Even mijn ei kwijt

Hai lieve meiden,

Het zullen de hormonen wel weer zijn die opspelen maar ik heb de dringende behoefte even mijn verhaal te doen.

Ik ben een jonge vrouw van inmiddels 25 jaar. Al sinds mijn 9e weet ik dat ik mama wil worden, geen carrière in mijn hoofd, geen beroep dat ik graag zou doen, gewoon heerlijk mama zijn.
Mijn ideaal was voor mijn 25e moeder te worden, wat al helaas niet zo mocht zijn. Nu begon dit jaar heel goed met op 13 januari een positieve zwangerschapstest! Ik kon uiteraard mijn geluk niet op en belde de hele familie af. Ik zou op dat moment in week 5 van mijn nog heel prille zwangerschap zitten.
Dezelfde dag nog werd mijn geluk gebroken doordat mijn oudere zus verkondigde ook zwanger te zijn, een ongelukje, vermeldde ze erbij.
Ik besloot er toch positief mee proberen om te gaan en zo ging het toch wel een tijd goed.
Tot ik op 3 februari bloed verloor en in paniek mijn vroedvrouw belde, die regelde de volgende dag nog een echo om te kijken of alles in orde was.

Die nacht werd ik overvallen door een druk, zweterig, bevend en bloedend lichaam. Ik voelde dat ik onwijs aan het bloeden was en ik voelde een grote drang naar de wc te gaan maar ik durfde gewoon niet. Verwoed klampte ik mij tegen mijn vriend aan en probeerde binnen te houden wat mijn lichaam aan het uitstoten was. Na zo 6 uur te hebben doorgebracht in bed schoot ik om half 6 toch echt naar de wc om daar al mijn geluk in de wc te zien verdwijnen.
In complete hysterie, machteloosheid en overspoeld door een verdriet dat ik nog nooit eerder had meegemaakt hing ik 10 minuten later met mijn moeder aan de telefoon die direct mijn kant op kwam.
Ik ben die dag op advies van mijn vroedvrouw wel naar het echocentrum gegaan om te kijken of ik echt alles was verloren, maar ik voelde gewoon dat het afgelopen was. Alles was schoon en er hoefde geen verdere ingreep te gebeuren.
Spontane abortus noemde de echoscopist het, ik kan het nog altijd niet verwoorden.

Klein klein visje
Waar ben je nu gebleven?
Klein klein visje
Niet meer in mijn buik
Niet meer groeien
Niet meer bewegen
Zomaar ineens kwam je er al uit
Klein klein visje
Mammie mist je
En we hopen dat je broertje of zusje
Volgende keer wel blijft.

Inmiddels ben ik weer zwanger en deze keer gaat het wel goed. Ik zit op 25 weken en 2 dagen en beide echo's waren goed en ook de vroedvrouw is heel erg tevreden over de groei en ontwikkeling van mij en mijn kleine mannetje.
Het is niet dat ik hier niet blij mee ben, tuurlijk ben ik blij hiermee! Dolgelukkig zelfs, maar dat haalt mijn verlies van eerder niet weg en maakt het op dit moment even erg moeilijk.

Mijn zus is vandaag uitgerekend, gezien bij haar wel alles meteen goed mocht gaan verwacht zij binnen 2 weken te bevallen van een gezonde dochter. En door mijn hoofd schiet alleen maar dat ik nu ook met een kindje in mijn armen had kunnen zitten. Ik hoop dat ik als haar kindje er is oprecht gelukkige tante kan zijn, want hoe ik ook mijn best doe en mezelf te vertellen dat er waarschijnlijk iets niet goed was met mijn eerdere zwangerschap zou ik de rollen toch liever omgedraaid zien.

Sorry voor mijn verhaal maar ik moest het echt even kwijt. Ik zoek nog steeds naar een manier om het verdriet te verwerken, maar ik heb deze nog niet gevonden, al maakt het trappelende mannetje in mijn buik toch wel een hele hoop goed. Hij is zeer welkom en zal zeker weten niets te kort komen.

Liefs
 
Hoeveel weken was je zwanger toen je je eerste kindje verloor? Was dit de eerste keer dat het misging of is het al vaker misgegaan bij je?

