Even voorstellen!

Hoi astrid!

Haha hoe herkenbaar!! Ik stond toen helemaal nergens bij stil om heel eerlijk te zijn. Miskraam? Nooit aan gedacht! Syndroom van Down? Ook niet.. Allemaal dingen waar je niet op hoopt maar wat wel zou kunnen. Pas toen mijn zoontje al geboren was had ik zoiets van ja het had ook anders af kunnen lopen. Dit heeft denk ik gewoon aan de jonge leeftijd op dat moment gelegen. Als 16/17 jarige sta je daar niet zo snel bij stil. Daarom maakte ik mij tijdens deze zwangerschap wel druk om een miskraam.

16/17 is inderdaad iets anders dan zwanger raken op je 19de denk ik. Ligt natuurlijk wel aan de omstandigheden. Omdat ik nog op school zat toen ik zwanger raakte moest ik helaas stoppen met de opleiding. Ik kreeg flinke bekkeninstabiliteit en rugklachten waar ik soms nog last van heb. (Ben bang dat het deze zwangerschap weer terug zal komen) verder heb ik de opvoeding etc. alleen gedaan. De vader is meteen tijdens de zwangerschap gaan lopen en de familie stond er niet achter. Het was een hele moeilijke tijd maar wij hebben ons prima gered. Dit kindje heeft dus inderdaad een andere vader ;) Hoe vinden jou andere kinderen het nu ze weer een broertje of zusje gaan krijgen? En hoe oud zijn hun nu? Mijn zoon had het inderdaad niet verwacht maar had niet gedacht dat hij zo zou veranderen. (in positieve zin!:)) Hij wil van alles weten en overal mee helpen. Echt heel lief allemaal. Gelukkig is hij helemaal bijgetrokken. Het had zo kunnen zijn dat hij er helemaal niets van zou willen weten.

Groetjes Wendy

Wat fijn dat het dusver zo'n goeie uitwerking heeft op je zoon!
Mijn zoon is alweer 5.5 jaar, dan nog een dochtertje die 3 word in februari. Die zijn wel van dezelfde papa alleen deze is dus van een andere man en dat lijk je toch te kunnen merken aan de hele zwangerschap!
Ik was dan bijna 19 toen ie geboren was dus had wel mijn middelbare school afgerond, daarna niet meer geleerd, ik woonde toen ook al wel een jaar samen, toch heel anders dan jou situatie.

Nu zit ik met smart te wachten op een cursus/opleiding van 1 jaar afstandsonderwijs wat ik graag wil gaan doen!

Mijn kids vinden het enig een broertje te krijgen, al had mijn dochter natuurlijk liever een "susje" maar ik denk dat 1 zo'n pittige meid wel genoeg is!

De vader van je zoon heeft helemaal geen contact als ik het goed begrijp? Hoe vind je zoon dat? Die weet waarschijnlijk niet anders dan hoe het nu is?

De kans is groot dat als je bij de eerste bekkeninstabiliteit hebt gehad het nu nog harder terug komt, lekker vooruitzicht he, maar het is het waard!

Groetjs astrid

Gek is dat.. Zwanger van een andere man en dat kan dus ook de zwangerschap beïnvloeden. Voel je je verder wel goed dan? Of heb je veel klachten? Hier gaat het met vlagen. De ene dag kiplekker en de andere dag zo verschrikkelijk moe.. Voor de zwangerschap in de weekenden tot 2 uur wakker blijven? Geen probleem! Gezellig vaak met vrienden wat kletsen en drinken. Tegenwoordig begin ik om 9 uur al te gapen en ga lekker op de bank hangen. Voel mij af en toe net een oude vrouw haha. Zul je denk ik wel een beetje herkennen.

Super dat je weer naar school gaat! Werk je momenteel? Ik werk in de zorg en zou eigenlijk begin volgend jaar weer naar school gaan om verder te leren. Ben bank dat dit even uitgesteld moet gaan worden. In zit dan namelijk nog in de kraamperiode en het is een zware opleiding. Vooral lichamelijk.

