Even (opnieuw) voorstellen

Hi allemaal!
Wat zijn we weer een beetje rustig he?
Alle nierstenen weg enzo? Alles goed gegaan?

Ik zit hier eindelijk eens een beetje echt fris en fruitig.
We zijn vanochtend wakker geschrokken! Ik vroeg aan mijn man "Heb jij Mick de fles al gegeven ofzo?"
maar hij werd ook net wakker! Mick heeft dus lekker doorgeslapen vanaf 23u tot kwart voor zeven. En om zeven uur lag hij al op bed tot de laatste fles.
Man man man wat ben ik blij.
Maar ik moet wel zeggen dat ik de twee nachten daarvoor minder gelukkig was.

Ik had namelijk al vaker de tip gekregen om Mick 's nachts te laten huilen, maar dat stond me totaaaal niet aan. Nu was er een dag waarop hij weer kwam voor een extra fles overdag en zo zat hij na 23u al op 1200 ml. En weer kwam hij om vier uur!
Toen dacht ik "Nee, dat kan bijna niet!" En besloot ik hem eventjes te laten huilen als dat ging. Het duurde een kwartier, maar het leek drie uur. En toen viel hij weer in slaap. De volgende nacht weer, zelfde tijd. Ik hem even naast me gelegd en hem vastgehouden tijdens het huilen, lag bijna zelf te huilen. Maar goed, afgelopen nacht was dus de derde nacht!

Hij is nu lekker weer aan de gewone voeding, geen allergy care, wel nutriton, maar het is nog steeds goed en gaat eigenlijk steeds beter. Hij eet wel echt zijn handen op en kwijlt als een gek! Ben benieuwd...

We hebben hem geen rijstebloem meer gegeven en ook geen hapjes fruit meer. Die nacht is hij zoveel wakker geweest...Maar hij drinkt wel met ernstig gemak vrij grote flessen leeg nu, op een gegeven moment houdt het op. Maar ik voel me er toch beter bij om even te wachten met bijvoeden heb ik gemerkt.

Mick ligt nu ook in de wandelwagen. Hij is zo ongeveer 70 cm en past echt niet meer in zijn bak. Hij vond er ook geen klap meer aan. Nu kan hij ook behoorlijk platgeklapt worden met het zitgedeelte, dus dat scheelt. Hij vindt het super en bekijkt alles goed. Hij rolt om naar beide kanten en bekijkt de hele dag zijn rechtervoet die hij in de lucht houdt, het is nu echt lachen.
Hij slaapt 's ochtends na de voeding twee uur, na de volgende voeding nog twee uur en in de middag slaapt hij hoogstens nog een half uurtje.

En dan dus om 19u weer erin.
Wel met iets meer huilen nu, alsof hij echt wat te verwerken heeft.

Ik moest weer terugdenken aan die eerste zes weken met borstvoeding om de twee/drie uur. Hoe ik dat ooit heb overleefd...hij dronk toen vaak ook een uur lang enzo, gekkenhuis!

Maar het gaat me nu ineens veel te snel, toen ging het veel te langzaam...

Hoe gaat het bij jullie? Ik hoop relaxed en goed op het werk enzo en met de opvang, ik vind het allemaal nogal wat...

Vriendin van me moet nog 3 weken...zoooo spannend nu ik weet hoe het is, echt super om mee te maken!

Groetjes,
Natalie

Hoi meiden,

Oh wat heerlijk Natalie, doorslapen! En inderdaad hoe deden we dat in het begin, om de 2-3 uur voeden?
Lies: hoe gaat het met de zieke jongens en met jou? UItgeput of was het te doen zo alles in je eentje?

Mijn niersteen is gisteren vergruisd, sterf nu van de pijn. Uitplassen doet echt goed zeer, maar ik ga gelukkig zo medicijnen halen.
Wat heel jammer is dat ik voor het eerst weer ongesteld ben geworden. Ik heb dat helemaal niet gemist, bah! Alleen daarom zou je al lang bv wilen geven, dan blijft het lekker weg. Maar goed, hoort er ook bij he?
Thomas heeft sinds een paar dagen weer lichte diaree. Je moet hem nu heeeeel vaak verschonen, ook z'n kleren. Maar... hij heeft daardoor dus 's nachts geen krampen meer en slaapt hij van 7 uur 's avonds tot een uur of 3-4 's nachts. Nou dat is een partij lux.
Ik doe ook geen fruit meer hoor, dat was een 1malige actie, verder lekker wachten tot 6 maanden. Al schiet dat best op volgende week dinsdag is Thomas al 5 maanden, waar blijft de tijd.
Ik moet wel zeggen ,dat ik hem steeds leuker vind. Hij kan meer, reageert meer, gewoon leuk. Hij rolt om, kan z'n arm nu ook weer goed doen.