Heb je er echt nog zo'n verdriet van? Heb je het misschien niet verwerkt of zijn et je hormonen?

Sorry voor de vele vragen maar ik probeer je verhaal wat beter te begrijpen.

Liefs,
M88
 
Ik was 8 weken toen ik een miskraam kreeg. Dit is de enige miskraam die ik heb gehad en ik hoop het ook nooit meer te hoeven meemaken.

In mijn naaste omgeving is er niemand die een miskraam heeft doorgemaakt dus niemand kon mij hierin steunen of begrijpen wat ik doormaakte. Wat ik veel heb gehoord is 'volgende keer beter', wat natuurlijk niet echt hulp bood.

Daarnaast is de situatie met mijn zus een beetje vreemd. Zij is de oudste en heeft daarom een grote drang de eerste met alles te zijn, ongeacht hoe anderen zich voelen of in hoeverre anderen daar grip op hebben. Voorbeeldje: ze is een paar maanden boos op mij geweest omdat ik eerder ongesteld werd dan zij.
Daardoor kwam er wel extra druk op te staan en heeft zij ook niet op een normale manier kunnen omgaan met mijn eerste zwangerschap en het verlies ervan.

Liefs
 
het blijft altijd pijn doen. zeker rond de uitgerekende datum. ik heb er zelf 3 gehad waarvan 1 een tweeling was. en hoe gelukkig ook met mijn kereltje nu ben, ik zal de andere nooit vergeten. veel sterkte en over een paar weken kun je weer wat beter genieten van deze zwangerschap.
 
Hey meid,

Het blijft inderdaad pijn doen. en dat mag ook vind ik..
Ik heb twee miskramen gehad. drie keer zwanger in vier maanden (waarvan de laatste nu 30 weken ;-)
Omdat het zo kort achter elkaar is gebeurd was het een achtbaan van emoties die maanden.
2 nummers, 1van marco borsato en 1 van jeroen van de boom zijn grijs gedraaid en heb een mooi gedicht gevonden destijds..

De eerste "uitgerekende datum" is geweest en gaf me echt een rot gevoel! ik heb een Pandora armband en heb voor mijn twee kleine engeltjes een hartjes bedel gehaald, zodat ze altijd bij me zulen blijven.

Ik denk dat ik alles zo een plekje heb kunnen geven.

ik wens jou ook van harte toe dat je t plekje kunt geven.
liefs Lisette
 
Nooit voldragen

Zijn rupsjes geen beestjes
wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen
En zijn roosjes geen bloemen meer
wanneer ze blijven in de knoppen

Is een herfstblad geen blad meer
wanneer het valt van de boom
En is liefde niet oprecht
wanneer het niet kan worden getoond

Is het ijs er nooit geweest
Alleen omdat het smelt
En is een mooi verhaal niet mooi meer
wanneer het nooit kan worden verteld

is een kaars geen kaars meer
wanneer het lichtje is gedoofd
En is een leugen geen leugen
alleen omdat je er in hebt geloofd

Vragen die niet zijn gesteld
zijn dat dan geen vragen
En mijn kind.....is hij geen kind
Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen
 
Dank jullie wel allemaal :)
Khad hier eerder over moeten posten, zo te zien zijn er hier meer die dit doorgemaakt hebben.
Tranen in mijn ogen van het gedichtje, heel erg mooi.

Ik heb wel iets geprobeerd, naast het erover proberen te praten. Ik heb 2 maanden na mijn miskraam een tatoeage laten zetten.
Tatoeage is de tekst: 'How can the light that burned so brightly suddenly burn so pale?' met een vlindertje erbij.
Het liedje dat daarbij hoort (Art Garfunkel - Bright Eyes, ook bekend van de film Watership Down) is ook grijs gedraaid.

Ik heb besloten morgen even een rustig dagje voor mezelf te nemen en ook even een kaarsje te branden.
Ik hoop gewoon dat ik het een goed plekje kan geven zodat het niet meer zo heftig boven komt steeds, al weet ik niet of dat realistisch is van mezelf.

Liefs
 
Terug
Bovenaan