even nieuwsgierig doen

Hey,

Ook ik wordt een Vlaamse mama. Ik woon in Zwijndrecht bij Antwerpen.
Wij zijn vorig jaar in april getrouwd en dit wordt ons eerste kindje.
Gelukkig heb ik weinig last van zwangerschapskwaaltjes, soms een klein beetje misselijk, maar nooit lang. Dit maakt me soms ook wel onzeker omdat ik er zo weinig van merk. Maar mijn moeder en mijn zussen hadden dit ook, dus het zal wel loslopen.

Momenteel werk ik nog steeds, ik mag eind september al (op 6 maand) met zwangerschapsverlof.

Dit was het zo een beetje denk ik.

Groetjes

Erika


 

Hallo ik ben Wendy, nederlandse woon in noord-brabant vlakbij Bergen op Zoom. Ik ben 33 jaar en getrouwd al 10 jaar en heb een dochter van 10 die in aug. 11 wordt.

Ik ben 6 weken zwanger dus nog erg pril maar hoop dat alles goed gaat. Ik ben op 4 januari uitgerekend.

Groetjes Wendy
 
Hey Freubel,

Omdat ik in de gezondheidszorg werk (ergo in een rusthuis) is dat bij ons vastgesteld op 6 maanden.
Mijn zus werkt met mentaal gehandicapten en die moest al vanaf de eerste dag stoppen.

Dat is zo omdat dat zogezegd risicogroepen zijn.

Ik zit er niet zo mee in, maar ik had die extra weken toch liever achteraf gehad.

Groetjes

Erika
 
Ik ben Claudia, 37 jaar en woon samen met mijn vriend in Nederland, Limburg..
Ben nu 25+1 weken zwanger van ons 2e kindje, 1e kindje is een heerlijke meid van 27 maanden.
Ik werk parttime, 60 %, en werk om het weekend, zodat mijn vriend dan op onze meid kan passen, de andere 4 dagen gaat ze naar een oergezellig kinderdagverblijf waar ze het heel erg naar haar zin heeft. Feest met al die kindjes!!!
Op dit moment zit ik vanwege een hoge bloeddruk thuis en in de ziektewet en ik verwacht niet dat nog gaat veranderen. Maar ik had mijn vakanties opgespaard en zou anders met 28 weken met vakantie en verlof zijn gegaan, dus het is iets eerder geworden.
Als ik het straks, na de geboorte van het kindje, weer zo geregeld krijg als dat het nu gaat wil ik graag zo blijven werken. Is  op dee manier echt  geen opgave, ik werk 5 dagen en ben er vervolgens weer 9 vrij.
Mocht dat niet gaan weet ik nog niet wat ik ga doen.
Stoppen zou heel fijn zijn, maar mijn werk zou ik ook missen, maar wie dan leeft die dan zorgt.
Ik ben heel erg met deze zwangerschap, ik had al gedacht nooit moeder te worden (wilde eigenlijk nooit kinderen...en toen kwam de ware....) en nu word ik het al voor de 2e keer! Het is een voorrecht en we zijn ook heel erg dankbaar met deze verrijking, en we verheugen ons ook erg op augustus, de maand waarin ons kindje geboren wordt!
 
Hallo medezwangeren,

Tsss, ik geloof toch echt dat ik de oudste hier ben. Maar met mijn 43 jaar, en zwanger van mijn 7e, blijft het zwanger worden, zwanger zijn toch echt net zo spannend als de eerste hoor!

De oudste 5 heb ik vanuit mijn eerst huwelijk. Mijn 2e echtgenoot, 32 jaar, had nog geen kinderen, wilde ze wel dograag, dus  zijn  we er voor gegaan. Het ging allemaal niet van een leien dakje, maar uiteindelijk was het geluk met ons  en  we hebben nu een prachtige dochter van 11 maanden. Lachen was het wel hoor (is ook de enige manier om er mee om te gaan)

Op vragen zoals:
Is dit de eerste? Reageerde ik met een volmondig "nee" en mijn man met: "ja". Je ziet de mensen dan denken!!!!

En wat te denken van de verwarring op gezichten van anderen als mijn man ( die er ook nog eens akelig jong uitziet!!!) samen met onze dochter en mijn 18 jarige dochter Lara  op stap is. Kijkend naar die scene en dan vragen aan Lara: Is dat jouw dochter? Die, adrem als ze is direct wijzend op mijn man zegt: Nee, die is van hem, waarop hij antwoord: En die, wijzend Lara, zegt: En dat is ook mijn dochter!!!!