De vader van mijn zoon zien wij inderdaad niet meer. Vanaf mijn 12de had ik (hoe ze dat toen zo mooi noemden ;) ) verkering met hem tot aan de zwangerschap. Toen hij het hoorde vertrok hij ook meteen. Ongeveer in de laatste maand kwam hij op hangende pootjes terug en wou toch graag betrokken worden bij mijn zoon. Op dat moment had ik zoiets van nou ja goed we zien wel hoe dat lopen gaat. Tot mijn zoon 8 maanden was is hij 3x langs geweest en wou elke keer niks doen. Luier verschonen?? Nee hoor dat stinkt! Voeding of Pampers kopen? Ook niet. Ga zo maar door. Die drie keren dat hij geweest is brachten alleen maar spanningen en ruzies met zich mee. Alleen als er wat te doen was in het dorp wou hij gezellig mee. Als een ‘patser’ ( zo noemen ze dat geloof ik ;) ) achter de wandelwagen lopen met een sigaret op de lip. Stoer! Na 8 maanden kregen wij dan ook de grootste ruzie. Hij zei tijdens die ruzie dingen die niet voor herhaling vatbaar zijn. Daarmee was het ook meteen af.

Mijn zoon begon voor 1,5 jaar terug in ene keer te vragen naar zijn vader. Op een kindermanier heb ik hem proberen uit te leggen dat zijn echte papa nog te jong was en nog geen kindjes wou. Waarschijnlijk was de uitleg goed genoeg want hij heeft het er zelden tot nooit nog over. Zien jou kinderen hun vader nog?

Hmm praat mij moed in ;) haha Ik zal het zien.. Weet nu wat het is en dat ik maar beter rustig aan kan doen mocht het terug komen ;)

Groetjes Wendy

Hoi!
Wat laf dat de vader jullie zo in de steek gelaten heeft zeg! Weet je nu nog wel waar ie woont enzo? Mocht je zoon toch ooit eens iets willen on dernemen in die rchting?

Mijn kids gaan elke twee weken naar hun vader, ik breng ze daar en haal ze weer. Ze vinden het (nog) wel leuk, ben wel benieuwd of ze over 5 jaar nog graag gaan als papa over de 50 is...
We zullen het wel zien.

Ik herken me zeer zeker in je 'oude vrouw' verhaal!! Je moet mij eens in en uit de auto zien rollen :s of opstaan van de bank, pfff... en dat moet dan nog 3 maanden zeg!

Ik werk opt moment niet, we zijn dan net een jaar geleden 'geemigreerd' naar belgie en wonen nu nog in een tijdelijk huis, dus als we straks ons eigen plekkie hebben, hopeijk duurt dat niet te lang, dan wil ik wel eens uitvogelen of het in praktijk te combineren valt met oppas/ onthaalmoeder... en werk... Ik zou wel lgraag weer terug gaan werken hoor! Heb nu lang genoeg thuis gezeten!

Sorry dat ik je geen moed in praat :p Tword mij keer op keer verteld dat het bij elk volgens kind alleen maar 'erger' word. Hoewel ik het persoonlijk bij de tweede nog erg vond meevallen hoor!
Ik ben nu 25 weken van de derde dan en begin nu al kortademig te worden, dat er ook nog bij... pfff...tis wel de laatste voor mij hoor!

Enig idee wat je krijgen gaat? Wat zegt je gevoel jongen/meid?

Groetjs astrid

Hoi hoi.

Gehe ben ik in elk geval niet de enigste die zich een ‘oude vrouw’ voelt. Vandaag was ik gezellig met mijn schoonmoeder naar de kerstmarkt geweest. Rond 6 uur thuis en was helemaal op. Ben op de bank gaan zitten/hangen en zit er nu nog op haha. Voor de zwangerschap kon ik juist niet rustig zitten maar was altijd druk en onderweg. Moet wel zeggen dat mijn lichaam mij nu terug fluit. Soms last van een trekkend gevoel in de onderbuik. Rustig aan doen dus!

Laf is het zeker. Vooral gezien het feit dat hij er zelf bij was toen het gebeurde. In het begin was ik ook heel erg kwaad, verdrietig en noem maar op. Nu heb ik zoiets van vind het wel best. Geen gedoe en noem maar op. Soms kom ik hem tegen in de stad aangezien hij hier dicht in de buurt woont maar her doet mij eigenlijk niks. Als mijn zoon hem later wil leren kennen weet ik waar hij wezen moet. ;) Zijn vader woont hier ongeveer 7 km vandaag en via via hoor ik nog wel eens wat. Dus dat zal tegen die tijd geen probleem zijn.

Fijn dat je kinderen tot nu toe nog graag naar hun vader gaan! Hoe dat in de toekomst zal gaan zie je tegen die tijd wel. Misschien hebben ze zoiets van nee geen zin meer en misschien vinden ze het dan wel gezellig om zo nu en dan eens te gaan. Ze gaan toch hun eigen keuzes daarin maken. Toen mijn ouders uit elkaar gingen woonde ik bij de 1 maar was ook geregeld bij de ander. Wou geen verplichte om de 2 weken meer maar gewoon wanneer ik zelf graag wou. Het scheelde natuurlijk wel dat mijn ouders niet al te ver bij elkaar uit de buurt woonden.

