extra kilo's in de zwangerschap...

haai :)
bij de eerste zwangerschap ben ik maar liefst 9 kilo aangekomen :D
was heel bang dat t er 25 ofzo zouden worden
ik had een megabuik met omtrek van 123 cm  echt huge dus haha
hoeveel ik nu ben aangekomen weet ik niet
heb tot de dag dat ik n positieve test had ge-sonjabkkerd en tot die dag was ik 15 kilo kwijt :D (vanaf vorig jaar december)

en de kilo's die ik toen aangekomen was in mijn zwangerschap waren er binnen 3 wken dubbel eraf :D lang leve Borstvoeding hahaha

Hoi allemaal,

Ik ben nog geen kilo aangekomen. Maar heb inmiddels wel een mega buik. Iedereen zag het ook al heel snel dat ik zwanger was. Ik loop ook in zwangerschapskleding. Bij H&M hebben ze nu echt van die hele leuke shirts. Ik vind miss-etam tuttig.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen. Maar toen was ik in de eerste 3 maanden al 5 kilo aangekomen. Nu nog niks maar dit komt ook omdat ik heel erg misselijk ben geweest. Ik ben geen snoeperd en eet ook niet meer. En aangezien ik de vorige keer ook gewoon ben aangekomen ga ik ervan uit dat het deze keer ook zoveel wordt of misschien wel minder. Elk lijf is anders.
Dames succes met de zwangerschapskiloooooooooooo'sssssss, hihihihii dat het er maar niet te veel mogen zijn en anders hebben we gewoon pech en beginnen we een nieuw forum over bevallen en nu allemaal aan de SOnja!!!!! Hihihihihi!

hahahaha ja allemaal aan de sonja, heel bon plan....alleen ehhhhh ik ga eerst nog aan de borstvoeding voor een hele tijd hihi...dus ik zal nog niet kunnen lijnen pfff.

Ik zal echt mezelf moeten beheersen en van de snoep af moeten blijven en aan het fruit moeten....ohhh zucht...wat moeilijk!!! haha.

hhi inderdaad met borstvoeing vliegen ze er wel snel vanaf :)

maar ik doe nu eigenlijk nog steeds n beetje sonjabakkeren , eet volgens het schema alleen meer neem grotere porties denk als ik nu zou sonja bakkeren ik het veeeel makkelijker vol zou houden ik heb eigenlijk helemaal geen eetlust als ik alleen al moet bedenken wat ik moet koken wordt ik al misselijk hhi

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik 17 kg aangekomen. Op het eind hield ik ook echt super veel vocht vast! Ik kon alleen nog oude sloffen.
Tot nu toe ben ik ongeveer 3 kg aangekomen. Ik zal het eens gaan vergelijken met me vorige zwangerschap.........wel grappig.

Groetjes sylvia
13w2d

quote: petratjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-05-2008 09:27:00'));

hahahaha ja allemaal aan de sonja, heel bon plan....alleen ehhhhh ik ga eerst nog aan de borstvoeding voor een hele tijd hihi...dus ik zal nog niet kunnen lijnen pfff.

Lijnen misschien niet zo streng.... maar je mag tot een pond per week afvallen hoor (helaas daar gaat je excuus haha, sorry). Toen ik bv gaf er eens een mailtje uitgegooid naar Sonja of ik dan haar 'dieet' (het is geen dieet het is gewoon een manier van eten zoals ze het zelf zegt) wel kon volgen.
Kon volgens haar wel, maar wel wat meer eten dan dat er bij de menu's voor vrouwen staat (zij gaf aan bijv het mannendeel te volgen zijn grotere porties of tussendoor een extra boterham, stuks fruit en drinken pakken) en dan wel even in de gaten houden of je niet te hard af gaat vallen. Zolang het om kilo's gaat die er tijdens de zw.schap aangekomen zijn is het sowieso niet echt bezwaarlijk als je ze kwijtraakt... die zitten er nog maar zo kort daar zitten eigenlijk nog geen afvalstoffen/ giften in die in de bv terecht zouden kunnen komen.

Overigens heb ik het niet gedaan, want er staan nogal wat melkprodukten in die lijsten en ik volgde een koemelk vrij dieet en dat wil dus echt niet.

Ben trouwens ook niet afgevallen tijdens de bv-periode, maar ach dat heeft me niet weerhouden er lekker lang mee door te gaan .

Heb jij je oudsten ook bv gegeven? En hoe lang ben je deze keer van plan? (niet dat alles valt te plannen maar je kan wel een idee hebben en dan maar zien hoe het gaat)

groetjes,
Marije

Bij mij gingen de kilo's er niet af door de borstvoeding. Ik heb bij mn andere 2 kids een jaar borstvoeding gegeven. Dat vond ik wel prima. Ze hielden er zelf mee op net voor hun eerste verjaardag haha...mooie timing. Ik hoop het weer op die manier te kunnen doen bij de volgende.

En als dat waar is wat je zegt over "bakkeren' en borstvoeding dan ga ik dat zeker proberen maar ik weet nog wel erg goed dat ik heel veel honger en dorst had in de eerste borstvoedingsweken. Was niet tegenop te eten en drinken. Ben bang dat dat misschien weer hetzelfde is haha...dan nog maar n jaartje wachten haha....ach ik zie wel. Ga het in elk geval proberen.

Ik ben ook nog niks aangekomen, maar ik hoop eigenlijk dat het binnenkort snel gaat gebeuren. Ben nu namelijk beetje te dun. Ik ben een klein vrouwtje van 52,5 kilo en tijdens mijn eerste zwangerschap kwam er 12 kilo bij. Was 6 weken na bevalling ook alweer weg, dus dat ging eigenlijk heel goed. Het afgelopen jaar heb ik het zo druk gehad met werk en thuis dat ik niet zo heel goed op mijn maaltijden heb gelet. Ben nu dus weer (nog steeds) 52,5 kilo, maar ik zie er dunner uit dan voor mijn eerste zwangerschap, vooral in mijn gezicht (staat niet zo gezond). Daarom hoop ik dus maar dat ik snel wat aankom. Buikje heb ik wel al een beetje (vooral vanaf de middag), maar tot nu toe weet ik het goed te verbloemen.
Verder heb ik op dit moment nogal last van de hormonen; veel pukkeltjes, dof sprieterig haar en ik ben alleen maar moe...en zie heel bleek.  Hebben jullie daar ook last van?

Groetjes,
Willemijn.

Terug
Bovenaan