expres

Ik vind het vreselijk wat je je man en jezelf aandoet.Volgens mij ben je echt gestoord.Je hebt bij het doorspoelen v/d pil alleen maar aan jezelf gedacht en niet aan de gevoelens van je man.Een kind op de wereld zetten daar moet je beide achter staan.Je man is nog zo goed om blij te zijn,wat moet hij anders?.Hij denkt ook dat jij er niets aan kan doen.Leef jij maar fijn met een leugen en ga maar lekker op de blaren zitten.Waarvoor je ook kiest,het blijft triest.
 
Hier even een reactie van iemand die hetzelfde heeft gedaan als jij.
Ik ben bijna drie jaar geleden ook stiekum gestopt met de pil.
Ik had hier zo mijn redenen voor. Iemand een kindje 'opdringen' is inderdaad niet goed en ja je moet er beide achterstaan. In mijn geval wist ik voor 100% zeker dat mijn man wel heel graag een kindje wilde, maar die stap nooit zou durven nemen. Hij had altijd wel een reden waarom het nu nog niet kon en zou dat altijd blijven hebben. Dit heeft vooral met zijn verleden te maken, maar daar ga ik hier verder niet over door.
Dus heb ik die stap voor hem genomen (nogmaals ik wist dus zeker dat hij het wel graag wou)
Ik werd meteen zwanger en eerst was mijn man wel geschrokken, maar gelijk daarna ook heel erg blij.
Inmiddels hebben we een prachtige dochter van twee jaar waar hij ontzettend gek op is. Hij heeft tegen mij gezegt dat hij zo ontzettend blij is dat ik zo zwanger ben geworden omdat hij nooit die beslissing had durven nemen en dit dan allemaal had moeten missen.
Ik heb nooit tegen hem gezegt dat ik de pil expres vergeten was, al denk ik dat hij dat diep van binnen zelf ook weet en mij daar dankbaar voor is, dit heeft hij met andere woorden ook zo gezegt.
Maar het ook echt uitspreken is wat anders.
Als ik jou was zou ik het niet vertellen, want wat schieten jullie daar mee op. Je man is er blij mee dat zegt al genoeg toch?
Wat je gedaan hebt is inderdaad niet altijd goed te praten, maar alleen jij kent jullie situatie en zal er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben voor je dit deed.
Voel je dan ook niet schuldig, maar wees blij met jullie wonder en geniet ervan, je man doet dat toch ook?
Anders was het geweest als hij dit absoluut niet gewild had en er ook niet blij mee was. Dan had je hem en jullie kindje een hoop ellende bezorgt.
Maar dat is niet zo, dus zie het als iets positiefs voor jullie beide, een kindje is niet voor iedereen vanzelfsprekend, het blijft een klein wonder.

Heel veel geluk samen, ik hoop dat je je schuldgevoel opzij kan zetten en er van kan genieten!!

groetjes van iemand die liever anoniem blijft
 
ik vind het zooo laag als je de pil expres vergeet!!
ik vindt dat je het meteen nu moet gaan vertellen, jij bent je man niet waard, en je kind eigenlijk ook niet.

ik vindt dit echt vuil en achterbaks. vertel het maar snel nu het nog een beetje pril is. dalijk zit je helemaal in de ellende.
 
Ik vind wel dat je het moet vertellen.
Eerlijkheid duurt toch het langst en je man zal het vast op prijs stellen dat je eerlijk bent.
Vertel hem waarom je het hebt gedaan en geef hem de ruimte om te reageren.
Misschien is ie heel erg boos, misschien ook niet, maar hij moet wel de kans krijgen om zich te uiten.
Die consequentie is voor jezelf.
Ga niet zielig doen en zet hem niet (weer) voor het blok, dat werkt alleen maar tegen je.

Ik hoop voor jou en je man dat het allemaal goed komt en jullie heel gelukkig kunnen zijn met jullie kindje.

Groetjes van Miriam
 
Na het lezen van je bericht voelde ik me erg boos worden.Mijn vriend en ik willen dolgraag een kind en toen ik uiteindelijk zwanger werd kreeg ik een miskraam na 11 weken.Jij beslist om gewoon maar de pil in een putje door te spoelen zonder dat je man dit weet en raakt zwanger.Wees nu ook maar zo mans om hem de waarheid te vertellen.Nu voel je je schuldig en heb je zelfmedelijden.Je bent wel erg met jezelf bezig vind je niet?.Ik reageer bot,maar hier vraag je zelf om.
 
Eerlijkheid duurt het langst. Ookal zal je man er van opkijken ik kan me niet voorstellen dat hij een punt achter jullie relatie zet of het kindje niet zal erkennen. Hij is er nu al aan gewend en hij is blij. Rauw op zijn dak zal het zijn. De consequentie is voor jou. Maar schoon schip is heerlijk. Geen hersenspinsels meer.
Laat je geen nare dingen aanpraten, soms maak je een fout! Leer er maar van! Succes!
Voor de dame met een reactie boven mij; wie is er nou met zichzelf bezig?
 
Jammer dat je het zo ziet Annelies dat je denkt dat ik met mezelf bezig ben.Ik wilde alleen maar even aangeven dat het allemaal oneerlijk verdeeld is.Jij bent waarschijnlijk ook met jezelf bezig door te zeggen dat een schoon schip maken heerlijk is.Hier heb jij wel ervaring mee zeker,anders zou je dit advies niet geven toch?.
 
Terug
Bovenaan