Je zou dan die gelaatsuitdrukking wel op de gevoelige plaat willen vastleggen dan!!!

Maar goed, wij weten niet beter ondertussen. We zijn misschien een ongewoon, maar wel heel gelukkig gezin!
En nu proberen we het nu nog een keer! Ik ben wederom zwanger!
 
Verder, wij wonen sinds 10 maanden in Friesland. Daarvoor 2 jaar in Drenthe, en onze wortels liggen in Noord-Holland. Mijn man heeft nog een tijdje in zuid-holland en op Aruba gewoond. Als we ooit de kans krijgen om een tijdje in het buitenland te kunnen wonen en werken pakken we zo onze koffers, dus al met al kan ik wel zeggen:  Waar we ook wonen, we voelen ons gewoon thuis zolang het maar ergens op deze aardkloot is.

Werken buiten de deur doe ik nu niet. Heb dat tot een aantal jaren geleden wel gedaan. Heerlijk mijn ei kunnen leggen in de politiek, werkzaam geweest als manager P&O, bedrijfsleider aannemingsbedrijf en wat niet nog meer. Eigenlijk zou ik wel weer een leuke, om mijn tanden in te kunnen zetten job willen hebben. Maar eerlijk is eerlijk, ik vermaak me thuis ook wel. We hebben een monumentaal pand gekocht hier waar gewoon nooit meer wat aan gedaan is, dus ik gedraag me als bouwvakker hier. Heerlijk van alles doen. Daarnaast probeer ik ook nog tijd aan mijn studie te spenderen en is mijn man kort geleden een ingenieursbureau begonnen.
Ook daarin kan ik mijn ei kwijt. Ontwerpen van folders, schrijven van teksten, bouwen website,  marketing en reclame activitieten dus,  en de administratie daarnaast.

Dus ik zit niet stil! Kan ik ook niet geloof ik. Maar ik voel me er lekker bij!!!!
Goh, ik geloof dat ik toch weer een lang verhaal in elkaar heb gedraaid.
Ik stop er maar even mee denk ik (voor nu dan!)

Groeten, Anita

 
Hallo,

Ehhh, zou ik dan (voorlopig) de jongste zijn? Ik ben 26 jaar en 24 juli uitgerekend. Ik ben inmiddels 2 jaar getrouwd. Dit wordt ons eerste kindje.
Vorig jaar rond deze tijd had ik net een miskraam achter de rug. Heel vervelende periode geweest maar daar ben ik inmiddels over heen. In het begin ben ik 3 maanden misselijk geweest. Gelukkig was dit na 16 weken over en is het genieten begonnen. Ik heb nu weinig kwaaltjes, op wat vermoeidheid na. Inmiddels leven we er echt naartoe. Het kamertje is bijna klaar en ziet er prachtig uit!

Over 7 weken ga ik met verlof. Ik werk op een logeerhuis voor kinderen met ADHD, PDD-NOS en andere stoornissen in die richting. Dit doe ik twee weekenden in de maand en blijf ik doen. Ik heb ook nog 1 dag in de week twee jongens thuis met PDD-NOS. Dat blijf ik ook gewoon doen. Mijn man is in de weekenden gewoon thuis dus oppas hebben we niet nodig. Misschien ga ik op een speciale buitenschoolse opvang werken voor deze kinderen. Dat zal dan 2 dagen zijn. De kleine gaat dan naar een KDV. Als ik een cursus heb dan komt mijn moeder oppassen.
In principe verdient mijn man voldoende en hoef ik niet te werken. Maar ik vind mijn werk erg leuk en ook wil ik contact houden met mensen en niet de hele tijd met de kleine bezig zijn. Ik wil buiten "moeder zijn" ook blijven wie ik nu ben. Mijn buurvrouw werkt niet en heeft drie kids. Zij ziet het bezoek aan het consultatiebureau als een uitje. Door te blijven werken denk ik beter mijn eigen identiteit te kunnen vasthouden en daardoor juist een betere moeder te zijn.
 
Hallo allemaal,

tof, nu weet ik gewoon wat meer over jullie. Ik ben gewoon nieuwsgierig (zal wat beroepsmisvorming zijn) Ik werk namelijk met langdurig werklozen en dikwijls is het zo dat ik de mensen binnenste buiten moet draaien. Ik werk momenteel voltijds en zal nadien waarschijnlijk 4/5de werken. halftijds zie ik op dit moment niet zitten, ik heb er al wakker van gelegen.

groetjes,
Kirsten
 
Terug
Bovenaan