extreem jaloers broertje

hoi,

Wij hebben het het ook even gehad.
Mexx was 1,5 toen Jayna geboren werd en in het begin was alles bijzonder en leuk. TOT ze ging kruipen man we hadden dagen dat ik het minder tof vond allemaal. Jayna mocht niets doen of pakken  of anders duwde  Mexx haar omver of sloeg ze haar.

Toen ben ik Jayna heel veel gaan knuffelen samen met Mexx en gingen we samen dansen en liet ik Mexx haar dingen geven. En als ze een  koekje krijgen mag Mexx het aan haar geven en dat vind ze zo stoer en ze mag ook altijd Jayna helpen want die kan het nog niet zo goed. En nu is ze  weer  heel lief voor Jayna en zo lief dat ze ook altijd aan haar denkt. Laatst ging ik shoppen met Mexx en toen moesten we ook iets voor Jayna kopen en als ik Mexx en koekje geef zeg ze altijd en 1 voor Jayna dus het helpt echt om haar de grote zus rol te geven. Vaak zeg ik ook zullen wij samen dit doen want Jayna is nog een beetje klein maar we kunnen haar wel samen helpen want wij zijn al groot. En nu gaat het echt heel goed.

succes kus wen
 
Hallo meiden,

Dat doe ik ook altijd ik laat milton een pamper pakken n nog meer van die dingen dat ik ook tegen hem zeg je moet mamma even helpen en dat vind hij prachtig met de was ophangen ook want ik wil ze niet alleen met zijn tweeen laten. Zijn zusje is ook een krengetje want die haalt ook flink naar hem uit maar soms zit ze ook angstig naar hem te kijken van wat ga hij nou weer doen. Het ene moment is hij heel lief en het kan elk moment weer zo omslaan helaas. Maar het is ook de leeftijd grenzen verleggen tot nu toe is hij nou maar een keer op de peuterspeelzaal stout geweest. Daar hebben ze hem graag en doet hij het goed. gelukkig.

Groetjes lisette
 
Ja, van dat positief benaderen hoor je toch wel de beste resultaten. Ik zet maar gewoon even door, hoewel ik 'm zooo graag even op de gang zou willen zetten als hij Noah weer eens  een zet geeft. Ik ben van nature een heel geduldig iemand, maar dan.... Even tot tien tellen en afleiden met die hap. Dat betrekken bij van alles en nog wat doe ik ook en dat vindt hij ook zeer interessant allemaal. Ik ga op die voet dan ook zeker verder (hij gaat trouwens 1 dag in de week naar het kdv, dus spelen met andere kindjes lukt wel: hij heeft ook nog nooit een kind zomaar geslagen; het is wat dat betreft echt een softie hoor. Misschien is dat ook wel de grootste teleurstelling geweest: hij is altijd zo ongelooflijk lief en zacht voor andere kindjes, dat ik dit gewoon echt niet heb zien aankomen). Ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben.... Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! Heb er zeker wat aan gehad!
 
Hallo

Hier gaat het gelukkig ook al beter hij is ontzettend leergierig. Ik probeer hem zoveel mogelijk af te leiden met dingen doen zoals verstoppertje puzzelen tekenen en nog veel meer. Zijn zusje word er ook bij betrokken en dat gaat goed. Het zijn ook bepaalde fases waar we doorheen moeten.Als hij zijn zusje duw of sla zeg ik er zeker wat van dan benader ik hem niet positief dan krijg hij toch ook een standje want anders gaat hij denken dat hij alles ongestraft kan doen en dat wil ik voorkomen. Als hij lief is en dingen probeer benader ik hem wel positief.
groetjes lisette
 
Wat doe je als gastouder bij de ouders thuis in dit geval, werkt best griezelig als je de baby niet alleen kan laten met de peuter van 3.5jaar.L.
 
 
Terug
Bovenaan