favoriete hapje van je kindje

Hoi,

prei en uien mogen kinderen tot een jaar nog niet hebben, net als veel koolsoorten. Dat is veel te zwaar voor hun darmen en kunnen ze op latere leeftijd last van hebben.

Stijn is gek op peer met appel, peer met banaan en appel met banaan. Verder eet hij graag bruine bonen. Niet uit een pot want potgroenten is ingemaakt met zout en dat is niet goed voor de nieren van een baby. Ik koop een doos bruine bonen en die week ik dan acht uur en kook ik anderhalf uur. Dan kook ik ook even een appel en pureer alles door elkaar. Dat doe ik dan in bakjes in de vriezer. Als ik het au bain maire opwarm eet hij het niet maar als ik het in een steelpannetje op een laag vuurtje opwarm eet hij zijn bordje helemaal leeg. Als wij aardappelen eten prak ik er voor hem ook een aardappel doorheen en anders eet hij het zonder aardappel.

Met broodkorstjes zijn we ook begonnen. Dat vind hij erg lekker, maar als ik zacht brood geef met een beetje boter speelt hij ermee maar eet hij er niet van.

Groetjes van Marloes

Dat is nog steeds Stijn zijn favoriete voeding!!!

Hoi hoi,

Ik geef Rik potjes. Ik met mijn goed gedrag stond in het begin alles vers te doen en daar moest ie van kokhalzen en vond het niet lekker. Nu heb ik een eigen merk potje groente (vis pak ik wel van olvarit) en fruit van het Kruitvat. Nou dat vind ie heerlijk! Broodkorstjes koktie van en liga ook. Poeh vind het best moeilijk wat ik hem tussendoor moet geven hoor. Vind zo weinig lekker eigenlijk. Tis misschien nog het vreemde hoor, dus nog effe doorzetten.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi. Ik maak voor Jesse alles vers. Heb net weer mijn best staan doen op worteltjes en broccoli.. Ik ben pas sinds een week of 2 begonnen met groente, maar de wortelen staan met stip op 1, op de voet gevolgd door de broccoli.. Bloemkool vond meneer niets! Sperzieboontjes ben ik sinds 2 dagen aan het proberen en hij vind het steeds lekkerder..
Van de week naar het buro en dan hoor ik wel wanneer ik met aardappelen enzo kan beginnen.. (het is mijn tweede maar ik weet echt niet meer wanneer ik daar vorige keer allemaal mee ben begonnen hoor..)
Gr. Anne-Marie

Oja, en met fruit staat peer echt bovenaan het lijstje van meneer!!

Hoi allemaal

Mijn zoontje Dylan vindt het eten dat meneer Olvarite oid maakt lekkerder dan  dat van  mama snif snif!   Daar sta je da probeer je de perfecte moeder te zijn he. Ik denk dat het te grof is wat ik maak dus ga ik het proberen om het door de zeef te doen en als hij het niet wil dan maar uit een potje!

Waarmee maken jullie het eten fijn?   Hebben jullie ervaring met de babykook?

Groetjes Linda  

Ik prak het eten gewoon met een vork. Hij weet niet beter als dat er stukjes in zitten dus heb ik er totaal geen problemen mee.. Mijn oudste kreeg met 4 maanden al groente en fruit en toen heb ik het altijd met de staafmixer fijn gemalen, en dan steeds ik groffer gemaakt..

hoi   volgens mij zijn erwten peulvruchten en geen kool soort of zie ik dat verkeerd. groetjes aadje mama van henry 13-9-07

nou we zijn pas begonnen met een keer per dag groente of fruithap.
Peer ebn bloemkool   vind ze tot nog oe het lekkerst.

Erwtjes uit de vriezer kunnen toch wel daar zit geen suiker of zout in.
Kun je alleen niet opnieuw invriezen toch???

Hoi,

heb ik van de week een stukje zitten tikken over het eten van Stijn, vergeet ik helemaal zijn lievelingsdrinken te vermelden. Stijn is gek op smoothies, gemaakt door pappa van 1 liter yoghurt, zes vruchten (meestal banaan, peer en appel en soms mango) en een scheut roosvicee. Dan even in de blender en we smullen er met zijn vijven van. Vooral Stijn. Die wordt boos als de beker even weg wordt gehaald zodat hij kan slikken en kan heel zielig (lees hard) brullen als de beker leeg is. Hij klokt het echt zo naar binnen. Dat is echt zo lief om te zien.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan