Extreme droge huid

mijn kindje komt pas over 9 weken, maaaaaar m'n man heeft een hele droge huid en was al div artsen & homeopaten langs geweest niets hielp wat ie daar kreeg (en vaak met cortico's).

WAT WEL HELPT is "VICHY nutrilogie 2" gezichts creme

z'n huid is nu voor het eerst dat ik hem ken dicht en gaaf
helaas is een potje wel ongeveer €15.00 voor 50ml

ik hoop dat dit voor jullie ook werkt
groetjes suzan

Mijn docher zou ook eczeem hebben, voornamelijk in dr knieholtes. Van de huisarts vaseline lanette creme gekregen en hielp wel iets. Op een gegeven moment ben ik 'weer en wind balsem' van weleda gaan gebruiken (is eigenlijk voor de wangetjes) en sindsdien is het weg! Nu moet ik zeggen dat ik denk dat het niet echt eczeem was bij mn dochter, maar goed, misschien toch het proberen waard? Er zitten alleen maar natuurlijke dingen in.

Hoi,

Mijn dochter van 6,5 maand heeft ook een extreem droge huid. Zo erg dat mensen eerst vragen wat er met haar is en dan pas naar haar zelf kijken. Nou was ik afgelopen donderdag bij het cb en de arts heeft me door gestuurd naar de huisarts omdat het erger wordt. Mede door de kou. Ik smeerde eerder nooit wat en als ik dat al deed dan had het geen zin, het werd eerder erger. Ze gaat ook maximaal 2 keer per week in bad. Met badolie en voor de rest helemaal niets.
De ha. heeft me een hormoonzal voorgeschreven en vaseline en die moet ik nu een paar x per dag smeren. Moet zeggen dat het werkt alleen je moet echt blijven smeren... wordt er nu al gek van. Over 1,5 week dan moet ik nog even terug komen om het na te laten kijken. is   het dan niet beter dan worden we doorgestuurd naar een dermatoloog.

Misschien toch handig om langs de huisarts te gaan als het echt zo droog is. Ze kunnen er namelijk flink last van krijgen.   jeuk etc....

Groetjes,

Frieda
mv Kyra

Hoi allemaal,

Allereerst SORRY voor deze vreselijk late reactie! Ik wilde eerder reageren maar toen was er iets raars met het forum: iedere keer als ik een tekst had getypt en wilde plaatsen werd ik er uit gemieterd, dus na 4 keer proberen ben ik er maar mee gestopt.
Geweldig om jullie reacties met goede tips te lezen, hartelijk dank!
Ben zelf net terug uit London en heb daar Emolient cream meegenomeen van Cetraben. Heel goed spul waar geen schadelijke stoffen in zitten. Fijn om in te smeren en het huidje wordt er direct zachter van. Ik ga nog niet aan de hormoonzalf want hij heeft geen last van jeuk. Trouwens van een goede dermatoloog gehoord dat het weinig tot geen badderen niet altijd op gaat bij exzeem/droge huid. De eczeem kan nl ook veroorzaakt worden door een bepaalde huidschimmel en dan MOET je juist minimaal 1x soms zelfs 2x per dag badderen. Tja en het is enorm lastig achterhalen wat de oorzaak precies is.
Ik wens iedereen heel veel succes! Groetjes Tash & Tommy

hoi ja verschillend allemaal hè?
bij ons ik was gestopt met zwitsal gebruiken en heb steeds met vaseline ingesmeerd en na twee weken is het al weg dus geen schimmel dacht ik ook niet want een schimmel  schijnt besmettelijk te zijn en Jasmijn had er geen last van
maar ben blij dat het weg is ondanks dat Martin er geen last van leek te hebben  

Hoi,
Mijn kleine man heeft ook erg last van uitslag, en ik weet nog steeds niet wat het is.
Zijn hele rug zit onder de rode droge plekjes, ook zijn wangen zijn rood en droog, erg vreemd..
Maar elke keer als ik ga zwemmen in het zwembad is de uitslag een dag erna zo goed als verdwenen (muv de ergste plekken, dan moet ik 2x gaan zwemmen).
Ik smeer ook veel uiercreme op de plekken en dat helpt een heel klein beetje.
Van de HA heb ik een keer hormoonzalf gekregen...die heb ik dus echt niet gebruikt!
Misschien helpt het ook om te gaan zwemmen...
Groeten Mama Denise

Hallo allemaal.
Ik heb even een vraagje. Ik heb een zoontje van 4 maanden die eczeem op zijn hoofdje en dat wordt steeds erger gaat nu ook   naar zijn krieholte.
Heb van de huis arts hormoonzalf gehad maar mar dit teveel gebruiken en een tube vaseline.
Nu is mijn vraag welke flesvoeding merk gebruiken jullie????
Mireille

probeer ook zo een puur mogelijke zalf te gebruiken uiercreme zit geloof ik ook toch nog een bepaalde stof in vaseline is het beste
en de kinderarts van het CB zei dit ook en als het met twee  weken smeren niet weg was het dan waarschijnlijk een schimmel was en naar de ha moest idd  voor een zalfje co nog wat
bij ons was  het voor die tijd weg af en toe nog en meer bij koud weer
wij gebruiken trouwens geen zwitsal meer schijnt het ook  van te kunnen komen en ik gebruik of van het kruidvat zemelenbad of olijfoliezeep pure zonder parfum oa bij de lidle te koop  

Terug
Bovenaan