even stoom afblazen

he meiden moet even men agressie kwijt.
had met de echopraktijk gebeld dat ik het haast niet meer volhoud van spanning. Dat ik bang ben dat er toch iets niet goed is. En dat ik dus hoopte om even 2 minuutjes naar men kindje te kunnen kijken. En dus vol vertrouwen door kan tot mijn volgende echo.
Ik legde uit dat ik een mk gehad heb in september en dat ik nu dus opnieuw zwanger ben. En op ben van de zenuwen.

Nou mijn idee werd direct de grond in getrapt. Want ik moest maar vertrouwen hebben op mijn lichaam....
Dus ik zeg haar dat is moeilijk hoor na een miskraam. Wij zijn hier van mening dat een echo het kindje stoort en dat dat slecht is daarom kon ze me niet helpen.
Ik dacht hallo!!!!!! geef me bloot hier, kun je je indenken hoe ik me voel???
Toen vroeg ze of ik ook nog een combinatietest ging doen, dus ik ja. zei ze oh, dus nog een echo buiten de termijn echo. Ik denk dit is zo niet mijn praktijk. Ik dacht maar goed dat ik haar niet vertel dat ik ook nog een pretecho wil. Als ik bij de vk ben zal ik eens vertellen hoe ik me nu voel, over de echopraktijk waar ze mee samen werken.

Ik weet het is nog 5 nachtjes slapen dan kan ik die kleine weer zien. Maar heb dit telefoontje al een week uitgesteld ik had vorige week al willen bellen.
Voel me zo niet begrepen. En dan moet dit nog wel de mooiste ervaring van je leven zijn..........

grrrrrr nath

Wat vervelend voor je, dat je je niet gehoord voelt bij die praktijk.
Ik snap het ook niet, want vaak kun je gewoon een echo krijgen als je hem zelf betaalt.
Ik hoop dat je eerstvolgende echo helemaal goed is, en dat je dan wat meer gerust kunt voelen.
En misschien kun je ook wel een andere echopraktijk zoeken, om er een extra te laten maken?

Groetjes van Dieke.

hey

ten eerste begrijp ik uit je verhaal dat de vk zelf niet de echo's maakt??
bij ons gaat dat echt heel anders!!!
ik kan bellen en meteen komen! heb al 2 echo's gehad waar ik niet eens om vroeg!!!
ik vind het ook echt belachelijk meid dat ze zo reageren!!!!
ik ben dan ook erg gelukkig met mijn vk praktijk!
ik hoop voor je dat je vk meer begrip heeft!

liefs

Dit is echt vervelend voor je. Missschien kan je je via jouw vk een andere echopraktijk zoeken of misschien kan het in het ziekenhuis?

Je moet natuurlijk je wel ergens prettig voelen en zeker niet onzeker. Veel sterkte!

Jeetje, sta ook echt versteld van je verhaal. Wat een verstand om zulke dingen te zeggen als "zo, dus nóg een xtra echo buiten de termijnecho om"... Nou, je wordt toch voor de keuze gesteld voor de comb.test, wat zeurt ze dan.. En idd is een xtra echo toch niet teveel gevraagd als het maar even is. Het is voor je gemoedsrust veel beter dan in de stress zitten en te wachten, stress is ook slecht voor de beeb. Ik snap echt niet dat ze je zo behandelen en zou er ook zeker wat van zeggen en /of een andere zoeken..
Helemaal na je vorige ervaring te hebben verteld..
Je klaagd terecht hoor hie, ff stoom afblazen helpt hopenlijk een beetje.

Bij ons is het gelukkig beter geregeld. De VK doen zelf de echo's. Erg lieve geduldige en begripvolle meiden.

Succes meid, duim voor een goede echo over 5 dg voor jou!!

he meiden, bedankt voor jullie begrip.
pff inmiddels men woede een beetje kwijt. Maar ga inderdaad vragen of ik ergens anders terecht kan.
Als een praktijk niet aansluit dan ben je toch vrij om 1 te zoeken waar je je wel lekker voelt?
Ben benieuwd hoe de vk reageert op dit verhaal.
Ik snap ook niet dat ze zelf geen echo apparaat hebben. Dat hoor je dan inderdaad veel dat ze dan toch nog even snel kijken omdat je er toch bent voor controle. Mijn zwangerschap zal ik dus alleen het hartje horen. (indien ik niets onderneem)
Ik had natuurlijk een echo gehad bij de gyn omdat ik hiervoor een mk gehad had. En toen probeerde de assistente van de vk me een termijnecho ook al door de neus te boren, want die had ik immers al een echo gehad met 6 wk en 5 dagen.
En dat in de grote stad! het is ongelofelijk.

gelukkig is het bijna weekend, dan kan ik weer beetje bijtanken hahaha heb ook echt wel last van stemmingswisselingen.
Hoe gaat het verder met jullie zwangerschap tot nu toe?

liefs nath

Misschien een idee om in dit toch nog vroege stadium van je zwangerschap helemaal over te stappen.
Dus ook van VK.
Zeker als je wat meer behoefte hebt aan geruststelling zou ik een VK praktijk zoeken die wel zelf de echo doet, want zoals je zelf al aangeeft gebeurt het dan vaak wat sneller dat je toch nog even kunt kijken.
Luister naar je gevoel.
Beter 10 minuten verder moeten dan je hele zwangerschap hiertegen moeten vechten

Juist bij een miskraam mogen ze wel iets gevoeliger zijn...
Je zou toch zeggen dat dit professionals zijn, die weten hoe ze met dit soort gevoelens van zwangere vrouwen om horen te gaan. Het lijkt me dat je niet de eerste vrouw bent die dit soort gevoelens heeft.
Ik zou inderdaad uitkijken naar een andere echo-centrum, en afhankelijk van de vk, misschien zelfs nog wisselen van vk... In de grote stad zullen er daar zeker meer van zijn ;)

Ik ben ook afhankelijk van echo-centrum, omdat vk het niet zelf doet. Mijn vk vond het echter alleen maar leuk voor me dat ik al een echo had gekregen in het ziekenhuis.

Lekker op je gevoel afgaan, en je woede is volledig terecht!! Stelletje sukkels zijn het ;)

Liefs,

T

Terug
Bovenaan