Even van mij afschrijven

Bedankt voor de begripvolle mailtjes. Ik heb idd contact gehad met de dokter. We moeten Anne de komende twee dagen goed in de gaten houden en letten op koorts, diarree en hoesten. Vooralsnog niets aan de hand met Anne, ze heeft prima geslapen, beter dan haar moeder. Ben vanmorgen maar wel naar baby/peuterzwemmen gegaan om mijzelf over de vrees heen te zetten.
groetjes Monique

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2008 12:01:01'));

Hoi Monique,

Ik snap goed dat je zo geschrokken bent. Verschrikkelijk zoiets en het is zo gebeurd he. Wat ik mis in je verhaal is of je nog wel naar de dokter bent geweest. Als een kindje in de sloot komt is het wel belangrijk dat er even naar gekeken wordt omdat het water vaak heel erg vies is. Ben dus nog even benieuwd of jullie dat nog gedaan hebben. En hoe heeft je meisje geslapen vannacht?

groetjes Linda  

Linda, haar kind heeft toch alle vaccinaties gehad. Dan kan het geen kwaad hoor, is hooguit vervelend voor haar. Ik vind dat je met deze reactie iemand heel erg angstig kan maken om niets. Ik denk dat ze zo al genoeg geschrokken is.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Zoals je ziet heeft ze contact gehad met de dokter en moet ze haar kind goed in de gaten houden deze dagen. De vaccunaties alleen zijn niet altijd afdoende als ze met slootwater in contact komen. Ik heb het niet geplaatst om haar bang te maken maar omdat het in dit soort gevallen wel belangrijk is met de arts te overleggen. Maar dat had ze dus netjes gedaan. Ik heb net een cursus eerste hulp bij kinderongevallen achter de rug en daar heb ik geleerd dat je in zo'n geval de arts moet bellen. Ik vind mijn reactie dus heel normaal en zou me veel schuldiger voelen als ik niets gezegd zou hebben en later zou horen dat er wel iets zou zijn

Linda

jemig wat zal je geschrokken zijn zeg
ik schrik al van je verhaal.
gelukkig dat er andere mensen in de buurt waren om je te helpen.maar ga je niet schuldig voelen(makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)het kan iedereen gebeuren.

gr petra

Hoi Monique,

Wat een verschrikkelijk angstige gebeurtenis! Hier droom ik van in een nachtmerrie. Helaas gebeurt het ook in het echt. Je kan er niks aan doen. In een seconde kan er al iets onverwachts gebeuren. Gelukkig gaat het nu goed met jullie. Je hebt heel goed gehandeld.
Mijn man is toen mijn dochter 5 maanden was met haar van de trap gevallen. Is ook goed afgelopen. Zoiets vergeet je echter nooit. Ik ben nu nog steeds angstig als mijn man met haar de trap af gaat.

Goed dat je ook alweer ging peuterzwemmen. Gewoon verder gaan met jullie leventje is nu het beste, denk ik!
Groetjes Babybelle

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2008 12:54:40'));

Hoi Marloes,

Zoals je ziet heeft ze contact gehad met de dokter en moet ze haar kind goed in de gaten houden deze dagen. De vaccunaties alleen zijn niet altijd afdoende als ze met slootwater in contact komen. Ik heb het niet geplaatst om haar bang te maken maar omdat het in dit soort gevallen wel belangrijk is met de arts te overleggen. Maar dat had ze dus netjes gedaan. Ik heb net een cursus eerste hulp bij kinderongevallen achter de rug en daar heb ik geleerd dat je in zo'n geval de arts moet bellen. Ik vind mijn reactie dus heel normaal en zou me veel schuldiger voelen als ik niets gezegd zou hebben en later zou horen dat er wel iets zou zijn

Linda

Nou blijkbaar verschillen we daar dan over van mening want ik vind je reactie nogal overdreven, maar dat heb ik wel vaker bij jou reacties.

Laten we het erop houden dat Monique heel goed heeft gehandeld, naar eer en geweten en vooral  naar haar eigen moedergevoel!!!!
Dat is het allerbelangrijkste. Daar is een EHBO-boekje in dit geval helemaal niet bij nodig en al helemaal niet het opdringen van een bepaalde handeling daaruit...
Dus ben het wel met marloes eens hierover.
Het klonk een beetje als ''dokter MOETEN bellen'', maar wat nou als monique dat niet (meteen) had gedaan en er nu helemaal over piekerde of het niet te laat zou zijn om dat alsnog te kunnen doen!? Totaal onnodig.
Nogmaals: petje af, meis!!!

Pfff,   ik dacht dat dit alleen in je ergste nachtmerries gebeurde, maar helaas kan het ook echt.

Monique, je hebt goed gehandeld, en echt waar, een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en heeft Anne er helemaal geen last van!!! Nu zelf nog een beetje tot rust komen!!

Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan