februari 2010 moeders? (2e kindje)

o zal ook nog even wat meer info geven, is wel zo leuk!
Ik ben Mirjam en ben 25 jaar. We hebben al een prachtige zoon van bijna 2 1/2 jaar! Mijn nod moet ergens tussen 14 juni en 16 juni geweest zijn.
Ik loop straks niet bij de verloskundige maar bij de gyneacoloog, omdat ik diabetes heb.
Vandaag zal ik even met het ziekenhuis bellen en dan zal ik wel zien wanneer ik een echo krijg. Bij mijn zoon kreeg ik er 1 met 7 weken.
Op dit wondertje hebben we wel een tijdje moeten wachten, bijna een jaar! Bij mijn zoon was het in 2 keer raak. Als het deze maand niet gelukt was, moest ik voor onderzoeken naar het ziekenhuis, gelukkig is ons dit bespaard gebleven!
Nou meiden, heerlijk gaan genieten van jullie zwangerschap, voor we het weten is het alweer februari!!
Groetjes Mirjam

Hai meiden,

Ik ben Debby en ben net 39 jaar. Na hersteloperatie van nieuwe partner in september 2006 nu dan zwanger. Vorig jaar september helaas een miskraam gehad. Ben in maart met IUI gestart. Heb dit 2 keer gedaan omdat het mannetje voor 3 maanden moest gaat varen. Nu zouden we volgende maand weer verder gaan met IUI maar nu blijk ik zwanger. Ik ben wel een paar keer naar boord geweest en dit kindje is dus op zee verwekt.
Ik heb al 2 lieve zoons uit mijn vorige relatie en mijn mannetje heeft ook al een dochter en zoon en sinds oktober ook een kleindochter. Vind het nu ook erg spannend. Ik ben nu nog maar 4,5 week zwanger en de vorige keer ging het mis bij 8,5 week. Voel me wel beter als de vorige keer maar ben toch erg blij als ik het hartje voor het eerst heb gehoord. Ik ben 23 februari 2010 uitgerekend en ga volgende week maar eens de gynaecoloog bellen.

Gr. Debby

Hallo Februari 2010 mama's,

Als eerste van harte met jullie zwangerschap!
Zelf weet ik vanaf vorige week vrijdag dat ik zwanger ben en dat ik rond 20 februari 2010 uitgerekend ben. Al met al hartstikke blij maar ben ook wel een beetje ongerust.
Ben namelijk net die week daarvoor (voor het eerst)  in de sauna geweest...
Was al een poosje bezig met zwanger worden en wist dus niet dat ik zwanger was en nu lees ik net dat je beter niet naar de sauna  kunt gaan  in de eerste drie maanden.

Heb advies gevraagd bij de sauna maar nog geen reactie gekregen. Heb ook een afspraak gemaakt voor de termijnsbepalingecho, dan ook maar even aan de dokter vragen hoe het zit... Afwachten dus.

Ben dus blij maar ook onzeker. Moest even mijn verhaal kwijt.
Kan er nu nog met niemand over praten, ben blij dat ik m'n verhaal hier kwijt kan.
Hopelijk komt het forum voor februari 2010, kunnen we daar later verder praten.
Nu eerst die spannende drie maanden doorkomen!

Groetjes Leentje

Hallo Februari 2010 mama's,

Als eerste van harte met jullie zwangerschap!
Zelf weet ik vanaf vorige week vrijdag dat ik zwanger ben en dat ik rond 20 februari 2010 uitgerekend ben. Al met al hartstikke blij maar ben ook wel een beetje ongerust.
Ben namelijk net die week daarvoor (voor het eerst)  in de sauna geweest...
Was al een poosje bezig met zwanger worden en wist dus niet dat ik zwanger was en nu lees ik net dat je beter niet naar de sauna  kunt gaan  in de eerste drie maanden.

Heb advies gevraagd bij de sauna maar nog geen reactie gekregen. Heb ook een afspraak gemaakt voor de termijnsbepalingecho, dan ook maar even aan de dokter vragen hoe het zit... Afwachten dus.

Ben dus blij maar ook onzeker. Moest even mijn verhaal kwijt.
Kan er nu nog met niemand over praten, ben blij dat ik m'n verhaal hier kwijt kan.
Hopelijk komt het forum voor februari 2010, kunnen we daar later verder praten.
Nu eerst die spannende drie maanden doorkomen!

Groetjes Leentje

Hallo iedereen en alle nieuwen welkom!

Ik dacht laat ik ook maar s weer ff een stukkie schrijven aangezien ik dit topic gestart ben!
Hier alles goed. Ben ontzettend moe (komt ook doordat ik in het basisonderwijs zit en het einde van het jaar in zicht is, met alle drukte van dien!) en heb hele gevoelige borsten. Verder merk ik nauwelijks iets....hoop dus wel dat alles goed is, maar ja....Ik moet nog even tot woensdag wachten voor mijn 1e echo...spannend!
Wij hebben besloten om met vaderdag een kaart te geven aan de opa's met een gedichtje er in en die moeten ze dan voorlezen en dan zullen ze ons geheimpje weten. Het is wel vroeg (ben dan 7 wk) maar uit ervaring de vorige keer weet ik dat het prettig is, dat mensen het weten(je naasten dan...). Mocht het onverhoopt toch mis zijn dan weten ze het in ieder geval  van tevoren, want zoiets achteraf horen lijkt me voor een opa/oma(vader/moeder van de ouders) ook niet leuk!
Ik had gister trouwens een teamuitje en de ene collega na de andere vroeg:"Jij drinkt toch ook een roseetje mee?" Heb maar gezegd dat ik er niet veel trek in had, maar ik kreeg vreemde blikken.....Vond het heel moeilijk!
Nou groetjes
Chantal

Alle nieuwen Welkom en van harte gefeliciteerd.

@chan Wij hebben het onze ouders en broers en zussen ook verteld hoor. Ze hebben bij de vorige mk ook erg meegleefd en dat vond ik heel fijn. We hebben ze het nu dus ook al verteld. Zeker omdat we nu op vakantie zijn en we meteen daarna de echo hebben. Als het hier dus nog mis gaat vind ik het juist prettig dat ze dat weten. Begin het wachten nu wel moe te worden. Ben ook wel moe van de zwangerschap.... Niet erg gezellig voor mijn man maar als mijn zoontje hier tussen de middag in de caravan gaat slapen gaat mama mee haha...

Nou blijf hier nog een week en dan zijn we volgende week zaterdag weer terug in Nederland. Heb dan op maandag meteen de echo bij de gynaecoloog en ben dan als het goed is al dik 8 weken...

X Robin

Hoi!

Ik weet sinds 7 juni dat wij een tweede kindje verwachten.... Ik ben uitgerekend op 10 februari 2010. Het mooie hiervan is dat ons eerste kindje precies op dezelfde datum in 2007 was uitgerekend (hij is uiteindelijk 13 februari 2007 geboren). Het is natuurlijk nog even afwachten hoe het allemaal uit gaat pakken... 23 juni hebben we ons eerste echo! Ben benieuwd.

SH

Hallo allemaal,

Ik zal ook ff hier wat schrijven en zal me ook in de lijst zetten zag dat ik daar nog niet op stond. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger, voel me wel erg moe, heb vaak wel een middag dutje nodig en dat doe ik dan ook lekker als mijn meisje op bed ligt. Heb ook al last van mijn hormonen, de ene keer lig ik in een deuk en twee tellen later ben ik weer super sjachie, af en toe best vermoeiend. Ben gelukkig nog niet misselijk, hebben jullie ook kwaaltjes? Wie doet er ook mee met moeders voor moeder? En ik ben ook benieuwd of er iemand al kraamzorg heeft aangevraagd en al opvang heeft geregeld. Wij gaan over twee weekjes lekker op vakantie heb ik echt zin in, maar die dinsdag daarvoor gelukkig nog de echo, ben echt zo benieuwd.

Alle nieuwe, ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

@Robin, lekker zeg vakantie!

@Chantal, leuk zeg dat gedichtje, ik zette bij mijn ouders en broers beschuit met muisjes op tafel bij de koffie. Iedereen die weet ook al dat ik zwanger ben, ik zie zelf namelijk geen rede om het voor me te houden, vind het veel te leuk om met andere te delen. Het enige nadeel vind ik wel dat sommige reacties wat tegen vallen. Dan zijn ze eerst heel blij dat je zwanger bent en dan vragen ze hoever en dan is het ineens van 'ow' alsof het dan niet echt is ofzo. Een vriendin van me zij, ja maar je bent nog geen 3 maanden, ze was wel blij hoor, maar dat is toch dan weer jammer. Niemand zegt het echt zo direct, maar ik merk het toch wel.

@Leentje, ik zou me geen zorgen maken hoor dat e 1x in de sauna geweest bent, komt vast allemaal goed.

@Debby, wat fijn dat je toch gewoon zo zwanger geworden bent en dan op zee, leuk hoor.

Veel liefs Loks

Terug
Bovenaan