even stoom afblazen

Hey Nathalie,

Met mij gaat het redelijk goed nu. Psychisch helemaal prima, ik ben overmorgen al 12 weken zwanger en dat voelt zo goed! Ik heb ook veel meer vertrouwen in mijn lichaam dan in het begin van de zwangerschap. Mijn buikje begint al een klein beetje te groeien, echt geweldig!
Lichamelijk voel ik me nog steeds niet top. Ik moet het echt heel rustig aan doen omdat ik anders om de haverklap moet overgeven. Ik zit nog 3 kilo onder mijn startgewicht en krijg steeds te horen dat ik er zo mager en slecht uitzie en dat is natuurlijk nu niet leuk om te horen!
Waarschijnlijk zal het de komende maanden wel beter gaan en uiteindelijk moeten er toch kilo's bijkomen? Dan word ik vanzelf een gezond uitziende mama in spé...
Morgen heb ik een afspraak bij de assistente van de vk. Ze houden een speciaal doptone-spreekuur dus puur voor het luisteren naar het hartje. Twee weken geleden had ik de termijnecho (ik bleek een dag langer zwanger dan gedacht en ben op 1 september uitgerekend) en op 3 maart heb ik de volgende controle bij de vk. Het is, ondanks de onzekerheid, best snel gegaan die 12 weken.
Af en toe ben ik nog bang dat het mis kan gaan, maar ik probeer echt te genieten nu!

Heel veel liefs Elin

Jeetje in het WKZ staat zelfs vermeld dat de echo geen schadelijke gevolgen heeft voor je kindje, ook niet in een vroeg stadium. En dit ziekenhuis is heel ver met alles.

Het gaat ook om ultrageluidsgolven en geen rontgen. Zijn die lui gek of zo. Of ze proberen je een oor aan te naaien.

Laat je niet gek maken, en oke je leef op t gevoel van je lichaam je geeft want geestelijk kan dat meer doordrammen, maar dan vind ik ook iet dat ze zo moeten . Ik heb geen miskraam of nooit gehad, maar heb id familie een medische achtergrond en ben altijd goed begeleid. En nu ik heeel ergens anders woon heb ik ook een goede VK gevonden. Als mij dat niet bevalt ben ik zo weg. En een 1e indruk of gevolgen van zijn heel belangrijk voor de verloop van je verder zwangerschap.

heel veel succes en sterkte

@ dolce

Dank je wel voor je krachtige verhaal. Men ervaring was met de echo 2 dagen geleden ook niet helemaal super. Maar het is nog 2 keer, en tussentijdse echo's ga ik zelf ergens anders afnemen. En inderdaad ik zal de vk deze nieuwe ervaring meegeven. Maar mijn vk maakt heeft veel goed, dat is een praktijk met super leuke mensen. het is alleen verrot dat ze met deze echo praktijk werken. Mag ik vragen wat er in je familie voor komt? waardoor je een medische achtergrond hebt.

gr. nath

@ elin,

zo 1 september uitgerekend, jij mag wel op 2 mamaclubs vriendjes maken. In de maand voor ons kom je pupke en sola tegen, die ken je vast.

Vind het heel sneu om te horen dat je zo ziek bent. Die kilo's komen vanzelf dat weet ik zeker. Ik ben ook nog niets aangekomen. Maar had al reserve opgeboekt na men mk, als ik ongelukkig ben dan vliegen de kilo's eraan.
Het is ook belangrijk om rustig aan te doen, als je gevoel zegt nu stoppen, met werken schoonmaken en derg. Gewoon doen, je lichaam zegt het niet voor niets. En er is maar 1 ding nu echt belangrijk toch?
Hoe was het bij de assistente van de vk?

