Even (opnieuw) voorstellen

Dag meiden!
Vandaag weer naar cb geweest, Mick is nu vier maanden en een week, zo'n beetje.
Blij dat we voorlopig van de prikken af zijn, dat vind ik zo niks iedere keer!

Mick weegt nu 8400 gram en is 70 cm lang, de groei is dus nog niet gestagneerd, zeg maar...
Hij draaide ook om en toe maar, hij had ook nog tanden! Ja, allemaal leuk en aardig, maar van mij mag het wel wat rustiger aan...

We mogen beginnen met groente en fruit, omdat hij zoveel melk drinkt met zo'n gemak, het lijkt niet echt meer genoeg soms.
Van het weekend gaan we proberen.

Hoe is het met jullie? Ik ben weer redelijk mezelf. Merk wel dat ik wat assertiever ben op mijn werk, vergaderingen die enorm uitlopen, verkeerde afspraken, enz. Ik zeg er nu wat van, heb andere belangen. Ook vind ik het nu veel makkelijker dingen naast me neer te leggen, of iets later af te maken in plaats van meteen.

Maar goed, jullie hebben volgens mij al meer kinderen, dus dat kennen jullie misschien al wel..hihi...

Laatst had ik wel ineens de kriebels en zou ik wel vier kinderen willen...najaaaaa

Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens. Ben herstellende van zware griep. Volgens mij niet de mexicaanse, want er kwam geen hoestje bij kijken. Wel een paar dagen hoge koorts (40 of hoger), dus dat heeft er flink in gehakt. Inmiddels ben ik wel weer redelijk op geknapt, alleen zo nu en dan nog hoofdpijn.
Thomas wordt steeds leuker, hij is inmiddels 5 maanden en 2 weken, wat vliegt de tijd. Hij woog gisteren bij de kinderarts 6660 gram. Lengte is niet gemeten. Ik was weer naar de kinderarts, omdat hij blijft spugen en hij 's nachts erg vaak wakker is. Nachten van elk uur wakker zijn geen uitzondering. De kinderarts vond het spugen niet zorgwekkend, dat deden zoveel kinderen. Het slaappatroon vond hij interessanter, liefst wilde hij Thomas opnemen en observeren. Nou, never niet. Dus hebben we nu voor 2 weken iets voor maagzuur gehad en dan kijken of het helpt. Mijn man en ik hebben maar besloten als dit niet helpt we er mee stoppen, er zal vanzelf een moment komen dat het beter gaat met slapen en dat spugen zal ook minder worden. Thomas drinkt wel weinig, max 4 flessen van 200. Gelukkig vindt hij groente uit een potje werkelijk heerlijk, het kan hem niet snel genoeg gaan en gisteren hebben we fruit geprobeerd en dat vond hij ook lekker. Maar jemig, wat een rotzooi als hij eet. Het liefst kleed ik hem helemaal uit, dat maakt het makkelijkst schoon.
Morgen even shoppen voor meneer, want z'n broeken 62 zijn nu te kort, dus even wat langere broekjes scoren. Heb wel veel spijkerbroekjes, maar een ander broekje erbij is nog wel leuk natuurlijk.

@ Lies, hoe is het met je voet?

@ Nathalie: ik wil altijd wel op tijd naar huis. Ik begin 's morgens vroeg zodat ik op tijd weg kan en als ik dan door onbenulligheden pas laat weg kan, word ik altijd erg kriebelig. Dan voel ik de kinderen echt roepen: mamma, kom je nou nog?
Mezelf zijn? Dat ben ik nog niet. Ik ben nog steeds enorm emotioneel, kan echt om alles huilen. Dus ik kijk bevreesd naar de sintmaand, want ik ga al huilen bij blije gezichtjes en zingende kinderen. Vreselijk, hoop dat dat nog wel wat minder gaat worden.

Fijn weekend, Keesje

Hihihi, ik moest sowieso ook altijd al bijna huilen als Sint de school binnenkwam en het leger kleuters begon te zingen, hahaha, herkenbaar...

