expres

Ik zit met een enorm probleem.Ik ben er drie weken geleden achtergekomen dat ik zwanger ben.O, leuk, zou je denken.Vind ik ook, maar ik heb de pil doorgespoeld.Mijn man is nu ook wel blij.Nadat hij over de grootste schok heen was.Onze beide ouders ook blij.Onze vrienden en familie ook blij.Maar nu komt mijn schuld-gevoel opzetten!En dat wil ik helemaal niet.Iedereen is zo lief en blij voor ons.We hebben al cadeau's gehad.En felicitatie-kaartjes.En mijn man heeft al een lijstje namen.Moet ik het hem vertellen?
 
tja, netjes is het natuurlijk niet van je.
ik persoonlijk zal het niet vertellen, aangezien het je waarschijnlijk niet in dank afgenomen zal worden.
bedenk wel, mocht je het vertellen, dat hij misschien het kind niet meer zou willen of misschien de relatie met jouw zou kunnen beindigen.
dan moet je wel bedenken of je alleen met je kind door wilt gaan
 
Ligt aan hoe je relatie is. Waarom hebben jullie niet samen besloten te stoppen met de pil? Zo te lezen is je man nu erg blij dus misschien kan je het beter zeggen. Het is niet slim je hele zwangerschap met een schuldgevoel te zitten.
 
Ik vind dit zo egoistisch,je zult er maar mee moeten leven.Je hebt kans dat hij je nooit meer vertrouwd,en dat hij in eerste instantie even niks meer van de zwangerschap wil weten.Dus echt bijdehand vind ik dit niet van je,je kind word de dupe.Ik zou zeggen,hou het maar voor je,want als je het verteld komt iedereen het te weten nnatuurlijk.Familie dan waarschijnlijk.Ik snap niet dat mensen niet gewoon samen beslissen of ze een kindje kunnen krijgen,je hebt hem op deze manier wel mooi een kindje opgedrongen.

 
niet erg netjes...maar gelukkig is je amn er wel blij mee,stel dat dit niet het geval was?? nou ja,toch een leugentje om bestwil voor je...zeg dat je de pil een paar keer vergeten bent...en je denkt dat het daar door gekomen is...voel jij je misschien iets op geluchter...
 
Ik zal niet zeggen dat ik een lieverdje ben...maar er is 1 ding dat ik nooit zou doen en dat is een man er laten "inluizen" met een kind. Ik vind dat namelijk onzettend egoistisch....Ik vind dat je dit niet kan vertellen. Het is jouw beslissing geweest om die pil weg te spoelen, dus nu moet je op de blaren zitten. je wilt het alleen maar vertellen om van je schuldgevoel af te zijn en dan zit je man er mee..Een beetje hetzelfde als bij vreemdgaan, alleen nu gaat het om een mensenleven. Niet vertellen dus en de schuld zelf dragen, hoe blij je man nu ook is..
 
ik denk dat er nooit een goed moment bestaat dat je er aan toe bent om een kindje te krijgen. vaak wil men het uitstellen of wil men er nog niet over praten. ik als jongentje scheet bij wijze van spreken in mijn broek bij de gedachte dat ik een vadertje zou worden. en toen ik het hoorde had ik misschien enkele dagen nodig om aan de gedachte te wennen en zou ik niet anders willen. het maakte mij ook niet uit in welke omstandigheden het was verwekt. wij zijn zwanger geworden terwijl mijn vrouw aan de pil was. of ze hier in een steekje heeft laten vallen maakt niet uit. de waarheid is dat ik vader wordt en zij moeder. en ik zou het ook niet anders willen. voor je relatie met je vriend is het denk ik zoiezo belangrijk om eerlijk tegen elkaar te zijn. als de leugen belangrijker word dan de waarheid van je relatie kun je je afvragen of je wel toe bent aan een relatie of ouderschap. het kindje moet toch van iemand leren hoe de wereld in elkaar zit als dit dus een leugen blijkt te zijn is het aan het kindje om deze leugen te leven.

veel geluk en wijsheid toegewenst
 
Terug
Bovenaan