Voor nu is het misschien wel fijn dat je dan nog even thuis kunt blijven. Het zal best zwaar zijn om werk en gezin te combineren. Zeker als je een pas geboren baby hebt. Na de bevalling blijf ik 2 dagen werken en gaat de kleine naar mijn schoonmoeder. Bevalt het om in België te wonen?

O ow… Het word dus al steeds zwaarder… Rust houden ;) Ik hoor van anderen ook dat het bij een 2de zwaarder is dan bij je eerste zwangerschap. Tot nu toe merk ik dit dus ook. Hoop voor je dat het niet al te zwaar gaat worden deze laatste 3 maanden!

Nee nog geen idee… Over een paar weken wel ;) Ik denk een meisje.. Bij mijn zoon had ik het goed dus ben benieuwd ;) Had jij voor de tijd al een idee wat het zou worden? Voor je wist dat het een jongetje werd?

Groetjes Wendy

Hoi!
Hoe is het met je? hoever ben je nu eigelijk?

Ik had bij ons gehoopt op nog een meid, maar eigelijk zei mijn gevoel vanaf het begin dat het een jongen zou zijn en dat is het dus ook. Maar leuk voor de paps he, waarschijnlijk blijft het voor hem bij 1 (bloedverwand)kind en hij wilde graag een jochie ;)
Tis voor ons idd fijn dat ik nog even thuis kan blijven, ik zou niet weten hoe dat allemaal aan te pakken met drie kinderen, ik heb niet de luxe van een schoonmoeder die oppast en mijn eigen moeder is overleden en zoizo, ik woon nu in BE en ken hier weinig mensen, dus oppas vinden zal moeilijk zijn. Nu gaan de kindjes hier al vanaf 2.5 fulltime naar school dus dat is niet zo lang als in NL, dat klinkt net of ik ze graag wil lozen, dat niet, maar als je dan werkt kost dat je geen opvangkosten das mijn punt ;)

Ik begin nu te merken (ben nu bijna 26 weken) dat de moeheid weer terug komt, bah. Ik bruis tijdens de zwangerschap altijd van de ideeen en ben zelf een klusser/knutsel figuur dus zat te doen! Maar die moeheid strekt me gewoon. Smmiddags kan ik mijn ogen amper openhouden en savonds lig ik om 22h te pitten op de bank!

Eigelijk is het in jou situatie wel beter dat hij geen rol speelt in het leven van je zoon, wil je zoon dat dan kan het maar je hebt iig niet de zorgen over bezoekregelingen en alimentatie enzo... Ben je lang alleen geweest met je kind voor je een nieuwe vriend kreeg?
Toen ik bij mijn ex wegging (ben zelf vertrokken dan) dacht ik, ik ben zo jong en twee kids wie zit daar op te wachten! Maar ik ben helemaal niet lang alleen geweest. Ben nu terug samen met mijn allereerste vakantie vriendje, vandaar ook dat ik nu in BE woon! En of dat bevalt... nog niet, maar we wonen nu nogsteeds in het huis van mijn schoonmoeder (wel zonder schoonmoeders dan hoor) maar ik mis mijn spullen en mijn styl in het huis, echt meer dan ik had verwacht.
Komt wel goed, binnen een paar maanden zitten we hopelijk ergens anders!

Ik ga wat doen, wasje, poetsen... klussen! :p

Gr astrid

Hoi hoi.

Gaat goed! Begin mij steeds beter te voelen om eerlijk te zijn! Krijg weer wat energie en voel mij niet meer zo misselijk. Ben alleen een beetje moe ;) Afgelopen weekend mijn verjaardag gegeven dus lag afgelopen macht pas om half 3 in bed.. Kan er dus echt niet meer tegen.. Word oud haha. Ik ben nu 3 maanden, 1 week en 1 dag heen ;) Hoe voel jij je? Het zal nu wel zwaar worden denk ik zo.

Ik zou ook niet weten hoe ik dat allemaal zou moeten regelen met 3 kinderen hoor. Is denk ik een hele klus. Mijn zoon zit al in groep 4 en ik werk onder schooltijden in de zorg. Zit dus weinig met oppas te kijken. Is er een keer vakantie en ik moet werken (zoals deze week) dan is hij bij oma. (Nu dus ook ;) ) De baby gaat als alles een beetje meezit 2 dagen naar zijn of haar opa en oma en voor de rest blijf ik zelf lekker thuis. Wil er ook van kunnen genieten ;) Vanaf 2,5 gaan ze hier een ochtend en een middag naar de speelzaal en bij jullie al naar school? Dat is wel vroeg joh.. Wat leren ze op die leeftijd allemaal op school al dan? Of is het meer net zoiets als een soort speelzaal? Het scheelt in elk geval wel een hoop opvang kosten en geregel met opvang enzo.

