Even weer een echte discussie....

Zonder de discussie verkeerd te willen laten lopen ben ik benieuwd naar dit:

Op www.borstvoeden.net  staat dat het kabinet een voorstel heeft gedaan (of gaat doen...ofzo dus) om borstvoeding de eerste 4 maanden te gaan verplichten....
Wat vinden jullie hiervan?

Ik wil dus niet de discussie aanwakkeren over wel of geen bv. Alleen over het voorstel...
Liefs Annet

dan zal ik het spits afbijten....

Ik ben het er niet mee eens!! Ikzelf heb ook geen borstvoeding gegeven. Ik vind het super dat er mensen zijn die het wel doen,maar ikzelf had er heel weinig mee en dan heb ik het over gevoel. Het voegde voor mij niks toe aan de liefde voor onze geweldige meid..
Er werd mij in de zwangerschap zelf eens wijs gemaakt (of probeerde ze ) dat ik wel eens een postnatale depressie kon krijgen als ik het niet deed...Nou ik ben er van overtuigd dat als ik er niet achter sta en ik doe het wel dat ik dan nog wel eens een depressie kan krijgen..

De flesvoeding van tegenwoordig is zo goed afgestemd op baby's dat ik hiervoor zonder schuldgevoel heb gekozen. Wel ben ik ervan overtuigd dat bortsvoeding uiteraard het beste is voor de baby, mits alles goed gaat en het belangrijkste!! als de moeder er achter staat!!!!!!!!!

Wie volgt????

groetjes pally

Hoi Annet,

Ik had dit ook al ergens anders gelezen dat ze dit vermoedelijk willen verplichten. Op zich is er natuurlijk niets mis mee, Maar ja ervaring leert dat niet iedere moeder geschikt is om borstvoeding te geven. Ik bedoel hiermee, dat er vrouwen zijn die borstverkleining hebben gehad waarschijnlijk al geen borstvoeding kunnen geven of dat er vrouwen zijn die wel graag willen maar waar het gewoonweg niet lukt. Ik heb bij de oudste geen borstvoeding gegeven omdat ik wist dat een hele dierbare vriend binnen afzienbare tijd zou sterven en ik dan veel zaken zou moeten gaan regelen. Toen de oudste 6 daagjes was stierf mijn opa onverwachts. Dus was blij dat ik op dat moment geen borstvoeding gaf. Bij Milan besefte ik dat dit de laatste kans was om BV te geven en heb dit dan ook 3 a 4 weekjes volgehouden.  Maar door een bacterie en medicijnen vond ik het niet meer verantwoord om BV te geven en ben toen gestopt.

Tja en of je dan vrouwen kunt verplichten om BV te geven ik denk dat je de vrouwen hierin gewoon zelf de keus moet laten. Wij, vrouwen, zijn toch zelf wel capabel genoeg om zelf de keus te maken.

Hoi Annet,

Ik had dit ook al ergens anders gelezen dat ze dit vermoedelijk willen verplichten. Op zich is er natuurlijk niets mis mee, Maar ja ervaring leert dat niet iedere moeder geschikt is om borstvoeding te geven. Ik bedoel hiermee, dat er vrouwen zijn die borstverkleining hebben gehad waarschijnlijk al geen borstvoeding kunnen geven of dat er vrouwen zijn die wel graag willen maar waar het gewoonweg niet lukt. Ik heb bij de oudste geen borstvoeding gegeven omdat ik wist dat een hele dierbare vriend binnen afzienbare tijd zou sterven en ik dan veel zaken zou moeten gaan regelen. Toen de oudste 6 daagjes was stierf mijn opa onverwachts. Dus was blij dat ik op dat moment geen borstvoeding gaf. Bij Milan besefte ik dat dit de laatste kans was om BV te geven en heb dit dan ook 3 a 4 weekjes volgehouden.  Maar door een bacterie en medicijnen vond ik het niet meer verantwoord om BV te geven en ben toen gestopt.

Tja en of je dan vrouwen kunt verplichten om BV te geven ik denk dat je de vrouwen hierin gewoon zelf de keus moet laten. Wij, vrouwen, zijn toch zelf wel capabel genoeg om zelf de keus te maken.

Hoi Annet,

Zo, na de eerste reacties (dankjewel jorick...haha 3x!) zal ik zelf ook eens meedoen.
Ik heb ook geen bv gegeven. Ik heb het wel geprobeerd, maar het kwam (na ks) totaal niet op gang en na drie dagen ploeteren, tepelkloven, bloedende tepels, huilbuien...ben ik gestopt. We zijn toen overgegaan op flesvoeding. Na deze ervaring (ik kon wel janken als hij weer moest eten..) zou ik het niet eens een tweede keer willen proberen. Mijn man staat hier ook volledig achter, dus waarom zou de regering zich er dan mee gaan bemoeien?? Ik snap ook wel dat het het beste is, maar ik voelde mezelf er doodongelukkig bij. Een lactatie-kundige was al geweest en ik voelde me echt kl*te...
Als ze het gaan verplichten, dan gaan we maar gewoon een heleboel voeding inslaan de komende maanden (was trouwens idee van manlief)

Ik begrijp ook niet waar ze zich mee bemoeien eigenlijk??
Ik ben voor stimuleren, maar fel tegen verplichten!

Liefs Annet

Hoi, ook ik ben het er NIET mee eens. Ik heb de eerste 2 1/2 week Isa borstvoeding gegeven. Aan het eind van die 2 weken had ik zulke enorm pijnlijke tepels (geen spruw) dat het voor mij echt elke keer een martelgang was om Isa te voeden. Daar ben ik dus mee gestopt; het moet voor mama en kind fijn zijn anders raken beiden gefrustreerd!

Ik denk ook niet dat ze dit door de 2e en 1e kamer krijgen hoor!

Grtz. Poppetje71

Ik vindt het prima als het aanbevolen wordt maar verplichten gaat toch echt te ver. Ik ben het er niet mee eens.

Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe ze dat in de gaten willen houden. Moeten alle moeders in een Big Brother (mother) huis (hihi)

Groetjes sandra

Terug
Bovenaan