Fase?

@mamavaneenbeebie,precies dat inderdaad. Pfff, hopelijk is het inderdaad snel voorbij. Ben om een uur of 8 gesloopt en klaar om naar bed te gaan?

@gebruiker10096602,ze gaat wel naar de opvang maar onregelmatig. Vaak passen er ook familieleden op of vind ik het fijner als ze een dag thuis blijft (ze slaapt voor geen meter op de opvang). Ze is wel ziek geweest door de prikjes, misschien inderdaad dat ze daar nog last van heeft? Ze is niet meer hangerig en ‘zielig’ gelukkig en slapen doet ze geweldig (doorslapen, hiervoor nog nooit gebeurd). Maar misschien dat ze daar door nog wel in een dram-bui zit inderdaad. We wachten geduldig af... zo ver we kunnen? dankjewel!

Oooh, hier kan ik over meepraten! Onze dreumes is nu bijna 14 maanden en sinds deze week kan hij ook zo overdreven reageren op hele normale dingen. Ineens wil hij ECHT NIET meer in de kinderstoel, gooit hij zijn eten overboord, kan echt verdrietig zijn als hij niet met iets (gevaarlijks) mag spelen, etc. Echt grenzen aan het opzoeken.. phoe! Ik heb het idee dat het opvoeden nu pas echt begonnen is. Consequent zijn is mijn nieuwe mantra.

Maar als dat betekent dat hij zo meteen gaat doorslapen, dan vind ik het prima:D Je verhaal geeft de burger moed!

@Semna,precies ja! Die grenzen opzoeken. Zó vermoeiend, maar ook wel erg begrijpelijk. Mn dochter pakte hiervoor bijvoorbeeld nooit mijn telefoon, zat er óf altijd met een vingertje naar te wijzen of gaf hem aan mij. Nu rukt ze hem uit mn handen en begint ze te krijsen alsof ik dr mishandel?? De buren zullen wel denken..?succes er mee! 

Ik denk dat het een fase is die nooit ophoud! Hahah me zoon is bijna 17 maanden en al 2 maanden krijst hij ook alles bij elkaar als hij iets niet mag, opeens wilt hij niet meer eten terwijl hij daar dol op was. Hij laat zich niet meer aankleden of uitkleden of wilt hij de hele dag opgepakt worden en dat ik met hem rondloop? Naar speelgoed kijkt hij nooit om of is hij na 2 min uitgekeken. Hij kan zichzelf ook niet beZig houden, ik hoop dat het met de tijd beter word want het put me ook echt uit. 

@esssss,ohh ik herken mn dochter daar zo in? normaal wilde ze altijd spelen op het plein waar we boodschappen doen maar nu moet en zal ik dr optillen anders gaat ze op de grond liggen huilen? radeloos voel je je soms.. maar gelukkig ben ik niet de enige en jullie dus ook niet! Hopelijk gaat het snel weer voorbij of wordt het idd snel minder. 

Super herkenbaar. Ook met het badje. Ineens wilde hij niet meer alsof hij bang voor het water was, dus dan deed ik hem eerst in bad en toen pas de kraan aan en dat hielp ook zelf de douchekop vasthouden is ren succes. Toen mijn zoon met 18 maanden zelf ging lopen ging het beter omdat hij toen meer zelf kon doen. Misschien helpt het je kindje te betrekken in de dagelijkse dingen doen of maken. Mijn zoon wilde zelf zijn luier en schoenen pakken en bijv helpen met sinaasappels persen (maar opdrinken ho maar ?) hij is nu 2,5 en ik ben twee en ik zeg nee is echt heel erg hier? maar ook weer erg leuk al die fases van kinderen, voor je het weet zitten ze in de pubertijd!

@KHCO,goede tip! Moet wel zeggen, mn dochter loopt al sinds ze 10 maanden is (??) en ik laat dr dus ook vrij veel ‘zelf’ doen. Jas en schoenen pakken, eten pakken (wel onder begeleiding uiteraard) en samen opruimen. Maar er kan maar één ding anders gaan dan ze denkt en ik heb weer een huilende puberbaby voor een halfuur. Maar misschien is dat inderdaad een idee om nog meer te doen, om het extra te stimuleren. Haha die fases zijn absoluut leuk, ze doet ook heel veel waar je je rot om kan lachen. Maar die buien de hele dag door zijn killlling. Ben blij dat ze goed slaapt, anders kon je me echt oprapen ?

Terug
Bovenaan