Haha ook een klusser dus! Al druk met de babykamer?? Wij wel! We maken ook alle meubels zelf.. Bedje is bijna klaar.. Word erg mooi en jah strak (mijn smaak haha) als alles klaar is spuit een vriend van mijn vriend alles aangezien hij spuiter is. Ik vind klussen en dingen maken ook leuk om te doen. Kan er ook erg druk mee zijn dus vind het maken van de kamer ook geweldig!

Klopt, ik heb inderdaad geen gedoe met bezoekregelingen en alimentatie enzo. Gelukkig niet. Ben blij dat we op een gegeven moment gewoon rust hadden. Ik ben een hele tijd alleen met mijn zoon geweest, Had ook geen zin meer in een relatie. Ook niet toen ik mijn vriend toevallig leerde kennen via… jawel internet haha. Hij bleef elke keer maar zeuren om een afspraakje dus na een paar maanden ben ik akkoord gegaan.. Met het gevolg dat wij alweer 3 jaar samen zijn ;)

Inderdaad hopen dat jullie binnenkort iets anders vinden. Het is in ieder geval wel fijn dat jou schoonouders er zelf niet bij in wonen. Zou ik zelf niet prettig vinden in elk geval. Sommige mannen zien inderdaad een jonge meid met kinderen niet staan. Sommige wel maar die laten merken dat je blij moet zijn dat iemand je nog wil.. Allemaal van dat soort dingen. Ik merkte dat vaak vandaar dat ik ook liever alleen wou blijven met mijn zoon. Had zoiets van ik trek toch de verkeerde mannen aan ;)

Ik ga nu ook wat anders doen.. en dat is SLAPEN!! Ben op.. Haha. Zou zeggen slaap lekker ;)

Groetjes Wendy

Hee gefeli he! Hoe oud ben je nu?
Blij dat je je energie weer terug krijgt he!
Ik ben gisteren en vandaag ziek geweest overgeven enzo en vreselijke rugpijn! En nu vandaag juist hele zere buik, maar ik denk door het spugen dat mijn spiertjes daar een beetje overbelast zijn he? Klinkt toch wel logisch?
iig gaat het verder nu wel weer beter! Dus ik hoop mijn portie voor een jaar weer gehad te hebben!

Ik las dat jij morgen (toch?) een echo hebt? Bij mij was het geslacht zichtbaar bij 13 weken, dus wie weet heb je ook wel geluk! Maar ja, het is altijd duidelijker als het een jochie is dan een meid natuurlijk! Ik ben benieuwd! Tis het jaar van de jongens, zooooveeel zwangeren van jongens waar ik mee tik of heb getikt.

Kindjes gaan hier met 2.5 naar school, vond ik ook wel ff drie keer slikken hoor, toen ik mijn meisje hier voor het eerst naar school bracht in september:s
Maar ze vind het enig! Ze dansen en zingen en slapen (30 kids in een grote kamer, hoe krijgen ze het voor elkaar!!!) ze knutselen en leren tegelijkertijd tellen, de kleuren en liedjes zingen. Ze kan nu al in het frans tot 15 tellen terwijl ze dat in het NL nog niet kan! (tis een franstalige school).

Ik ben ook een klusser ja, heb alles wat je zelf kan maken zelf gemaakt, of gepipt (meubels) maar omdat we nu nog tijdelijk hier zitten kan ik me niet los laten gaan op een kamertje, dus hebben we wel een noodkamertje ingericht, toch een beetje gezellig, mochten we hier tegen die tijd nog zitten en ik vrees haast van wel, dan hebben we iig wat... Ik ga zo nog ff twee mini dekbedovertrekjes naaien voor in de kinderwagen, die zaten er niet bij.
Ondertussen ook nog bezig met een jaren 60 stoel te herbekleden maar o das slecht voor mijn rug zeg! En ik heb nog een patchwork kleed wat ik met d ehand aant naaien ben (voor als de rug overbelast is :p) heb jij dat ook dat nu je zwanger bent je ineens alles af wilt maken en bruist van de ideeen?
Zal ook wel een soort nesteldrang zijn denk ik :p

He, ik ga naaien, laat je weten hoe de echo is geweest!
grx as

Terug
Bovenaan