even een dilemma

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2008 14:15:53'));

Tja je vraagt of wij het zouden doen en mijn antwoord is nee! Ik wil er honderd procent zijn voor de kinderen, dat is ook de reden dat ik niet werk buitenshuis. Maar onze kinderen zijn dan ook nog nooit naar kinderopvang of bso of overblijf geweest, want daar moet ik niet aan denken.

Dat je een dag voor jezelf wilt hebben dat moet je toch zelf weten. Ik snap alleen niet dat je je kind dan naar het kdv brengt en niet een dag uitkiest waarop je partner vrij is zodat hij wat met de kleine kan doen, maar dat is mijn mening.

groetjes van marloes

Ik snap het wel dat haar kindje dan op het kinderdagverblijf is omdat ze een dagje vrij had van het werk en haar kindje anders ook op het kdv had gezeten. En je moet toch betalen voor die dag ook al houd je je kindje thuis. Dus mijn mening is dat dat dan erg goed uitkomt. Toch??????

Ik vind dat je groot gelijk hebt! Je hebt af en toe effe wat tijd voor jezelf nodig. Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Bovendien is het inderdaad zo dat je toch betaalt voor het kdv, of je kindje er nu zit of niet. Ik merk af en toe in mijn omgeving ook dat moeders onder elkaar helemaal niet zo solidair en begripvol naar elkaar toe zijn en dat vind ik erg jammer. Opvoeden is namelijk geen competitie. We hebben allemaal onze eigen ideetjes en ik weet zeker dat we allemaal als uitgangspunt hebben dat we het beste willen voor onze kleintjes.

Groetjes, Linda

Ik wil nog even kwijt dat ik ook snap waarom ze die dag gekozen heeft. De kleine zat toch op het KDV en voor de kleine verandert er dus helemaal niets. En nog maals dat de een er wel behoefte aan heeft en de ander niet dat maakt je geen betere of slechtere moeder, iedereen doet het op zijn eigen manier

Halloooooooo - daar gaan we weer. Het grootste obstakel van (bijna) elke vrouw: schuldgevoel!

Ik snap je heel goed hoor en zo heel af en toe nemen opa en oma onze dochter mee om iets leuks to doen. Ik heb daar geen moeite mee, geniet er heerlijk van,  en sterker nog --  mijn dochter gaat stralend met ze mee en komt stralend weer thuis.   Ze zit ook 2 dagen per week op het kdv (wanneer ik moet werken)  en ze begint al in de auto te springen dat ze naar de kindjes mag. Even iets anders voor je kindje is harstikke gezond!

Weet je, het feit dat jij gelukkig en ontspannen wordt van een dagje rust heeft alleen maar een positief effect op je kind. Wees blij dat je een manier gevonden hebt! Je kunt er ook 100% voor je kind zijn zonder dat je er 24/7 bij bent. Je kind moet ook leren dat mama er niet altijd en eeuwig kan zijn - anders kan het zomaar zijn dat er problemen komen als je kind voor zijn gevoel "ineens" naar school moet. Nu hebben kindjes nog geen besef van tijd - het is veel zieliger als ze het wel beseffen en je moet ineens bij ze weg wanneer ze dat niet gewend zijn.

Geniet er op z'n tijd van en laat dat schuldgevoel los. Kost alleen maar energie .

Groetjes, Janneke.

p.s. Ik ben het er overigens  niet mee eens als mensen dit standaard doen: kindjes wegbrengen naar kdv of  BSO  terwijl  de ouders  gewoon thuis zijn. Sommige mensen doen dit wekelijks of zelfs vaker. Dan denk ik wel dat je niet helemaal goed bezig bent maar...dat ben ik. Misschien zijn die mensen en hun kindjes wel hartstikke happy zo.

Oeps er ging iets fout in mijn vorige bericht. Ik heb een quote gebruikt blijkbaar. Sorry! Het hele bericht is dus nieuw.

Hoi Mirjam.
Voel je idd niet schuldig.
Ik vind het prima dat je eens tijd voor jezelf neemt!
Vind dat gezond, voor moeder en kind!
Tuurlijk sta je als moeder eigenlijk altijd voor ze klaar...maar jij bent er ook nog!
Ik breng Lieve ook echt weleens naar het kdv als ik thuis ben..en nee ik heb geen man die doordeweeks wel eens een dagje thuis is aangezien hij een eigen bedrijf heeft..Vrije dagen kosten geld..
En nee, ik voel me er absoluut geen slechte moeder door..Als ik die dag gewoon had moeten werken, had ze ook op het kdv gezeten, dus zie geen verschil..Ik kon zo mooi even naar de kapper, want meenemen is pas zielig!
Ze speelt en slaapt daar prima.Wat ik wel doe is er een korte dag van maken..bijv van 9.30 tot 16.00, ipv half acht tot zes, wat ze gewend is..als ik werk.
Voor kinderen is het echt geen straf hoor..
Gewoon doen als de behoeft daar is!!
Ik doe het misschien een keer of drie per jaar, maar vind het echt geen straf voor mijn kind..
Iedereen denkt daar uiteraard anders over..
Gr Rina

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me echt goed. Bedankt!

groetjes mirjam

Hm, blijkbaar ben ik dan een van de weinige die het echt niet vind kunnen dat een kind naar het kdv gaat terwijl een van de ouders gewoon thuis is. Ik vind een kinderdagverblijf handig voor ouders die werken hoor, want er zijn genoeg mensen die niet in de luxe positie verkeren dat een van de twee altijd bij de kinderen kan zijn. Nou ja, er werd gevraagd hoe wij er over denken en dit is mijn mening.

groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan