even een up date .... sophie is gestart met logopedie en gaat het integraal vroeghulp traject in

Kan me grotendeels ook bij Renske aansluiten.
Heb ook op kdv gewerkt.
Kan me haar vragen goed voorstellen!!

Bijv. ik zou niet echt een probleem zien dat ze alleen banaan kiest. Bij ons waren er ook kindjes die maar 1 soort fruit aten, andere kindjes aten alles. Maar van de ouders wist ik dat ze thuis wel ander fruit aten, dus is het toch niet erg als ze op kdv banaan eet (weet niet hoeveel dagen ze gaat)? Kindjes hebben toch ook al wel wat voorkeur en wij toch ook? Weet niet of ze thuis ook alleen banaan eet? Mijn dochter wil het liefst ook alleen maar appel, maar eet ook ander fruit als ik haar vraag iets anders te kiezen.

Verder vind ik het ook nog al een heel traject met veel porfessionele hulpverleners. Ze is nog zo klein....net 2 jaar.
Wat je ook zegt: ze blijft je kleine meisje en moet niet ineens een ander persoon worden. En hou je aan je grens en laat je niet meeslepen. Je schreef ook al dat je niet wilt dat er aan je meisje getrokken wordt. Ik denk dat je als ouders snel genoeg voelt of iets goed gaat of niet. Als je denkt 'Het gaat te snel, of ze kan het niet aan', vraag idd of je een adempauze mag, of mag stoppen.

Ik wens jullie veel sterkte en ben ook heel benieuwd hoe het verder allemaal gaat verlopen. Hou je ons op de hoogte?

Je mooie knappe meisje staat echt geweldig mooi op de foto's. Ik vind het echt een schatje!!

Liefs, "Rebbie"

Wat goed van jullie dat je de stap hebben durven te nemen om hulp in te schakelen Hopelijk hebben jullie er wat aan en wordt er niet een groter probleem gemaakt dan wat er aan de hand is met Sophie   Dat zie ik namelijk wel bij mijn ouders zij hebben een pleegkindje van bijna 3 waar ik bv bij marek niet bij na zou denken wordt bij hem een probleem van gemaakt Net zoals wat jij zei over die schijfjes banaan wat geeft het denk ik dan.Denk zelf dat ze op zo veel dingen letten dat ongetwijfeld alle kinderen afwijkend gedrag vertonen Wens jullie veel sterkte en succes de komende tijd   En geniet vooral van jullie mooie sophie!
liefs mira mv marek

Wat een mooi meiske is Sophie toch!

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat er allemaal al is gezegd.
Dat zo'n verslag confronterend is snap ik direct: als iemand iets zegt over Julian wat misschien niet helemaal in mijn straatje past dan merk ik dat ik al de leeuwin in me boven komt. Laat staan dat een proffessional op papier zet dat je kindje "afwijkt".

Ik ken het hele project verder niet, maar de vraag of ze niet te jong is hiervoor...ik denk dat je "blij" mag zijn dat het nu wordt herkend en dat er nu iets aan gedaan kan worden. Was ze niet naar het kdv gegaan, maar altijd bij je thuis geweest dan was er wellicht pas in groep 1 naar voren gekomen dat "er iets aan de hand" is.

Stel je eens een stip voor. Vanaf die stip bewandelen  de meeste  kindjes min of meer dezelfde weg richting een bepaald doel. Sophie staat ook op die stip, maar haar voetjes wijzen een klein stukje uit de richting. Toch gaat ze ook lopen. Ze volgt haar eigen lijn, maar raakt steeds verder verwijderd van de andere kindjes. Als je dit al vroeg constateert dan is het beter om zo snel mogelijk bij te sturen. De omweg die ze dan maakt is veel korter dan wanneer je haar eerst nog een tijd laat lopen.

En om even in dit voorbeeld te blijven: het tempo waarop wordt gelopen, dát zou ze het beste zelf kunnen bepalen denk ik en dat is iets waar je als ouders invloed op kunt uitoefenen.

Heel veel sterkte en blijf vooral lekker genieten van je poppeke!

Ellen mv Julian

Sluit me ook aan bij de rest van de verhalen.
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen en wat voor ontwikkelingen er nog uitkomen.
Mijn nichtje is ook door de MEE geobserveerd... hier kwamen wel wat 'gedragsafwijkingen"voor maar moet zeggen volgens mij is dat al aardig bijgetrokken.
Zij was denk ik 3,5. Vindt het trouwens wel vlot dat ze dat al zo snel kunnen zien.
Sterkte iniedergeval met alles en alles komt vast goed!

gr kaat mv jaimey

Wat een mooi meisje is sophie zeg.

Verder is alles hierboven al zo'n beetje gezegd en ik sluit me er dan ook bij aan.
Sterkte met alles en sophie kan zich geen betere vader en moeder wensen.

Liefs sandra

hoi hoi lieve meiden!!

bedankt voor jullie reacties,

ik twijfelde nml eerst om het berichtje hier neer te zetten, maar soms lucht het echt op om het aan onbekenden te zeggen.....

sommige reacties vond ik wel een beetje moeilijk om te lezen, mn: is ze niet te jong en is het niet te extreem om haar dat traject te laten volgen..etc etc , maar deze zijn wel begrijpelijk en ik snap het ook dat jullie zo hebben gereageerd.

dit omdat we soms zelf ook twijfelen en soms het ook ineens teveel vinden, maar we hebben de knoop doorgehakt en besloten het wel te doen.
Omdat we gewoon merken dat ze die hulp even nodig heeft, dat steuntje in de rug kan gebruiken.

ook omdat ze dit gedrag eigenlijk altijd al heeft vertoond en wat we ook hebben geprobeerd (veel op visite gaan , naar vrienden met kinderen, naar het kdv laten gaan etc etc)
sophie bleef angstig voor andere kinderen en sloot zich ervoor af en kon zich niet ontspannen, daarom hebben we dus hulp ingeroepen...

ook omdat ze later moet deelnemen aan  de samenleving, naar school moet gaan, moet leren delen,  etc etc

met het traject hebben we ook afgesproken dat als het teveel voor sophie wordt of we het idee hebben dat we even een pauze moeten inlassen voor sophie, dat we dit ter alle tijden kunnen aangeven en kunnen doen.

enne... tevens gaat het echt niet alleen om het eten van een banaantje, maar meer om andere dingen., maar dat zullen jullie wel begrijpen ,...

iig bedankt voor alle reacties en ik houd jullie op de hoogte....

groetjes tobi

Hoi Tobi,

ik begrijp heel goed dat je jullie een bewuste keus hebben gemaakt en dat verdient veel respect!!
In mijn vorige reactie was ik vergeten dat ik de foto's van Sophie prachtig vind, net een engeltje. Dat dacht ik als eerste toen ik de foto's zag.

Veel sterkte

liefs Renske

Wow Tobi, wat heftig allemaal.
Kan me zo goed voorstellen hoe confronterend zo'n verslag is!!
Dat stukje van die banaan vind ik trouwens een beetje boel onzin hoor.
Elk kind heeft toch een voorkeur??

En ik vind het heel goed van je dat je nu al aan de bel trekt.
Op deze manier kan ze hopelijk spelenderwijs beter leren praten en met kindjes spelen.
Jullie hebben in mijn ogen de juiste keuze gemaakt!

Heel veel sterkte en vergeet niet dat Sophie en super lief en leuk meiske is die een klein beetje hulp nodig heeft in haar ontwikkeling.

Liefs,

Tessie

Terug
Bovenaan