Even vergelijken!

oei oei ik voel me een slechte huisvrouw als ik dit lees hoor!

Voordat mijn dochtertje geboren werd werkte we beiden full-time en we woonden op een klein faltje. 1x per week kwam er een werkster en die deed in 3 uurtjes ons hele ''huis''. Zelf deed ik echt alleen maar de was en de afwas.
Nu wonen we in een   rijtjeshuis en werk ik part-time dus helaas een werkster meer.
Ik probeer elke vrijdag de wc en de badkamer te doen. en vanwege de katten stofzuig ik bijna elke dag..maar verder...
ik stof als ik stof zie en dat zie ik meestal pas als het echt dramatisch is.
Strijken heb ik nog nooit gedaan.... de overhemden van mijn man doet hij zelf en voor de rest koop ik gewoon geen kreukel stof. En als je kleren aan de waslijn droogt dan kreuken ze minder dan in de droger!
groeten Elke

Leuk om al die verschillen te zien!
En er zijn dus toch meer poetsmiepen hier! Hahaha
Maar wat Sil al zegt, ik voel me er ook goed bij als het schoon is. Ik ben onrustig als mijn huis voor mijn gevoel vies is (anderen zullen het hier nooit vies vinden, dat weet ik zeker, maar ikzelf zie elk kruimeltje!). Krijg dan ook een heerlijk gevoel als ik net het hele huis gedaan heb!
Maaar ik ben wel gaan minderen hoor! Moest ook wel, anders was ik de hele dag aan het poetsen en dat is niet de bedoeling.
Ik geniet en neem nu veel meer tijd voor mijn vriend en dochtertje. Heb zelfs geleerd om gewoon iets leuks te gaan doen als we daar op dat moment zin in hebben, ook al "moet" ik eigenlijk stofzuigen...

Ik heb dat dus ook, als mijn huis vies is zit ik echt niet lekker in mijn vel.
Ik heb net de kamer klaar en dan voel ik mezelf een stuk beter.
Maar idd. leuk om alle verschillen te zien.
Ik zou wel eens wat makkelijker willen zijn, maar het lukt me gewoon niet.
Dan voel ik me niet lekker.

En dat schema heb ik omdat ik anders zo onrustig word. Ik hanteer het al sinds ik getrouwd ben en het werkt super voor mij.

hihi wat grappig zeg die verschillen. Asja wij kunnen elkaar een hand geven geloof ik. Ik strijk ook echt nooit. Manlief doet zijn eigen overhemden. Ik zeg altijd maar dat ik er geen talent voor heb . Mijn schoonmoeder was hier een keer, omdat ik net geopereerd was, en stond mijn hand en theedoeken en beddegoed te strijken. Ik zei " WAT DOE JIJ NOU???". Ik moet wel zeggen dat toen ze weg ging mijn huis brandschoon was. Dat vond ik toch ook wel lekker hoor. Maar wat dit betreft ben ik best laks ( verder ben ik geen laks persoon hoor hihi ). Gelukkig ben ik niet de enige en zijn we allemaal anders.

Ha, ha, en ik denken dat ik zo'n poetsmiep ben maar gelukkig zijn er meer dames! Ik doe 1 keer per week mijn hele huis goed en de rest van de week hou ik het bij, dus een paar keer in de week de stofzuiger door het huis, wc een paar keer in de week. Badkamer word ook elke week goed gedaan, bedden worden 1 x per week verschoond en de ramen worden 1 x per maand gewassen. Verder doe ik bijna elke dag wel een was draaien en strijk ik zeker wel 4 x per week. Eerder sporte ik minstens 2 a 3 keer per week maar sinds ik Justin heb ga ik bijna nooit meer omdat ik er geen tijd meer voor heb, ik werk ook 3 dagen per week dus ik vind het best heftig allemaal. Sociale contacten moeten ook onderhouden worden maar ik ben vaak te moe om iets af te spreken en de zondagen lig ik vaak de hele dag voor pampus op bed (en mijn man maar rennen met Justin) ik hoop dat ik na de vakantie toch echt wat meer energie ga krijgen.

Groetjes,

Puk

Ik strijk ook niet hoor!  En eerlijk gezegd... ik doe het pas als we de kreukdingen aantrekken... ( en veel kan dat hier nooit zijn)
Ik heb het in het begin trouw gedaan, en als je het uiteindelijk wil aantrekken kan ik het alsnog strijken  tjaaa.... doei!!! ik strijk niet voor de katsekut... weet dan wel betere dingen te doen

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ik hoú van strijken!!
Ja ja, ik weet het; ik word hier ook regelmatig voor gek versleten, maar ik vind het echt heerlijk;
Trek me lekker terug in mijn washok, verstand op nul en heerlijk effe strijken. Is een stukje ontspanning voor mij.
Ben overigens niet zo  iemand die de handdoeken en het beddegoed gaat strijken. Maar kleren van mezelf en vooral die van de oudste gaan echt wel kreukloos aan.
Sil

Ik vind het ook niet erg om te strijken hoor. TV aan en gaan...
Ik vind het wel lekker om mijn gedachten te verzetten.
Heb meer een HEKEL aan de ramen...en die moeten weer nodig!!!

Terug
Bovenaan