Vervelend van dat slapen, maar wel knap dat jullie gewoon hebben besloten dat, als de medicijnen niet werken, het gewoon even op zn beloop laten.
Ik merk dat ik nu ook die keuze wel heb gemaakt, met huilen 's nachts. Het komt gelukkig niet vaak meer voor, maar ik ben er een stuk relaxter onder nu ik me echt heb neergelegd bij de ongemakken, eerst moest ik alles oplossen en meteen verhelpen en vergat dan wel eens om gewoon even lekker te knuffelen en te troosten, ging meteen op zoek naar speen, flesje druppels of weetikwat.

Toch hoop ik wel voor je dat het echt zal verbeteren, vooral ook voor de kleine zelf natuurlijk!

Nog twee weekjes en dan lekker weg naar Centerparcs, vandaag nog even een zwembroek uit een mand gegraaid en oei, wat hebben ze leuke mutsen!! Foei...

Natalie

Hoi allemaal

Hier gaat het allemaal wel weer aardig. Ik loop weer rond, nog wel zonder schoen, want die voet is nog reuze dik, maar goed, ik kan weer lopen en zelf Ilse uit bed halen , de trap op en af etc. Echt soepeltjes is het nog niet maar dat komt nog wel.
Mijn schoonzusje is vorige week bevallen van ook de derde dochter! Leuk niet, hebben we allebei 3 meiden. En nog steeds geen kleinzoon voor mijn schoonouders, maar goed, als we allemaal gezond en gelukkig zijn dan vinden zij alles best!

Ilse draaide gister voor het eerst zelf op de buik en doet het nu dus meteen de hele tijd. Vandaag waren we op het bureau en ze woog 7100 gram en was 65 cm lang. Prima niet voor 4.5 mnd. Die eerste twee waren nooit zo zwaar en wel wat langer nog dan Ilse, wat haar nu meteen tot het dikkertje van de familie maakt! Maar met 65 cm is ze nog steeds niet echt klein ofzo, zit nog boven het gemiddelde! Wieteke werd ook gemeten en die zat op 95 cm en 12.5 kg, een echte dunne lange meid wordt dat! Wel leuk: toen we zeiden dat ze haar kleren uit moesten doen, vroeg ze meteen of we naar het zwembad gingen!

@Keesje; ik kom ook altijd overal te laat hoor, lastig , op een of andere manier kan ik gewoon niet op tijd komen en de kinderen vallen altijd net weer een tand door de lip ofzo (vertraging van 5 minuten huilen en troosten) als je een keer wel op tijd dreigt te komen,

@natalie, lekker hoor, Centerparcs, moet je zeker ook even gaan babyzwemmen als ze dat aanbieden, krijgtie meteen het eerste diploma!!

Nou, dat was weer voor vandaag, ga nu ff lekker relaxen op de bank, nog 2 weken en dan zit mijn ouderschapsverlof erop en moet ik weer aan het werk, OOk wel weer zin in trouwens!

groetjes Klarie

Jaaaaaa, ik kan niet meer wachten nu...wat gaan de dagen langzaam, ik heb zo'n zin in dat midweekje weg! En inderdaad, ze bieden babyzwemmen aan, gaan we doen!
Misschien ook maar even wat aquarobics voor mezelf...hihi..

Dat draaien is zo grappig om te zien!
Jammer dat Mick nog niet terug kan, dat levert wel eens wat geschreeuw op. Maar goed, dat komt wel. ( Hoop ik voor hem)

Donderdag naar cb geweest, met vier maanden en een week, ik heb het gevoel dat ik dat al heb verteld maar zal wel niet hier geweest zijn, haha!
Mick weegt nu 8400 gram en is 70 cm lang, dat gaat dus wel prima zo...pffff...alles een beetje TE, maar goed, doe je niks aan, tis wel in verhouding...
Ze adviseerde met groente en fruit te beginnen, hadden we niet echt in de planning, maar hij had ook niet echt genoeg aan de flessen en hij kreeg al zoveel...

Nu dus al een aantal dagen peer en dat gaat prima, gelukkig, maar ik doe het rustig aan, tis leuk voor erbij.
Wel krijgt hij nu nog vier flessen, gebeurde zo vanzelf een beetje. Laatste fles is nu om half tien, best lekker, vroeg naar bed...

