even een dilemma

MEID!! BEN JE GEK GEWORDEN!! Ga jezelf aub niet schuldig voelen!! Jemig, iedereen is anders lieverd en ik ben ook iemand die het net als jou erg nodig heeft om even lekker te relaxen zonder Rik. Ik ben ook iemand die Rik makkelijk ergens te slapen leg. Daar wordt ik ook over aangesproken, maar dat is MIJN opvoeding en ONZE beslissing. Ik denk dat het voor de kleine juist lekker is als mama weer es vrolijk thuis is en lekker uitgerust!! GENIET ERVAN en gewoon lekker eens in de zoveel tijd doen hoor!!!

X Saskia
'mv RIk 04-07-07

hoi,

ik heb net op je mama dag gereageerd en zie nu dit berichtje. Zoals ik hiervoor ookschreef het is echt niet meer dan normaal hoor dat je wat tijd voor jezelf hebt. Ik hou ontzettend veel van mijn 3 kids maar vind het ook heerlijk om even helemaal niets te hoeven doen.
Dus niet schuldig voelen hoor en gewoon een nieuwe mama dag inplannen.

groetjes chimene

Hoi hoi,

Ik zou gillend gek worden als ik af en toe niet wat tijd voor mezelf zou hebben. Laatst nog een middagje sauna bijvoorbeeld. Opladen noem ik dat. Heel af en toe voel ik me daar wel schuldig over, maar als ik dan bedenk wat ik allemaal voor de kids en voor mijn man doe, dan weegt dat niet op tegen een middagje of dagje voor mezelf.
Lekker blijfen doen hoor!!!

Groetjes, Karin

he meid je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen dat je eens iets voor je zelf doet.ben je mal!!!als ik de kans krijg doe ik ook weleens dingen voor mezelf alleen komt dat bijna niet voor want als mn vriend dan thuis is weekends wil ik ook wat tijd met zn 3tjes doorbrengen,dus dan ga ik niet weg.maar lekker toch dat je even oplaad op zo,n dagje.

groetjes petra

Ook ik was een van de mama's die reageerde met dat ik mijn kindje alleen wegbreng als het noodzakelijk is. Jij vroeg of wij ook wel eens zo'n mama-dag houden. En ik heb er eerlijk op geantwoord, maar het was zeker niet mijn bedoeling om jou een schuldgevoel te geven. Je schrijft toch ook dat je op andere dagen heel veel tijd in je kinderen en gezin steekt. En bij mij is het nog anders, want (zoals ik schreef) mijn man werkt ploegen en die past overdag wel eens op als ik bijvoorbeeld naar de kapper ga. Zo zie je (ook aan bovenstaande reacties) dat het bij iedereen anders is. Je moet vooral naar je eigen gevoel kijken. Je schreef dat je het heel prettig vond om even een dag voor jezelf te hebben. Prima toch? Je kinderen hebben het vast ook naar hun zin gehad op het KDV. En jij kan er weer even tegen. Dus niet twijfelen, maar gewoon af en toe zo'n dag blijven nemen.

heerlijk toch zo'n mama dag?? niet schuldig over voelen.
eigenlijk doe ik het nooit maar het lijkt mij heerlijk. ik ga donderdag 's avonds wel eens lekker naar de stad of ik ga zaterdags ff weg als mijn man thuis is.
je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. ik had ook ouders op het kdv die het zelfde doen als wat jij wat hebt gedaan. is heel gezond om soms ff geen mama te zijn.

Hoi, ik had je vorige berichtje wel gelezen maar niet gereageerd maar nu wil ik toch even reageren:
VOEL JE NIET SCHULDIG! Wat is dat nou zeg, je mag toch ook weleens lekker genieten zonder je kleintje, dat maakt je echt geen slechte moeder hoor!
Ik denk juist dat het alleen maar goed is, even tijd voor jezelf.
Toevallig ben ik gisterenavond lekker uit eten gegaan met vriendinnen en daarna nog even stappen. Papa was thuis met de kleine, toen ik wegging lag ze wel al in bed dus ze weet niet eens dat mama niet thuis was maar goed ik wil ook weleens overdag alleen winkelen ofzo. En binnenkort ga ik ook weer eens lekker met mn vriendinnen een dagje naar de sauna.
Dus nogmaals, geniet lekker van je mama-dag en je bent echt niet de enige hoor!
Ik neem aan dat je zielsveel van je kleintje houdt,
groetjes van Sonja

Tja je vraagt of wij het zouden doen en mijn antwoord is nee! Ik wil er honderd procent zijn voor de kinderen, dat is ook de reden dat ik niet werk buitenshuis. Maar onze kinderen zijn dan ook nog nooit naar kinderopvang of bso of overblijf geweest, want daar moet ik niet aan denken.

Dat je een dag voor jezelf wilt hebben dat moet je toch zelf weten. Ik snap alleen niet dat je je kind dan naar het kdv brengt en niet een dag uitkiest waarop je partner vrij is zodat hij wat met de kleine kan doen, maar dat is mijn mening.

groetjes van marloes

Terug
Bovenaan