liefs nath

Nou, de assistente deed het niet, maar de vk zélf!
Omdat het overdag was ging mijn moeder mee (de vorige keren is mijn man meegeweest) en eerst ging ze met de doptone luisteren naar het hartje. Het duurde even voor ze het gevonden had, maar met 11.6 weet je ook niet zeker óf je het hartje al kunt horen. Maar uiteindelijk hoorden we dan toch het hartje en toen zei de vk: 'Zal ik ook nog even een echo maken? Dan kan je moeder haar kleinkind ook vast zien...'
Dat vond ik helemaal geweldig natuurlijk! Ukkie was al mooi gegroeid maar lag net even te dutten ofzo, geen spartelende armpjes en beentjes deze keer. Maar het hartje klopte mooi en dat is het belangrijkste! Mijn moeder vond het super dat ze ook even kon kijken. 3 maart heb ik de volgende controle en jij?

Liefs Elin

Zo een extra echo wat een super kado.
Tja zo kan het natuurlijk ook hhaha
Hmm heerlijk toch dat het lekker lag te slapen, je moet maar zo denken, slapen is nu voor ons goed dus voor die kleine ook, dan kan die lekker groot en sterk worden.
ik moet dacht ik 9 maart weer. en 5 maart hebben we de nekplooimeting.
Ga jij die doen? of heb je die al gedaan en heb ik daar over heen gelezen, dat kan natuurlijk.
Ik vroeg me af hoe lang zn uitslag duurt omdat de bloedtest zelfde dag plaatsvindt.

liefs

Hey Nathalie,

Ik ga geen nekplooimeting laten doen. Ik had niet zo sterk het gevoel dat ik die wou laten doen en na het lezen van alle informatie hebben mijn man en ik samen besloten dat we het niet laten doen.
Het blijft natuurlijk een kansberekening dus zekerheid heb je nooit. Maar ik vind dat ieder voor zichzelf moet bepalen wat goed voelt! Als jij je geruster voelt na een goede uitslag bij een nekplooimeting moet je die dus gewoon doen!
Hoe lang het duurt voordat je de uitslag krijgt weet ik eigenlijk ook niet. Dat kan je vk je vast wel vertellen.

Hoe is het met jou verder? Heb je last van kwaaltjes?
Ik voel me lichamelijk ietsje beter deze week. Heb maar één keer hoeven spugen deze week. Het gaat dus de goede kant op. In mijn omgeving is het nu langzaam bekend aan het worden dat wij een kindje verwachten en het is zo leuk als mensen mijn buikje al een beetje zien!
Ik voel me echt zwanger nu, supergevoel!

Liefs Elin

Wij hebben ook getwijfeld zeker omdat er gewoon een percentage overblijft maar ik denk dat ik het wel zou willen weten, voorbereid zijn. Met oog op speciale opvang enzo.
Maar voor vervolg onderzoeken en wat te doen, daar wil ik ook niet over nadenken. dat zien we dan wel. Ik zie men verloskundige niet meer van te voren,kan bellen maar ik hoor het wel. moet 12 maart trouwens weer naar de vk. Ik neem ook aan dat als er iets in mijn bloedonderzoek niet in orde was dat ze ook wel tussentijds bellen.

Hier worden de kwaaltjes ook wat minder tenminste tot vanmorgen, ik ben nog nooit zo misselijk geweest, we zullen zien wat het brengt. Anders ga ik naar huis van mijn werk en kruip ik weer lekker mijn bed in. Ik dacht dat mijn lichaam aan mijn hcg spiegel begon te wennen, maar dat heb ik goed mis.

Ik ben heel moe nog en heb last van kleine bultjes over mijn lichaam, en op de raarste plekken vind ik joekels van puisten. Maar ik klaag niet.
Gister overviel me de angst weer, maar nu ik zo misselijk ben, weet ik dat het goed zit. onze kleine is vandaag 11 weken, nog anderhalve week dan kan ik men kleine weer zien.

Ik ben blij dat je je goed voelt meid. Ik krijg een glimlach als ik je laatste regel lees.

liefs nath

Terug
Bovenaan