Even vergelijken!

A

Anoniem

Guest
Ik was net weer eens aan het poetsen en was me aan het bedenken of ik nou ECHT zoveel poets (zoals anderen beweren!) of dat het allemaal wel mee valt..

Ik ben aan het "minderen" (afkikken!! Hahaha) en doe het nu zo:

-Om de dag beneden stofzuigen
- elke dag de wc, even over tafels enzo vegen en zorgen dat alles is opgeruimd
- 2 keer in de week beneden stoffen en dwijlen
- 2 keer in de week boven poetsen (alles)
- badkamer 1 keer per week
- strijken en wassen wanneer er vuile was of strijk ligt (meestal elke dag/om de dag wel een machine en ongeveer 2 keer in de week strijken)
- ramen wassen verschilt heel erg, ligt ook aan het weer,   meestal 1 keer in de 2 mnd
- Bedden verschonen: 1 keer in de week
- boodschappen doen: meestal 2 keer per week

Volgens mij was het dat wel....weet het even niet meer hahaha!
Ben benieuwd hoe jullie het doen en of ik een beetje "gemiddeld" zit??

X 4dec

Jeee, 4 dec, heb jij nog wel vrije tijd?  Het ziet er in ieder geval naar uit dat jij meer doet dan mij/ik. (weet ik nooit, is het nou mij of ik?)

-Omdat we een hond hebben die flink verhaard nu moeten we dus 1 tot 2 x per dag stofzuigen.
-Dwijlen doen we 2 x per week. Maar met slecht weer word de boel sneller vies door de hond, dus geebeurt het vaker.
-elke dag een doekje over de tafels.
-wc grondig 1 x per week. Verder elke dag een doek.
-ramen lappen...VRESELIJK! Dat doet mijn vent! En ook dat ligt aan het weer, net als bij jou. Moet eerlijk bekennen dat ik me niet stoor aan vieze ramen.
-douche 1 x per week grondig
-boodschappen 1 x per week.
-keuken heb ik graag ook opgeruimd. Dus dat doe ik aan het einde van de dag vaak.
-hond uitlaten: 4 x per dag, waarvan 3 x met Daan erbij. En 1 x doen we dan een flinke ronde van bijna een uur.

En ik werk, onregelmatig. 24u per week. Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik heb weleens het gevoel dat ik me rot ren! Maar aan de andere kant...ik ben wel elke dag te vinden op het forum. Lekker lezen... Dus daar heb ik wel tijd voor!

Nou, ben benieuwd wat anderen doen!

gr Anita

Oh ja, boven poetsen...ook niet echt favoriet! Daan zijn kamer hou ik wel goed bij. Die gebeurt zo ie zo 1  x per week goed. En de rest doe ik wanneer ik me echt heel schuldig voel omdat het dan al te lang niet is gebeurt
gr Anita

Lieve help, 4 december, ik wordt al moe als ik jouw lijstje zie.
Hier doen we maar wat. Als we energie hebben en we storen ons aan iets dan doen we er wat aan. Er zit dus totaal geen structuur in, maar het vervuilt toch ook weer niet omdat we een klein huisje hebben en dan stoort rommel of vuil best gauw.

groetjes Ida

je doet best veel ja, 4december.

mijn lijstje:

-. iedere dag veeg ik door de huiskamer en gang, gewoon om de kleine vuiltje weg te vegen.
2 a 3 xin deweek stofzuigen.
-.dweilen 2x in de week.
-. badkamer 1x in de week.
-. wc 1x in de week.
-. boven 1x in de week alles.
-. ramen wassen 1x in de 2 maanden.
-. strijken 2x in de week.

ik werk 24 uur in de week en heb ook regelmatig het gevoel dat ik geen tijd meer voor   mezelf heb.

mejon

Nou 4dec, ik geloof dat ik toch wel net zo erg als jij ben!
Ik doe hetzelfde en misschien nog wel meer;
Stofzuigen doe ik elke dag en dweilen probeer ik elke dag, maar doe ik zeker 3 tot 4 keer per week. ( Hond en katten!)
Wassen doe ik ook elke dag, zeker 2 trommels en soms 3! Waarvan het gevolg is dat ik ook elke dag moet strijken.
Ook hier moet de hond uitgelaten worden.

Verder komt het aardig met jou overeen.
Sil

Nou, hier wordt niet zo heftig gepoetst hoor!

Maandag gebeurt de 'benedenboel' goed (keuken uitsoppen, alles goed afstoffen, en uitdweilen enzo),
dinsdag swiffer door de kamer en rennen vlieggen naar de creche en werk
woensdag stofzuigen (daar waar de hond kan komen, hij verhaart nogal)
donderdag swiffer door de kamer en de badkamer goed uitsoppen, Heather d'r kamertje+ nog 'iets' boven, of een kamer, of wat deuren afsoppen, zoiets.
vrijdag stofzuigt mijn vriend het hele huis
zaterdag & zondag is hier echt weekend, beetje klussen en een stofzuiger door de woonkamer/gang, maar verder niets.

Een was draaien we wanneer er genoeg was is en strijken doe ik bijna nooit. Vriend strijkt zijn eigen overhemden en als ik een bloes heb die echt gestreken moet worden doet hij dat ook even voor me, maar dat komt echt zelden voor.

Groetjes, KT

slik , ik vond mezelf al zo'n poets...maar nu ik enkele andere lijstjes zie.....
Ik ben wel in de luxe positie, dat mijn moeder iedere dinsdag oppast en als Emre slaapt, een uurtje of 2 's ochtends, dan kan mijn moeder dus niet stilzitten. Zij doet:
- het hele huis stoffen en zuigen
- door de badkamer heen
- 1 ruimte krijgt een grote beurt
- de hele strijk van een week
Wat een moordwijf hè? K snap ook niet hoe ze dat iedere keer weer klaarkrijgt in die 2 uurtjes.

Ik doe verder:
- dagelijks wel alles opruimen en zorgen dat tafels, wc's, keuken schoon is.
-  2x stofzuigen per week
- 1x door het hele huis heen met dweil
- 2 wasochtenden  donderdag- en zaterdagochtend
- 1x per week bedden verschonen
- 2x per week boodschappen doen.
en als ik zie dat iets vies is, moet het meteen schoon.

Ik heb wel geleerd om eerst tijd voor Emre, mijn man en mezelf te nemen. Ik kan nu heel gemakkelijk de boel de boel laten en iets gezelligs gaan doen.

groetjes
Mie

Terug
Bovenaan