat ie al?? Wij gaan het deze week doen. Ik ben benieuwd wat Anne-Sophie ervan vindt! Vorig jaar heeft ze er helemaal niet aangezeten maar ik denk dat het dit jaar wel anders wordt..dat wordt alleen ballen aan de bovenkant!

Liefs Elise

Ha Elise,

Nou Daantje is inderdaad ontzettend verwend, al haar ooms hadden meerdere kadootjes gekocht, plus 2x opa en oma die goed hadden ingekocht en wijzelf ook nog eens... Ze speelt er nu echt op los met al dr nieuwe speelgoed. Ze vindt de supermarkt van Duplo heel erg leuk, dan moet mama iets komen kopen en drukt zij op de kassa waar dan een geluidje uit komt, ook haar rieten poppenwagentje bevalt super, ze loopt er regelmatig mee door de kamer. Zo te lezen is Anne-Sophie ook goed verwend! Fijn dat jullie echo goed was, die van ons komt ook niet boven de 8 pond uit als t goed is, en dat hoop ik van harte! Wat vreemd dat je vk weer iets heel anders zegt, ze kijken toch allemaal naar dezelfde buik met hetzelfde babytje erin zou je denken he? Ik mag donderdag weer op controle, ben vooral benieuwd wat ik nu weer weeg, de rest is niet zo spannend, want ik voel me verder helemaal goed.

Wij gaan dit weekend de kerstboom zetten, we hebben heel veel dingetjes van vilt en hout en de glazen ballen blijven maar een paar jaar op zolder denk ik, we hebben hele mooie die niet meer gemaakt worden dus kan ik die ook niet meer bijkopen als ze sneuvelen.

We zijn trouwens al met Daantje naar een basisschool wezen kijken, er zit hier een hele populaire school midden in het dorp en als je ze daar niet op de 2e verjaardag aan gaat melden ben je al te laat. Erg he? Ben druk bezig om alle info in orde te maken zodat ze daar over 2 jr naartoe kan, de peuterspeelzaal waar ze naartoe gaat straks zit ook in dat gebouw en 80% van die kindjes gaan ook naar die basisschool dus dat is wel heel erg leuk voor dr denk ik. Zijn jullie daar ook al mee bezig of werkt het bij jullie anders?

Ben al helemaal toe aan de vakantie, nog 1,5 week!!!

Oow ben trouwens gisteren met mn moeder naar komt een vrouw bij de dokter geweest.... de hele zaal was in tranen, wat een mooie film maar je houdt het echt niet droog.

Liefs Femke

Terug
Bovenaan