extra kilo's in de zwangerschap...

hallo!

ik ben erg nieuwsgierig hoe het met jullie en de extra kilo's gaat. we zitten natuurlijk allemaal (ongeveer) in dezelfde zwangerschapsduur...
van vriendinnen hoor ik steeds dat ze de 1e 3 of 4 maanden gewoon hun normale kleding aan konden, maar dat is bij mij dus echt niet zo! sterker nog, ik ben nu 10,5 week en draag het liefst mijn nieuwe zwangerschapsbroeken! en veel shirtjes staan ook helemaal niet meer mooi!
iemand zei tegen me dat het met reserves te maken heeft (ik was redelijk slank hiervoor) en dat ik die dus nu aan het aanleggen ben.... ik weet het niet...

ben ik nu heel abnormaal of hebben jullie dit ook!?!
(oja dit is mijn 1e kindje...)

groetjes!
sabine

Hoi Sab,

Bij mijn eerste kwam ik 25 kg aan wat veel te veel was pfffff. Ik was ook slank net als jij en het was echt erg, ik voelde me net een nijlpaard joh niet leuk meer. Als ik die foto's terug zie soms denk ik echt van....heb ik zoveel gegeten ofzo? Dat herinner ik me dus totaal niet meer he.

Bij mn tweede kwam ik niet echt zoveel aan eigenlijk maar de kg's van de eerste waren er ook nog niet helemaal af.

Nu ben ik net 2 kg aangekomen geloof ik dus het valt mee. Ik let wel op mn eten want als ik toegeef aan mn buien dan eet ik dingen die helemaal niet goed zijn. Ik wil nooit meer 25 kg aankomen!!!

En natuurlijk  zal je een aantal kg's aankomen en wat vet gaan aanmaken voor de baby dat is wel normaal hoor S. Maak je daar maar niet al te druk om meid.

Groetjes Petra

hoi,

hier dan ook maar even

Ben nog geen grammetje aangekomen (juist afgevallen.... maar dat is niet erg, want na de mk had ik een paar frustratiekilo's erbij ) maar begin toch echt wel een zwanger buikje te krijgen.
Hang nog wel een beetje tussen mijn broeken in. Mijn gewone broek (1 nog idd haha) die past nog redelijk als ik sta (rist wel een stukkie open en dan een langer shirt erover) maar als ik zit knap ik eruit. Mijn pos.broek ZIT heerlijk, maar als ik sta moet ik hem afentoe nog wel ophijsen.

Bij de oudste had ik overigens wel pas met 18/19 weken structureel pos.kleding aan, bij de (nu nog) jongste ging het al een stuk rapper en nu nog weer iets vlotter dus.

En tja voor wat betreft reserves... die had en heb ik ook al wel, dus denk echt niet dat het daar mee te maken heeft: het is gewoon per vrouw verschillend hoe snel en wanneer die buik gaat groeien. Kan best zijn dat die bij jou en mij straks even stilstaat!

groetjes,
Marije

hihi wat een verschil dan toch he! op zich ben ik nu 'nog maar' 2,5 kilo aangekomen, maar ik ben gewoon heel erg opgezwollen ofzo! vooral vanaf halverwege de middag, dan zwel ik op als een ballonnetje!  

Ja leuk...hier dan mijn Leuke verhaal ( NOT)

bij m'n eerste zwangerschap ben ik van m'n 68 kilootjes naar de 107 kilootjes gegaan..en nee ik at echt geen kilo's snoep ofzo weg...
begon pas bij 20 weken te groeien, voor die tijd dacht ik van buikie waar blijf je nou, ben daar later dus wel op terug gekomen
de verloskundige stond ook voor een raadsel, op alles gecontroleerd maar ook al die uitslagen waren allemaal goed..
ik ben in juli 2006 bevallen en dat was de gezellige periode van de hittegolf, na de bevalling was ik al 20 kilo kwijt zonder er iets voor te doen.
later is het nog enigzins aardig goed gekomen dankzij Sonja Bakker, maar jullie begrijpen nu wel dat ik met angst op de weegschaal gaat staan hahaha
tot nu toe gaat het goed ..
weet niet of je nu zo blij wordt van mijn verhaal maar...hahaha...
denk maar zo, ik was 1 vd weinige extreme gevallen..

groetjes Steph

hahaha steph,

ja erg he pfff ik was ook zo dik geworden. Ik wil dat nooit meer. Bij mij is het er ook echt pas afgegaan na sonja haha...en nu? Ik ben ook benauwd voor wat komen gaat, moest er gisteren al om huilen gewoon. Ik dacht nee he...straks ben ik weer een nijlpaard. Mn vriend vond dat ik me veel te druk maakte om mn gewicht. Maar goed, ik vind het gewoon niet leuk om dik te zijn, zelfs niet als ik zwanger ben. Ja als het alleen het buikje is lijkt me dat heeeeerlijk, maar ik krijg de rest er elke x gratig bij!!!

Ik let gewoon maar n beetje extra op wat ik naar binnen werk allemaal. Maar dat is soms echt verdraaid lastig hihi.

Groetjessss Petra

@ Marije, hoe krijg je het voor elkaar af te vallen hahaha....knap!

hoi hoi,

Grappig dat ik dit hier tegen kom.
Toevallig net gewogen. Ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger van de eerste.
Ik begon met 52,5 kilo, ben nu ruim 3 kilo zwaarder. Ook al moet ik wel eerlijk zeggen: heb wel erg veel toegegeven aan me vreetbuien.
Dus vanaf nu maar aan de crackers als ik weer zo'n bui heb. Anders gaat het wel erg hard. Me benen zijn wel ietsje dikker. Maarja ik snoepte dan ook eigenlijk nooit. Dus me lichaam heeft ook zoiets van heeee wat krijgen we nou.
Dus tijd om wat bewuster te snoepen. Haha.

Oja. ik heb vanmiddag om half 4 weer een echo. Verheug me er zo op.
Ik laat het jullie weten.

Liefs,

Conny

hello
ik ben morgen 10 weken en ben nog geen grammetje aangekomen, ook niet afgevallen trouwens. ik ben ongeveer 54 kilo, nogal slank aangelegd, toch lijk ik al een beetje een buikje te krijgen, wat ik wel leuk vind. maar ik pas al mn kleren nog gewoon.
ben benieuwd hoe het zal gaan met de kilo's naarmate ik verder ben..

ik eet redelijk gewoon, wel wat gezonder, meer fruit etc, en s avonds laat vaak nog wat. maar ik kwam normaalgesproken ook al nooit iets aan, wat ik ook at. dus ben benieuwd hoe t zal gaan!
groet susanne

Terug
Bovenaan