Even voorstellen

Hoihoi,

Ik ben Iris; 28 jaar en ben van het mei forum. Mijn vriend en ik zijn op 16-05 de trotse ouders geworden van onze dochter Evy. Ze is vandaag dus alweer precies 10 weken, wat gaat de tijd toch snel. Vorige week op het cb woog ze 5375gr.
Het gaat heel erg goed met haar; alleen is ze de laatste dagen wat aan het spoken met haar voedingen. Drinkt opeens heel erg onregelmatig. Ze krijgt 5 voedingen en drinkt wel nog om de 4 uur (7-11-15-19-23), maar drinkt de ene keer maar 85cc en de keer erna weer 170-200cc.
We houden het even in de gaten, anders volgende week even een belletje naar het cb.

Groetjes Iris

Hai,

Ik ben ook van het mei forum. Op 3 mei zijn wij de trotse ouders geworden van onze dochter Mila.
Het is een ontzettend vrolijk meisje van alweer bijna 12 weken. Ze lacht veel, draait zich de hele dag op haar buik en weer terug op haar rug.

Ik moet maandag alweer beginnen met werken. Zijn er meer die alweer moeten werken en hoe vinden jullie dat?

Liefs,
J_J

Hoi hoi,

Ik ben Carla 31 en moeder van Tessa (17-01-05) en sinds 10 -06 moeder van Lotte.
We hebben best een roerige tijd achter de rug. Lotte bleek reflux te hebben. Ze krijste de boel bij elkaar en sliep overdag bijna niet daarbij spuugde ze heel veel en dronk steeds kleine beetjes. Werd er helemaal gek van en begon aan mezelf te twijfelen.
Sinds een goeie week zijn we er dus achter wat ze heeft en geven nu nutriton door haar voeding dat werkt wel maar er is nog totaal geen ritme te vinden en ze is een enorme hongerlap lijkt wel. Dus ik vind het nu even moeilijk wat te doen met haar voedingen. Volgens het cb mag ze eigenlijk niet meer dan 6 voedingen van 150 en dat krijgt ze dus en de laatste dagen krijgt ze een extra flesje van 100 cc wel van 90 water met maar 2 schepjes voeding en dat drinkt ze op en gaat dan met wat sputteren wel slapen. We maken haar dan om 23.00 uur wakker voor de laatste fles. Weet ook niet zo goed wat te doen gewoon rond 20.00 uur de volle fles geven of niet.
Vandaag was haar schema dus dit:
4.00: 150 cc
8.15: 150 cc
11.15: 150 cc
15.00: 150 cc
17.30: 150 cc
20.00: 100 cc

Dus als iemand tips heeft  hoe ik dit moet aanpakken. We weten  niet wat wijsheid is. Haar rond 20.00 de volle fles geven en haar laten komen wanneer zij wil of toch laat op de avond.
Ik wordt maandag of dinsdag toch gebeld door het cb nav dat ik er woensdag was en Lotte toen ook 's morgens nog om de 2 uur kwam maar dat gaat dus al beter. kan  ik het gelijk vragen.

Hoi hoi,

Hier nog iemand van het mei-forum.
Ik ben Marije, 27 jaar en op 17 mei is onze dochter Sofie geboren. Ze woog toen 3155 gr. en was 51 cm. De laatste keer op het cb (1 maand geleden) woog ze 4180 gr. en was ze 54 cm. Moet over 1 1/2 week weer, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat! Ze krijgt dan ook haar eerste prikjes, we zullen zien!
Gezellig om hier verder te kletsen!

Groetjes Marije

Hoi,

Ik ben Annelies 22 jaar en sinds 8 juli moeder van een hele mooie meid.
Ze heeft de namen Lindsey Aukje Leentje gekregen maar haar roepnaam is Lindsey...
Ze woog bij de geboorte 2950 gr  en was 50 cm lang...
Met 2 weken hebben we haar nog een keer gewogen en toen woog ze al 3400 gr

Lindsey krijgt om de 3 uur een fles met gemiddeld nog 100cc moedermelk waarvan ze gemiddeld 80 to 90cc van opdrinkt...
Ze krijgt om half 12 haar laatste fles en dan laten we haar gewoon slapen tot ze zelf komt...
De ene keer komt de gewoon om de 3 uur en de andere keer slaapt ze 5 uur...

Verder is het een heel tevreden baby ze huilt niet... Alleen als ze honger heeft of een vieze luier...
En ze is veel wakker en bekijkt (voor zover ze dat al kan) de wereld om haar heen...

Leuk dat we hier weer verder kunnen kletsen...

Gr Annelies

Hallo,
Ook ik ben van het Mei forum, alleen is onze dochter op 1 juni geboren!
Haar naam is Jasmia Faye, we gebruiken beide namen ook los van elkaar als roepnaam.
Ik heb nog een dochtertje van 20 mnd, Aiméely.
Het gaat hier prima en we genieten volop van onze meiden!!

Liefs L81

Hoi allemaal,

Dan ga ik me ook maar even voorstellen.

Ook ik ben van het meiforum. Ik ben Eline, 31 jaar, en heb 2 kinderen. Julia wordt 4-10 alweer 3 jaar en 29 mei ben ik bevallen van mijn zoon Tijn.
Tijn was bij de geboorte 3470gram, nu, ruim 8 weken verder is hij 5070 gram! Gaat goed dus!
Tijn is een scheetje! Huilt weinig, is een tevreden mannetje.
Ik moet wel zeggen dat hij echt wel last van de warmte heeft nu; slaapt slechter, drinkt onregelmatiger. Maar ja, ik heb er ook last van, dus zo'n kleintje helemaal denk ik dan maar!

Ik vind het trouwens wel jammer dat al onze berichten gerwoon weg zijn nu........tenmisnste, ik kan ze nergens meer vinden!

~Groetjes, eline

Terug
Bovenaan