Nou hij slaapt nu even, dus ik even relaxen op de bank, dat heb ik wel verdiend vind ik. Het blijft zo door de week toch topsport: kinderen ophalen bij de opvang, eten, douchen, badderen en slapen en dan ook nog proberen even tot jezelf te komen.

groetjes, keesje

Hoi meiden,

Het gaat hier allemaal even niet zo lekker. Afgelopen weekend bij mijn ouders met de knullen gelogeerd, maar bijna niet geslapen. Tijs liep te spoken, ik denk nog wat naweeen van de inenting. Zondag heb ik in een waas alles gedaan wat moest gebeuren en toen mijn man 's avonds terug kwam uit Duitsland ben ik ingestort. Na een hele lange nacht slapen toch me maandag en dinsdag naar het werk gesleept. Dinsdagavond was ik pas om 10 uur thuis van het werk (heidag) en Tijs was ziek uit de creche gekomen. Snotterig en diarree. Hij is drie dagen naar de creche geweest......Woensdag hele dag rustig aangedaan en iedere luier bij Tijs was een dunne poepluier. Donderdag nog steeds, dus heb ik hem niet naar de creche gebracht. Mijn man heeft voor hem gezorgd, met als gevolg....diarree! Ik heb gelukkig maar 1 nacht een beetje buikpijn gehad en Stijn heeft ook niets. Inmiddels is mijn man weer beter maar Tijs nog steeds niet. Gisteren toch maar even de huisarts gebeld. Als het maandag nog niet over is wil hij hem zien. Vanacht was Tijs om 3 uur wakker, waarschijnlijk buikpijn en benauwd omdat zijn neus verstopt zit. Ik heb even met hem rondgelopen en hem toch maar in bed een kwartier laten huilen (was wel het hele huis wakker) en toen sliep hij weer door tot 6 uur. Inmiddels zijn we alweer 2 poepbroeken verder en ligt de derde op mij te wachten....Ik loop de hele dag te wassen, kleren en handen. Ik vrees dat het maandag nog niet over is. Volgens mij heeft Stijn dit nooit zo erg gehad.

Verder gaat ontwikkeling bij Tijs ook ineens snel. Vooral toen ik afgelopen weekend hem naast een ventje van 1 maand in de box legde. Dan is het echt een reus!

Tijs ligt nog in de kinderwagenbak, maar ik heb een bugaboo en die zijn redelijk groot volgens mij. Ik ben wel van plan het wiegje op te ruimen en het ledikant in elkaar te zetten. Weer zo'n stap!

@ natalie :Wat heerlijk voor je dat het bij jullie lekker loopt.
@keesje: hoop dat de pijn weg is, en hoe is het met Thomas zijn diarree? Heb je ook 6-8 dunne poepluiers per dag?

Tijs gaat huilen, dus ik moet weer aan de bak.
Fijn weekend!

groet,
Lies

Hi ladies!~
@Lies: Vervelend, dat ziek zijn. Ik zit er ook op te wachten. Niet met smart natuurlijk, maar ik ben bang dat we er vroeg of laat toch een keer aan moeten geloven, de buikgriep of verkoudheid ofzo.
@ Keesje: Gaat het inmiddels al weer beter met je?

Nou, tijdens het tikken moest ik even weglopen.
Mick werd ineens wakker, normaal slaapt ie tot de volgende fles...dikke snottebel, whahaha!
Maar even geknuffeld, hij slaapt weer.
Normaal laat ik hem liggen en aai ik, maar hij was nu zo zielig!

Wij hebben ook een BugaBoo en mij was verteld dat die inderdaad 1 van de langste bakken heeft.
Maar voor Mick niet lang genoeg, ben ik nog blij dat we dan deze hadden, hahaha! Maar nu kan hij ook nog zo'n beetje liggen, prima.

Vandaag even een bodywarmer gekocht, leek me wel handig, om deze tijd tot de winter nog te overbruggen. Mijn super Paul Frank voetenzak is al binnen! Ik merk dat ik toch stiekem wel een verschrikking ben, wat looks betreft, voor Mick dan. Nooit verwacht. Alles moet tip top in orde en zo was ik echt nooooit. Maar het moet wel lekker zitten, anders doen we t niet. Mick draagt bijv. nog bijna geen spijkerbroeken, dat zachte spul zit toch veel lekkerder!

Morgen gaan we met mijn nicht en neef die een kleine hebben die negen weken jonger is, een vakantie naar Centerparcs of Landal boeken, in de herfstvakantie.
Ik heb zin om lekker te zwemmen met Mick, lijkt me geweldig!

Ook heb ik net Zumba besteld, was nog voor mijn verjaardag, fijn dat ik dat dan zelf nog even moet doen, ahum...
Ik ben benieuwd, heb het al geprobeerd en vond het wel gaaf. Hoop ook dat het dan wat gaat doen, al ben ik bang dat ik bij mijn buik gewoon echt huid over heb...

