Fase?

Hihi ben ook echt kapot aan het einde van de dag en heb nu ook een zoontje van 6 weken erbij en vergeet hem weleens aandacht te geven omdat ik zo druk met met mijn andere zoon! Maar hij slaapt nachts ook goed en dat helpt enorm en is verder ook heel vrolijk en grappig.is misschien niet de beste opvoed manier maar wat ik weleens doe tijdens zon driftbui/huilbui is om te zeggen als we nu even dit doen gaan we straks Pieter konijn kijken (is zijn lievelings tekenfilm)  en dat helpt dan ?

De peuterpuberteit begon bij mijn oudste met 1,5 jaar en ze zit er nog in (is nu 3 jaar). Ze gaat nu wel over naar de vragenfase. Maar het is pittig. De jongste verwacht ik ook vroeg in die fase te gaan zitten. Is nu 13 maanden en merk dat ze al wel echt grenzen aan het opzoeken is. Eten wil ze zelf doen, voeren laat ze echt niet toe. Dan maar alles onder en een wasje meer draaien.

Oh zo fijn om te lezen dit allemaal. En zo herkenbaar! Mijn zoontje is nu 18mnd. Als we iets niet toe staan of het niet gaat zoals hij wil is het een drama! Gillen, op de grond liggen, bonken met z'n hoofd. Hij komt zelf niet uit deze bui, we nemen hem bij ons tot dat hij rustig is. Knuffeltje speentje er bij..  En nog wat vergelijkbaars, ook ik ben zwanger! Morgen 29wk van ons tweede zoontje. Jullie ook van harte gefeliciteerd ?

Oh zo fijn om te lezen dit allemaal. En zo herkenbaar! Mijn zoontje is nu 18mnd. Als we iets niet toe staan of het niet gaat zoals hij wil is het een drama! Gillen, op de grond liggen, bonken met z'n hoofd. Hij komt zelf niet uit deze bui, we nemen hem bij ons tot dat hij rustig is. Knuffeltje speentje er bij..  En nog wat vergelijkbaars, ook ik ben zwanger! Morgen 29wk van ons tweede zoontje. Jullie ook van harte gefeliciteerd ?

Oh oh.. al die verhalen zijn inderdaad zo herkenbaar!! @w83 dat zelf eten.. echt de hel!! Maar ze doet haar mond echt niet open als je wilt mee helpen. Hebben jullie ook het gevoel dat se buien vooral bij jou is en minder (niet) bij partner/opvang/opaoma??Hier wel. Bij mijn partner heeft ze het veel minder. En met die zwangerschapshornonen denk ik toch al snel dat het dan wel aan mij zal liggenEn op de opvang.. zo lief.. ze kan zo goed zelf spelen. En dan thuis drie driftbuien achter elkaar?? 

@mamaovnprecies, dat niet uit de bui kunnen komen, hartverscheurend maar heb ook t gevoel dat als ik toegeef ze het vaker gaat doen. Lastig allemaal! En ook gefeliciteerd!? @Gebruiker10095254bij mijn vriend heeft ze ze ook nauwelijks/niet. Moet ik wel zeggen dat ze hem veel minder ziet (door werk) dus de kans is ook kleiner, maar zodra ze een draaaaama dag heeft gehad bij mij en hij komt thuis is ze een engel? op de opvang hoor ik ook alleen maar dat ze een geweldig lief meisje is. Nou, weet niet over welk kind ze het hebben want die van mij is alleen met vlagen lief ?. Maar het is natuurlijk ook wel een goed teken, ze kent je en wil je uittesten. Kindjes hebben grenzen nodig en die testen ze dan bij mama uit??‍♀️ Hopelijk gaat t wel snel over of wordt het minder!!

Zo herkenbaar, al valt het bij ons nog redelijk mee. Onze zoon is bijna 17 maanden en ik ben 17 weken zwanger. Ook ik heb het gevoel dat ik deze zwangerschap “erbij” doe en er te weinig van geniet terwijl het zoooooo snel gaat.Denk dat het vooral komt omdat je het allemaal al een keer hebt meegemaakt.Onze zoon is vooral heel ondernemend. Het liefst is hij heel de dag buiten. En inderdaad ook janken als hij even zijn zin niet krijgt en juist ondeugende dingen doen als ik moe ben. Gelukkig slaapt hij tussen de middag nog 2-3 uur en ‘s nachts slaapt hij ook goed door.Het is een fase en ik moet er vaak om lachen als hij weer wat nieuws ontdekt heeft. Je kan het soms alleen wat minder goed hebben.

Las op ouders van nu een artikel over driftbuien bij peuters... ze hadden er beter dreumes van kunnen maken hahah.(Weet niet of link het doet)Maar stond ook in waarom het goed is en waarom het (vaak) alleen bij jou gebeurd!@Essievd mijn man ziet zij ook veel minder. Dus feest als hij thuiskomt! 

Terug
Bovenaan