Morgen opening kinderboekenweek, we gaan pannenkoeken bakken in de klas...dat wordt me wat...

Het blijft toch maar rustig hier op het forum, die oude werkte toch beter! Jammer
Volgende week ga ik eindelijk weer aan het werk en Ilse naar de creche! Spannend hoor, toch wel weer. Heb er ook wel zin in, een half jaar thuis is meer dan genoeg. Alleen mijn voet is nog niet helemaal hersteld, das weer wat minder.
Ilse groeit nog steeds lekker en ik geef nu smorgens 10 uur en savonds 8 uur een fles. we zitten op 4 of 5 voedingen per dag (rest dus bv) en hebben vandaag een keer een hapje fruit bij gegeven. Ze vond het heerlijk!! een lepeltje was echt niet genoeg! Eigenlijk moeten we nog een maandje wachten ermee om eczeem te voorkomen..maar ze vindt het zo lekker.. Nouja, langzaam opbouwen dan maar. Beter dan bij Wieteke, die wou pas met een maand of 10 echt een beetje andere dingen eten dan melk.. Hoe verschillend zijn kinderen niet?

groetjes Klarie

Oh Klarie, nu pas weer werken! Lekker hoor zo lang thuis. Al hoor je mij niet klagen hoor, ik vind het echt fijn om te werken. Maar ik ben ook avond aan avond versleten, dus van typen hier komt maar weinig. Ik kijk wel iedere dag even of iemand wat heeft geschreven.
Wat vervelend dat je voet nog steeds niet in orde is. Zijn er complicaties of herstel je gewoon langzaam?

Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar als je werkt is het wel flink aanpoten iedere dag: ik sta om kwart voor 6 op (na vaak 2x 's nachts wakker :-(), dan aankleden, ontbijt maken voor de oudste, dan de kinderen uit bed en aankleden, Thomas soms nog een fles, dan ga ik naar m'n werk rond kwart voor 7 en dan hobbel ik de hele dag door en ben rond 5 uur thuis, kinderen halen, eten geven, douchen en naar bed brengen (doen mijn man en ik wel samen) en dan zelf nog eten en douchen en dan kan je weer naar bed en als je dan terug kijkt ben ik van kwart voor 6 tot 8 uur 's avonds bijna non stop bezig geweest. Autorijden was dan zeg maar de ontspanning van de dag.
Ik ben dus blij dat het volgende week vakantie is. Niet dat ik dan kan uitslapen of zo, maar dan hoef ik niet zo veel. Heerlijk.
nou ik ga naar bed, want je kunt me opvegen!

groetjes, keesje

Hoi Keesje,
Ik bereid me op hetzelfde ritme voor, volgende week dus drie keer om kwart voor zes opstaan (misschien 6 uur) douchen, voeden, kinderen aankleden, zelf aankleden,(in veranderbare volgorde) ontbijtje regelen, broodjes smeren, (samen met mijn man) kids naar de opvang en dan naar het werk, om 5 uur weer op de opvang, voeden, naar huis met de meiden, eten koken, eten, naar bed brengen en om acht uur op de bank ploffen!! Hopen dat er geen vergaderingen zijn die avond, das dan ook nog weer zoiets heb ik nog wel eens een vergadering op woensdag van half acht tot elf das pas killing!! Nou ja, even wennen en dan gaat het vast wel weer, ik deed het vorig jaar ook zo tenslotte!!

weltrusten!!
ik moet nu ook nodig gaan slapen (kan deze week nog laat naar bed, volgende week echt wel een uurtje eerder!!!

Oja, er zijn geen complicaties ofzo, er staan wel 6 weken voor herstel na een operatie aan je voet (wist ik natuurlijk niet van te voren) dus ik heb nog 3 weken te gaan voor ik echt mag gaan klagen en ik heb vandaag weer een (oude sport-) schoen aangehad, ging wel maar niet super... Wel even vlug de Hema in geweest, das wel weer lekker!!

xx mij

Terug
Bovenaan