Oh, wat ik voorgesteld had als een ideaalbeeld: twee kleine kindjes relatief vlak na elkaar is zo'n teleurstelling geworden. Natuurlijk ben ik ontzettend blij met mijn twee prachtige gezonde mannetjes, maar jeetje, wat is mijn oudste zoon (nu 2 jaar en 8 maanden) jaloers op zijn babybroertje. Ik probeer de oudste overal bij te betrekken en tijd apart met 'm door te brengen, maar als ik niet uitkijk, geeft hij de kleine een tik of een duw (zelfs als ik er niet bij ben; ik ging even op de gang staan om te kijken hoe hij zou reageren als ik er niet bij zou zijn: is het puur negatieve aandacht vragen of kan hij zijn broertje echt niet uitstaan...) Hebben jullie hier ervaring mee? Ik probeer hem nu af te leiden en wel duidelijk te zeggen dat ik slaan e.d. niet accepteer en ik laat hem Noah daarna altijd knuffelen, maar we zijn inmiddels 7 maanden verder en nog steeds geen resultaat... Het lijkt juist alsof het steeds erger wordt. Ik ben er echt behoorlijk verdrietig van. Mijn man zegt dat het allemaal wel goed komt en dat het gewoon de leeftijd is: een onzekere, angstige peuter die bang is dat papa en mama niet meer van 'm houden en 'm willen inruilen voor een andere baby. Maarja, ik zit er heel de dag in. Hebben jullie tips/ervaringen?