Even gepikt van een ander forum...

A

Anoniem

Guest
Was wel eens benieuwd naar wat voor een maatje jullie kleintjes nu in de kleding hebben??
Ik las net op het (volgens mij...) voorjaar 2007 forum en toen dacht ik: dan heeft ons dochtertje nog best een klein maatje volgens mij!
Ze heeft nu maatje 74. Dat zit nog allemaal goed, maar als ik nu nieuwe dingen koop (winter) koop ik wel 80. Dat is haar nu nog wat ruim, maar ik vind het ook jammer om nu alles nieuw te kopen in maatje 74, misschien is ze daar over een paar weken wel uitgegroeid.
Ze woog trouwens laatst op het cb net over de 9 kilo en mocht van hun wel wat bijkomen (vind ik zelf ook, ze heeft echt geen grammetje vet! Hahaha!)
Ik "mag"(alsof ik dat anders niet zou doen) dus ook gewoon de (pap)fles voor het slapen blijven geven, omdat ze die zo goed drinkt.
Vind ik wel lekker hoor, zo is ze weer even mijn kleine babytje

Euuh, maar goed. Ik dwaal een beeeetje af geloof ik
Ik maak me totaal geen zorgen om haar hoor(komt allemaal wel goed met mijn kleine/fijne meisje!) maar  ben gewoon benieuwd naar de maatjes van jullie kleintjes...

Liefs 4dec

Hoi 4 dec!
Onze kindjes groeien  hard he? Ik kan t soms  bijna niet geloven dat m'n kleine Billy al in 'zooooo'n grote maat past'. Dat had ik toen ie maatje 68 had,en 74 paste....
Gister naar de kinderarts geweest,  hij weegt 10,1kg en is 78cm! (Ioannis 14.2kg) ik denk steeds, wat gek ze zijn bijna 'even' zwaar...  Grappig, sommige dingen passen ze allebei...
groetjes, Priscilla  

robin (1 jaar) heeft nu maatje 80 en soms al 86, maar dat ligt ook aan het model van de kleding!
zucht.....wat worden ze groot!!

groetjes danielle

Dean (13 mnd) heeft maat 80 en af en toe wat bovenkleding van maat 86. Het ligt een beetje aan het merk. Van rompertjes heeft hij maat 86/92 omdat die toch wat warmer gewassen worden.

Groetjes,
Nelly.

Hoi,

Heather is nu 76 cm en weegt 10 k., ze past net niet meer in 74, maar ook nog niet in 80... Voor truitjes is 80 niet zo erg, maar broekjes zijn nog net wat te lang en aangezien ze veel loopt (langs de bank/tafel/muur, nog niet los), stapt ze dus constant op haar broek. Thuis loopt ze dus lekker in hoog water... Geen gezicht maar wel handig .

Groetjes, KT

Hoi hoi,

Stijn moet volgende week weer naar het cb, dus de exacte cijfers weten we niet, maar als we hem zelf wegen zit hij op zo'n 11.5 kilo. De laatste keer was hij door de bovenste lijn van de curve dus ik ben benieuwd.

Bij Stijn is het steeds wel appart, hij slaat steeds een maat over. Toen hij maat 62 had, was hij daar ineens uit en maat 68 heeft hij nauwelijks gedragen, eigenlijk direct naar 74. 74 heeft hij heel lang gedragen en dat is nu ineens te klein, maar maat 80 is ook niet heel ruim, dus gaan we direct weer over op maat 86. Moet wel zeggen dat de broeken wel maat 80 zijn, lange rug dus. Maat 86 broek kan kwa lengte wel, maar dan zakt deze hem van zijn billetjes. dus dan maar iets korter en wel blijven hangen

Carina

Efraim heeft nu maatje 80, maar vanmorgen trok ik hem een trui aan die vorige week nog goed was maar vandaag zat hij ineens behoorlijk strak en de mouwen ook te kort. Dus dat wordt op naar 86 denk ik...
Broeken draagt hij soms nog wel 74.

Erikjan is vandaag 1 geworden. Heeft nog een paar 74 dingen, maar dat is wel voor het laatst. Verder 80. En vandaag nieuwe kleren in 86. Maar dat zal nog wel groot zijn, heb ik nog niet gezien, ik geef nu les en ga straks pas naar huis. En vandaag krijgt hij een hempje en een onderbroekje aan, 92 lekker lang hempje. Geen gedoe meer met dat ^$#$%#-rompertje! Men, hij loopt weg, krijg je dat ding niet dicht, zi je wat te hannessen tussen zijn benen. Nu gewoon broek omhoog en klaar!

Janine

Terug
Bovenaan