eten jullie kids goed groente????????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Ik was steeds erg anto met mijn eigen prakkie fruit en groente
vrolijk in de keuken lekkere dingen prakken / pureren.(geen stukkie's voor meneer)
maar helaas hij moest het allemaal niet , geen opvolg melk erin , geel liga erin helemaal niks moest die ervan hebben.
dus die hoop even laten varen en maar leren eten met potjes

fruit gaat nu super hij eet elke dag een half (groot) potje fruit

maar groenten wilt die niet ja bruine bonen uit een potje gaat er super in en de worteltjes eet die redelijk goed.

maar ja om nou elke dag bruine bonen te geven.

wat ik ook probeer , potjes vanaf 4 maanden , potjes vanaf 6 maanden
eigen prakkie ( hele vriezer vol met verschilende dingen)
niks wilt die ervan eten ja zijn danoontje erna wel ja die gaat er smakelijk in

maar nu geef ik dus als hij weer eens iets niet of niet  meer wilt eten
ook geen danoontje meer maar een fles want tja hij moet toch wat hebben he

hoe gaat dat bij jullie??

wordt er soms erg frustie van en dat werkt ook niet echt goed he

alle tips zijn welkom

groetjes moekje mama van Ryan 24-07-2007

Hoi Moekje,

Net of ik het over mijn eigen dochtertje lees....
Deze afgelopen week ging het bij ons behoorlijk goed. Ben er bij ons wel achter dat ze liever een eigengemaakt prakje heeft en dit zeker niet te warm wil hebben!! Ook vindt ze het erg interressant als wij dus hetzelfde op het bord hebben om te eten, dus eet zij het dan ook wel, wel met moeite soms, de eerste happen gaan goed ( ±4 tot 6) daarna gaan vaak de kaakjes stijf op elkaar. Tja wat we dan doen: zelf opeten wat op de lepel zit en mmmm wat lekker, tjoeke tjoeke tjoeke en al dat soort ongein, ha ha. Binnenkort gaan we op vakantie met halfpension erbij, zie ons al aan tafel zitten!! Net een stelletje die niet helemaal goed wijs zijn, ha ha. Maar het helpt wel, ze eet wat wij eten, gisteren hutspot gehad (ui apart van de pan, in een steelpan gebakken en na haar bordje te hebben opgeschept er pas bij in gedaan), eergisteren spinazie, vandaag andijvie etc.

groetjes en succes,
xx Roos xx

Hoi,

ik denk dat wij mazzel hebben met Stijn, want die eet wel graag eigengemaakte hapjes maar gruwelt van een potje met eten. Vooral eigengemaakte bruine bonen met appel en bloemkool zijn favoriet. Bruine bonen koop ik dan zo'n doosje en die moeten dan acht uur weken en anderhalf uur ofzo koken. Dan kook ik apart een of twee appeltjes en pureer alles door elkaar. Ik ben er wel achter gekomen dat Stijn eten nog lekkerder vind als er een aardappeltje doorheen zit.

Fruit is helemaal favoriet. Als hij mij s'morgens met een vrucht richting keuken ziet lopen komt hij achter me aan en zodra ik met de staafmixer aan de slag ga begint hij te mopperen tot hij in zijn stoel zit (en dan moet de gordel nog vast en de slab om) en de eerste paar happen op heeft. Meestal gaat alles tot de laatste hap toe op.

Stijn gruwlet wel van brood trouwens. Daar doe ik hem echt geen plezier mee. Ik hou er zelf ook niet van dus hij heeft het niet van een vreemde.

Groetjes van Marloes

Hoi hoi,

nou, dan denk ik dat wij helemaal geluk hebben met Dylano.
Die eet dus echt alles... zelfgemaakte groentehap, potjes, vers fruit, en potjes met fruit.
Ook eet hij brood, en dat alles gaat er allemaal mee gemak in!
Alleen bij de yoghurt doe ik een beetje Roosvicee, want anders lust hij het niet echt hoor.

Groetjes Debby.

hoi hoi

Ik denk dat ik hier ook maar eens bruine bonen moet gaan geven...
De groente hap gaat er hier ook echt niet meer in, zelfgemaakt niet en geen potjes.

Birgit is helemaal gek op het moment van een 1/2 banaantje met het sap van een mandarijn en een halve liga (oma's recept) die stukjes vind ze heerlijk om weg te slobberen en te kauwen (doet ze alsof ze nooit eerder gedaan heeft..)

Van een banaan afhappen vind ze ook erg interessant, maarja kan moeilijk 2x per dag banaan gaan geven, want dan poept ze straks niet meer..

Hopelijk vind ik binnenkort ook iets wat ze lekker vind, idd niet te warm maken, dan lust ze het al helemaal niet!

Groetjes Evelien

Thijn is een kanjer met fruit alles vindt hij heerlijk eigen gemaakt het liefst.

Groenten daarin tegen vindt hij wat minder.

Bruinebonen is ook bij hem favoriet (uit potje).
Wel heb ik ondekt dat als ik de recepten maak van keukenkikker.nl dat hij het met smaak zit te eten, die uit t boek van opperdepop lijkt hij wat minder lekker te vinden.

Bij keukenkikker.nl heb je namelijk recepten die wat zoeter zijn bijvoorbeeld witlof met peer en rozijnen, dit vindt hij heerlijk (huilt als het op is). Ik probeer de recepten steeds minder zoet te maken, dus eerst deed ik er een hele peer bij en nu nog maar een kwartje.

Trouwens; leuk recept van die bruine bonen, ga ik morgen even (nouja even) proberen. Bedankt!

Hoi hoi,

Ik ben ook een van de gelukkige die kan zeggen dat haar kind goed eten kan!
Idd die bruine boen is favoriet!
Femke eet ook meer en deels met de pot mee hoor.
Ze lust ook spruiten nou hoor ik al van mijn moeder dat niet ieder kind dat lekker vindt!
En macaroni zelfgemaakt lust ze ook graag en ik mak ook wel eens pasta met hamreepjes en kaas dat gaat er ook goed in!
Gelukkig geen moeite met stukjes eten.
en de danoontjes gaan er ook altijd wel in maar ook een bakje yoghurt wel hoor!
Ook een femke tussen de middag graap met mij een plakje brood met appelstroop.

Nou hopen dat dat zo'n lekkere eter blijft!!!!

Groetjes  
patricia
moeder van Femke 10-06-2007  

Nou MErel kan heerlijk eten hoor. Sta er weleens versteld van wat erin gaat.
Alleen banaan is ze niet zo dol op.
Dingen die ze heerlijk vind zijn worteltjes evt met appel, witlof met appel, bloemkool, broccoli doe ik dan een schepje voeding doorheen om het wat romiger te maken.
van fruithapjes smult ze ook helemaal als ik er een ligaatje dooheen verkruimel

Terug
Bovenaan