even een dilemma

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

Ik wil toch nog even reageren op mijn topic 'mama-dag'. Daarin beschrijf ik dat ik een dag voor mezelf heb gehouden, zonder justin. Sommige van jullie schrijven dat ze dat nooit doen en juist altijd bij de kinderen willen zijn. ik zit nu een beetje met een dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik niets liever dan bij justin zijn, maar aan de andere kant heb ik zo'n dag gewoon echt nodig. Ik sta er grotendeels alleen voor qua opvoeding en ik heb soms het gevoel dat ik 'op' ben. En juist door even wat voor mezelf te doen, ben ik weer uitgerust en kan ik weer beter voor justin zorgen. Tenminste zo voel ik het. Ik zit nu met tranen in mijn ogen, omdat ik me nu schuldig voel over zo'n dag. Dus mijn vraag aan jullie: hoe denken jullie over tijd voor jezelf nemen? Vind je dat nodig of vind je dat je al je tijd aan je kinderen moet besteden?

groetjes mirjam

Voel je alsjeblieft niet schuldig! Ik ga ook af en toe een paar uur winkelen zonder Feline. En van de week 's avonds naar een verjaardag geweest.
Als je je daarmee toch een beetje op kan laden en je weer beter voelt moet je dat toch gewoon doen!

groetjes Maris

hoi

je moet je niet schuldig voelen hoor over reacties van anderen
ieder mens zit anders in elkaar, je moet gewoon naar je gevoel luisteren
als je gevoel zegt dat je afentoe tijd voor jezelf moet hebben omdat je anders op bent, moet je dat gewoon doen
als je op bent kun je ook minder verdragen en als je dan tijd voor jezelf hebt gehad en weer lekker opgeladen bent heeft je kindje daar toch alleen maar voordeel van????
gewoon doen wat jou het beste lijkt meid

liefs ilona

Hoi hoi

Je moet je echt niet schuldig voelen hoor, ik heb het zo af en toe ook nodig en ik vind het ook heerlijk.
Ik zal het je sterker vertellen, ik ben laatst met een vriendin een heel weekend weggeweest, HEERLIJK!!!!!! Lekker even een weekend geen mama zijn.
En dan is het ook weer fijn om thuis te komen, net alsof je dan weer opgeladen bent om er weer tegen aan te kunnen. Dus voel je echt niet schuldig dat jij een heerlijk dagje voor jezelf hebt gehad. En ik denk altijd maar zo, zit mama goed in haar vel dan de rest van het gezin ook.

Tam

Hallo Mirjam ,

Ik heb net j verhaal gelezen en dacht huh waarom zoveel schuld en twijfels ...

Dat is helemaal niet nodig ! Elke moeder is anders ! Net zoals er zoveel verschillende mensen zijn ... Als we allemaal hetzelfde waren , konden we ook niet van elkaar leren !

Ik had je vorige stukje gelezen ( niet gereageerd ) , maar dacht wel stiekum bij mezelf van hey dat klinkt wel lekker in m,n oren zoiets moet ik af en toe ook doen .

Gewoon ff lekker bijtanken en dan weer heerlijk een uitgeruste mama zijn !

Dus je schuldgevoel mag je van mij aan de kant schuiven ... want je zult ongetwijfeld ook wel veel leuke dingen doen met je kindje

Liefs van Anna

Hoi Mirjam,

Ik ben zo'n moeder die er geen behoefte aan heeft om even zonder kind iets te doen. De dingen die we zonder Marissa doen zijn dingen waarbij ze ECHT niet mee kan. Anders nemen we haar altijd mee. We laten het ook altijd zo kort mogelijk duren dus logeren heeft ze nog nooit gedaan. Opa en Oma blijven dan gewoon tot we thuis zijn en gaan dan ook weer naar huis.
Maar luister.. dat ben ik. Toen ik jouw andere stukje las dacht ik wat een heerlijke dag heb je gehad. En wat ontzettend fijn dat je dat hebt kunnen doen.Ik veroordeel je dus ook helemaal niet. Iedereen doet het op zijn eigen manier en ik denk ook dat als jij gelukkig bent je de beste moeder bent die je kunt zijn. Als dat voor jou betekent dat je af en toe even iets gezelligs voor jezelf doet dan moet je dat absoluut doen. Iedereen heeft zijn eigen manier en als het goed voelt voor jou dan is het ook goed.

groetjes Linda

Ha Mirjam,
Absoluut niet schuldig voelen!!! Is toch heerlijk om even tijd voor jezelf te hebben. Ik ga regelmatig als mijn man thuis is even op donderdagavond lekker alleen of met vriendin de stad in, is toch heerlijk. Wij hadden laatst een bruiloft van mijn man zijn broertje en toen hebben  we ons dochtertje  (nu 16 maanden) om 16:00 uur al naar mijn broer + gezin gebracht zodat wij heerlijk relaxt bij het diner 's avonds konden aanschuiven. Is heeel normaal en gezond dat je tijd voor jezelf nodig hebt. En Veerle had het prachtig gehad, daar geniet ik ook weer van als ik dat hoor als ik haar kom halen.  
Niet meer schuldig voelen hoor!! Iedereen weet dat je  eigen kindje het mooiste is wat je kan overkomen!!
Groetjes, Floor  

Hoi.. Ik snap je dilemma wel hoor, maar ik denk juist dat het ook heel goed is (voor jezelf en je kindje) dat je ook eens wat eigen dingen doet..
Ik hou zielsveel van mijn 2 kids, maar ik heb ook tijd voor mijn eigen nodig.. Ik had al 10 jaar een eigen paard waar ik 3 of 4 dagen in de week mee bezig was. Ik was dan overdag met de kinderen thuis en ging 's avonds lekker naar Fior.. Helaas is hij 4 weken geleden heel plotseling overleden en dan val je in een gat! Toen merkte ik zeker dat ik die tijd voor mezelf heeeel erg mistte.
Gelukkig heb ik wat andere paarden gevonden waar ik op kan rijden zodat ik die tijd voor mezelf toch weer heb...
Vanmiddag ga ik lekker met wat vriendinnen lunchen in de stad (doen we 1x in de 4 weken) en na een paar uurtjes heerlijk ontspannen beppen kan ik er weer helemaal tegenaan!!
Geniet er gewoon lekker van, tijd voor jezelf heb je ook nodig!!
Liefs, Anne-Marie

Terug
Bovenaan