Extreme droge huid

@Mireille: ik gebruik hypoallergeen nutrilon, maar ik dacht dat chronisch eczeem meestal niet voedingsafhankelijk is. Een voedselallergie gaat meestal met andere klachten gepaard zoals plotse rode vlekken (over hele lichaam), maag-darmklachten e.d. Als een eczeem allergisch is, is het vaker voor huisstofmijt, kattenharen e.d. Dingen die dus in de lucht 'hangen'...

Er is wel een verschil tussen een hele droge huid en exzeem. Het gaat hier dus om een hele droge huid en géén exzeem.
ik was twee weken op wintersport in Oostenrijk, toen was het binnen een paar dagen verdwenen, vooral op haar gezicht.
Ik ben hier weer, en ze gaat naar het KDV, waar het vaak warm is, en daar is het weer!
Het klimaat in huis en buiten doet heel veel!

Er is wel een verschil tussen een hele droge huid en exzeem. Het gaat hier dus om een hele droge huid en géén exzeem.
ik was twee weken op wintersport in Oostenrijk, toen was het binnen een paar dagen verdwenen, vooral op haar gezicht.
Ik ben hier weer, en ze gaat naar het KDV, waar het vaak warm is, en daar is het weer!
Het klimaat in huis en buiten doet heel veel!

Onze kleine heeft km-allergie en daardoor ook last van atopisch eczeem. De kinderarts zegt ook dat kinderen met km-allergie automatisch last zullen hebben van eczeem (astma e.d.)

Wij smeren vaseline lanette (vette voor 's-nachts) en lanette-creme (vet maar trekt direct in) voor overdag. Pas na 6 maanden kwamen "de artsen" tot de conclusie dat het km was, en waren toen al 7 cremes, onder andere hormooncremes, verder.

Destijds was zijn huid zo kapot dat het bloedde en er zelfs een soort van wondvocht uitkwam (sorry beetje vies misschien) en met daarbij waren zijn oksels e.d. helemaal open. Mijn tante woont in Italie en is bevriend met een kinderarts, zij kon de creme gentamicina en vroeg of wij die ook konden gebruiken en dit kon. Uiteraard in Nederland navraag gedaan bij de dermatologe waar we onder behandeling stonden en zij vond het prima. Het werkt geweldig bij Xander. We gebruiken het niet continue maar wanneer nodig.

Even een kleine tip voor mama's van kinderen met droge huid, exceem of wat dan ook.
Zelf ben ik huid patient en zweer al jaren bij huidverzorgingsproducten van Zarqua, kun je kopen bij de tuinen en zo. Let op: dit is geen medicijn, vervangt niet de dermatologg en eventuele hormooncremes. Wel is het heerlijke verzorging voor iedereen en omdat het parfum en conserveringsmiddel vrij is (en dierproefvrij) kan het geen kwaad.

het enige wat bij mijn dochter nog helpt is creme van weleda het kost ongeveer 7 euro zon tube en het werkt perfect k smeer haar helemaal in elke ochtend en avond en er iz zeker resultaat te zien!!

Terug
Bovenaan