even stoom afblazen

Hoi nathalie,

Ik zou gaan wisselen van VK, gewoon even zoeken naar een anders centrum, je gevoelens uitleggen en zeggen dat je daardoor géén vertrouwen meer heb in de VK omdat je het gevoel heb niet serieus genomen te worden.

By the way en echo slecht voor je kind is bullshit...als je bij de gyneacoloog liep dan kreeg je elke keer een echo!! En ik denk dat zij er meer van weten dan een Vk.

Dus gewoon lekker overstappen, je moet er wel vertrouwen in hebben, want nu ben je alleen maar bang om te bellen omdat ze je niet serieus nemen!

gr. Angel (aug 2010 mama)

Hi Nath,

Wat een bizar verhaal. Mijn vk zei afgelopen week na de eerste echo, "zo nou over 2 weken weer eentje. Ze hadden deze vroege expres gedaan omdat ik vorige jaar een mk had gehad en was ook heel meelevend. Gelukkig kan de echo ook hier in het dorp, dus hoef nergens anders heen, maar op deze manier kan het dus ook.
Terecht dat je je zorgen maakt, dat deed ik ook en ik kan niet wachten op de volgende echo.
Ik kan alleen maar zeggen wat ook de andere meiden zeiden, zoek een vk/echo praktijk waar ze je wel serieus nemen vooral omdat je nog een hele tijd moet.

Succes en ben benieuwd hoe het verder gaat!
Liefs,
El

Onvoorstelbaar, wat een verhaal. Hebben die mensen geen gevoel? Begrijpelijk dat je je nu meer zorgen maakt als je al een miskraam hebt gehad. Ik vind het zelfs nog spannend. Ik heb met 9 weken een echo gehad en een kloppend hartje gezien. Met 14 weken krijg ik nog een echo, daar kijk ik nu al naar uit. Toch weer een bevestiging krijgen, want dat is gewoon wat je nodig hebt.

Ik duim voor je en ik zou dit zeker met de verloskundige bespreken. Het is toch van de zotte dat iemand zo reageert. Een beetje begrip mag toch wel. Het kindje storen....???? Ik geloof niet dat de baby hier veel van mee krijgt, wel van de stress die jij hierdoor hebt.
Sterkte!

Jullie reacties doen me allemaal goed. Nog een paar dagen volhouden en dan inderdaad bespreekbaar maken. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte, en laat weten wat de vk zei. Even aanzien hoe ik me voel bij mijn intake bij deze praktijk anders inderdaad overstappen. Mijn ervaring bij mijn mk bij deze praktijk is dubbel als ik er zo over nadenk. Ze hebben me 2 weken in spanning laten zitten eerder kon ik niet voor de echo na mijn 1ste bloeding en toen het eenmaal gebeurt was kreeg ik juist goede controle.

we zullen zien

liefs nath

Ik snap je frustratie t.a.v. het onbegrip.Natuurlijk was was begrip op zijn plaats geweest of een gerustellend woordje. Alleen ik vind wel dat je niet steeds een echo kunt krijgen als jij dat wenst.
Ik vind dat je dan naar een particulier bureau moet gaan en daar om een echo vragen. Zij doen dat met plezier. Het moet dan wel tegen betaling, maar jij hebt dan wel je echo op een moment dat jij dat wenst.

Hey Nathalie,

Ik begrijp je frustratie heel erg goed! Zeker na een miskraam vallen die eerste weken zwangerschap niet mee. Het blijft zo spannend en onwerkelijk allemaal... Ik heb in week 8 van deze zwangerschap een kleine bloeding gehad (veroorzaakt door een geknapt bloedvaatje, maar dat is het laatste waar je aan denkt als je eerder een miskraam hebt gehad) en mocht meteen bij de vk langskomen voor een extra echo (twee dagen na mijn eerste echo). Ze heeft me verteld dat het geen uitsluitsel kon geven over het verdere verloop van de zwangerschap, maar de echo liet duidelijk groei zien (3 mm) ten opzichte van twee dagen eerder en een mooi kloppend hartje. Dat gaf zoveel geruststelling en daardoor verminder je de stress aanzienlijk.
Het is vervelend dat je bij je vk voor de echo's afhankelijk bent van een echopraktijk. Zeker in jouw geval. Is er bij jou in de buurt niet nóg een vk die wél zelf echo's kan maken? Je bent nu nog redelijk vroeg in de zwangerschap en hebt zelfs de intake nog niet gehad, dus als je erover denkt om over te stappen, is het nu waarschijnlijk het beste moment! Ze moeten je wel een hele zwangerschap lang goed en fijn kunnen begeleiden!

Succes met alle overwegingen en probeer verder te genieten van je zwangerschap meis.

Veel liefs Elin

@ moeder van Mart,

Ik heb voorgesteld om ter plekke de echo te betalen. Maar dat wilden ze niet eens. Ik heb een andere echopraktijk gevonden maar die maakt 2d en 3d/4d pas vanaf 10 weken. Dus dat was geen optie

@ Elin, dank je wel meid voor je woorden. Je weet er inderdaad alles van. Fijn dat ze direct een echo bij je gemaakt hebben. Kom jij de onzekere tijd een beetje door? Ik hoop het. Wanneer mag je weer?

liefs nath

Terug
Bovenaan