Nou, ik ga maar eens wat aandacht aan mijn man besteden, die is ook eens een avondje thuis...

Succes met de poep, ik hoop dat je tussendoor genoeg rust kan pakken!

Groetjes,
Natalie

HOi Meiden
hier eindelijk ook weer es een update van mij. Hier gaat alles weer lekker zijn gangetje. Vandaag was wel een drukke dag. Gisteravond had ik Ilse een flesje gegeven met rijstebloem en die heeft ze denk ik te snel opgedronken, ze was de hele nacht van de leg, terwijl ze normaal altijd lekker doorslaapt na de fles van 23 uur. Vanmorgen had ze ook koorts en wou ze niet drinken, ze was wat misselijk, dus alleen van de rijstebloem kan het niet gekomen zijn, lijkt me.
Het was de hele dat huilen en zielig en mama moest haar dragen want anders was het mis. Ben echt kapot!
Hadden we ook nog de hele woonkamer leeg omdat vandaag een nieuwe vloer gelegd zou worden (novilon, is heel mooi!! en lekker minder kabaal dan parket wat we eerst hadden)
Nou ja, veel gedoe dus, hopelijk is ze morgen weer de oude, is toch wel een beetje gek als het eerste lachje van de dag er pas tegen halfeen vanaf kan ipv het eerste moment dat ze je ziet!!
Vandaag maar weer even een gewone fles en maar hopen dat die er niet weer uitkomt.
Vorige week zijn we met zn allen een weekje naar centerparcs geweest. Was helemaal leuk! We misten alleen de buggy voor Wieteke (net 2 jr) die loopt nog niet zo vlot en wil ook niet altijd doorlopen. We hebben enorm genoten, Ilse kan al onder water zwemmen, wat veel bewondering oogste bij haar oudste zus!

Met Ilse gaat het dus op vandaag na, erg goed, ze groeit lekker, krijgt nog steeds 2 flessen en verder borstvoeding en ze is erg vrolijk en makkelijk.

Volgende week wordt ik overigens geopereerd aan mijn voet, dus ik hoop dat ik dat ook een beetje overleef, lijkt me lastig om even niet te kunnen lopen en rustig aan te moeten doen als je drie kleintjes thuis hebt... NOu ja, we zien wel..

groetjes Klarie

He Lies, ik dacht nog even, Ilse doet dat soms ook, drinken en huilen tegelijk en steeds loslaten (borst). Ik heb soms het idee dat ze eigenlijk helemaal geen zin in drinken heeft op dat moment maar liever gewoon wat rond wil koekeloeren.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze vindt dat er niet genoeg uitkomt, maar volgens mij is dat het toch niet. Misschien kun je de fles 10 min. laten staan en het dan nog eens proberen? Je weet maar nooit!

groetjes Klarie

Hallo allemaal!
Klarie, hoe is het met je voet, lukt dat allemaal een beetje?
En hoe gaat het verder bij iedereen?
Hier heeft Mick twee tanden en is erg driftig...Hij laat het echt meteen merken als er iets mis of niet naar de zin is. Ik dacht dat hij weinig van mij had, maar das toch niet zo, hihi...

Hij is ook aardig verkouden geweest sinds de vorige tikbeurt. Was zo zielig, met al dat snot en slijm. Ik had snel zo'n snottebellenzuiger en dat werkte best. Ook dat BabyLuuf-spul is goed!

Maar inmiddels gaat het weer goed, slaapt nu van 23 tot 8 en gaat eigenlijk 's avonds om half acht naar bed tot de laatste fles.

De ontwikkeling lijkt nu verder eventjes stil te staan. Hij brabbelt wat wazigs, rolt op zijn buik, kan wel echt al wat "spelen". Maar dat is allemaal al een poosje zo.
Ik kan niet wachten op de rest!

Groetjes,
Natalie

He meiden,
Hier gaat het allemaal goed dankzij de inzet van mijn lieve man en lieve familie want mama is nu al een week uit de roulatie. niet lopen, lopen met krukken en een beetje strompelen. Nou, vandaag weer voor het eerst alleen thuis en Ilse is al de hele avond wakker omdat ze beneden ligt ipv in haar bed denk ik, maar ja, kan niet zo makkelijk naar boven en ik kan haar al helemaal niet naar boven tillen, lastig hoor! Ik denk dat ik zo maar ff de buuf ga vragen want anders kan ik pas op bed als Roelof weer thuis is, en dat kan nog wel ff duren.
Met Ilse alles verder hartstikke goed hoor, die vermaakt zich kostelijk in de box, wipstoel, kleed op de grond etc. grote grijns naar iedereen die zich met haar bemoeit. Erg schattig.
nou ga zo maares pitten
doeiii

Terug
Bovenaan