Even voorstellen! En meteen een vraagje over de mexicaanse griepprik.

gefeliciteerd allemaal ook met de zwangerschap.

met de griepprik weet ik nog steeds niet wat ik doe.
de vk zegt liever van wel doen.
de huisarts ben ik vanochtend geweest die beveelt hem niet aan.
vind dat erg lastig hoor zo verschillende meningen.
vooral van wie je verwacht of in iedergeval hoopt
het zelfde antwoord te krijgen. krijg je niet.
de huisarts zei wel zet 10 huisartsen naast elkaar en ik denk dat je 50/ 50 krijgt. ik mag hem wel halen dat wel.
het blijft hoe dan ook je eigen keuze.
ik vind wel dat aan beide kanten wat in zit.
ene kant denk ik wat doet het zo n prik met je.
welke verschijnselen krijg je er zelf van en wat doet het met je ongeboren baby?!. maar ja denk ook wat als je erg ziek wordt. daar krijgt de baby ook wat van mee. en ik heb ook 2 kids rond lopen die hebben ook een moeder nodig en zelf wil ik ook nog leven.
succes met een keuze maken.
ik weet even nog niet wat ik doe.

iedereen nog een fijne zwangerschap.
en hopelijk worden we hoe dan ook niet ziek.
groetjes van mij

Iedereen bedankt voor de reacties! Jeetje wat een moeilijke keus toch.... De prik is niet 100% goed voor je baby en de griep ook niet..... Moeilijk moeilijk moeilijk pfffff. Ik heb nog 10 nachten om erover te slapen! Iedereen veel sucees met de keuze die je maakt en dat die maar goed mag zijn dan!! Nog 1 vraagje, zou je als gezonde zwangere sneller kunnen overlijden aan de mex griep dan een gezonde niet zwangere??

Groetjes Kim

Iedereen bedankt voor de reactie! pffff moeilijk moeilijk moeilijk..... De prik én de mex griep is gevaarlijk voor je baby. Maar zou je als gezonde zwangere eerder overlijden aan de mex griep dan een gezonde niet zwangere?? Ik heb zelf maar contact opgenomen met verloskundige, van hé zou ik de dokter maar even vragen voor evt een prik als ik dat zou willen???
Gaat het bij jullie trouwens ook zo langzaam, het versturen van een bericht??

Succes met jullie keuze en dat die maar goed mag zijn!! Groetjes Kim

dacht dat het niet aangekomen was omdat het zo lang duurde,.. Nu 2x aangekomen, sorry hahah

Hoi meiden,
Dit is een hele moeilijke keuze,ik ben 32 weken zwanger en heb astma,ze weten idd niet wat er gebeurt als je je laat inenten,maar in mijn geval laat k het wel doen,de gevolgen voor mijn astma kunnen evt zwaarder zijn als ik mij niet laat inenten.
Zowel de gyn als mijn longarts zeggen doe maar wel,maar aan de andere kant zeggen ze ook we weten niet wat voor gevolgen het voor het kindje kan hebben.
Heeel moeilijk,maar ik denk toch dat ik het ga doen.

hallo naamgenoot ;)
ik heb gisteren de vaccinatie gehaald..voor mij was vooral de doorslag dat mijn gynecologen in het ziekenhuis en verloskundige en ook nog huisarts erachter staan! en mij ook op de feiten drukte dat het riskant was als je het zou krijgen..
ik vind het ook allemaal maar een hoop gezeur in de media (die overdrijven nogal graag)
daarbij heeft de baby straks ook wat antistoffen als hij geboren is en dat vond ik heel fijn..zeker omdat er nu zoveel kindjes tot 4 jaar ernstig erop reageren!
ik denk zelf dat het ook geen kwaad kan voor de baby,want een gewone griep prik doet ook niks!
heel veel succes met de keuze!

Ik wil de griepprik niet (20 wk zwanger), het is inderdaad nog niet goed uitgetest wat de effecten zijn. Er zit kwik in als conserveringsmiddel, en dat wordt bijvoorbeeld niet gebruikt voor de 'gewone' griepprik. Het effect hiervan is daarom nog niet bekend (van het effect van kwik als conserveringsmiddelen in andere medicijnen op kinderen is wel het een en ander bekend zie artikelen op bijv. pubmed.com). Verder is de mexicaanse griep alleen wat besmettelijker en niet ernstiger dan de gewone griep. Tijdens de gewone griep gaan er ook jonge gezonde mensen dood maar nu wordt dit feit voor de mexicaanse griep helemaal opgeblazen. Er zijn ook mensen die zeggen dat de vaccins puur een geldkwestie zijn (zie corbettreport.com episode 099 know your vaccins).
Iedereen moet zelf weten of ze het vaccin nemen maar ik vind het belangrijk om na te gaan of het vaccin uitgetest is en of dit wetenschappelijk onderbouwd is en niet blind het advies van bijv een verloskundige te volgen ( die ook alleen maar herhaald wat haar verteld is)

Voor mij was het ook duidelijk dat ik het niet zou doen. Tot het nieuws wat ik er vandaag over gehoord heb en nu weet ik het zeker dat ik het wel ga doen. Als je die griep krijgt dan kan de koorts ervoor zorgen dat de baby te vroeg gaat komen. Ok als je ver genoeg bent zou dat nog niet zo heel erg zijn. MAAR.... als daardoor de baby te vroeg geboren wordt, gaat deze meteen naar een andere ruimte en mag jij en je man/vriend niet bij de baby. En dan is maar de vraag voor hoelang gaat dat duren. Mijn huisarts zei: stel dat dat gebeurt en je mag de eerste 2 weken je kindje niet zien, wat dan? Nee sorry maar dat risico wil ik niet nemen. Plus als je de spuit wel gaat halen is je kindje het eerste half jr ook beschermt tegen de griep. Want de risicogroep ligt nu ook bij kleine kinderen. De kinderen die de spuit gaan krijgen zijn van een half jr tot 4 jr. Weet niet of het voor jullie een hoop verandert maar voor mij zei dit genoeg. Succes

Terug
Bovenaan