ff iets heel anders

hoi
ik weet dat ik bij het verkeerde forum zit want daar is ook peuter en kleuter maar als ik daar weer heen verhuis moet WEER een ander forum gaan bezoeken en ik heb het al zo druk om alles bij te houden hihi.
maar het volgende:
ik heb een dochter van ruim 3 jaar en ze vertikt het om het op het potje of wc te doen. ik kan haar alles beloven maar ze doet het niet.
ze wilt bv graag oorbellen nou die mag ze wel als ze op het potje gaat, dan zeg ik dat en dan zegt zei doen we morgen wel mama.
als ik ze dan er echt opzet wordt ze bijna hiepper.
dus dat werkt ook al niet.ik weet het niet meer hoor.
ze zit al in nr 6 van luier straks moet ik tene lady aan gaan schaffen voor haar hihi.
wat heeft bij jullie zoal geholpen in zo'n zelfde situatie.
groetjes sandra
 
Hoi,
Al heb ik zelf nog geen kinderen, de eerste is onderweg.. maar vriendinnen van mij wel. Het schijnt dat kinderen moeilijk zindelijk zijn te krijgen wanneer je er als ouder erg veel druk op legt. Kinderen zijn erop een gegeven moment zelf klaar voor om zonder luier te kunnen.
Mocht je toch door willen zetten, dan moet je eens een echte luier gebruiken van stof met een inlegluier. Deze schijnen zo vervelend te zitten, dat ze binnen een paar dagen zindelijk zijn! Tenminste hielp bij twee vriendinnen!
Succes!
 
wij hebben na elke keer als ze iets deed op de wc kreeg ze een snoepje die ze mocht uitkiezen
de jongste is vandaag 3 geworden en al 3 maanden zinderlijk hihi
elke keer als ze plas deed waren we al blij na een poos daarmee gestopt want ja dat ging op den duur alleen maar om het snoepje nou toen met poepen dat wou ze echt niet tot we weer de snoepjes ertegen in te plaats gaven eerst grote poep en dan iets lekkers
volhouden is toch echt wat helpt
of gewoon zonder luier laten lopen plast ze in der broek nou laat der ff dan staan en dan vind ze het vanzelf niet meer leuk hoor

ik ken het met de drama op de wc en alles
nou wij bleven rustig en deden der zonder luier laten lopen en ja volhouden vooral
heet heeft hier een maandje of 3 a 4 geduurt en toen was ze klaar en nu is ze zelfs zo ver dat ze vanaf morgen ook de nachten gaat oefen
 
Niet te veel pushen inderdaad zegt men, maar belonings systeem inzetten; (kleine ps. die oorbellen is leuke en lieve belofte maar hier bij mij waar k woon schieten ze die niet meer onder de 6 jaar; schijnt een nieuwe regel te zijn) ik had er 2 en die waren binnen de week zindelijk; gewoon luier af gelaten, elk uur op wc gezet en helemaal uit mn dakkie voor ze, al kwam er maar een druppel....de nu nog jongste vertikt t voor alsnog ook (is 2,5 jaar) dus die laat k nog ff een maandje en probeer t dan weer.....
 
belonen werkt idd goed, zo deden wij dat op het dagverblijf ook, sticker plakken ofzo als ze het deden en een kleurboek of iets uitzoeken uit de doos met cadeautjes als ze gepoept hadden,
Dus uitleggen dat als ze plassen op het potje ze een hele grote meid is en dat ze dan een sticker mag plakken en als ze gepoept heeft op het potje ze een cadeautje uit mag zoeken uit de box ofzo. dan verder niet te veel aandacht en extra trots zijn en ook aan andere vertellen als ze het wel gedaan heeft zo van kijk eens wat een grote meid etc, xtra benadrukken hoe positief het is.

 
onze meid van 2 jaar, wou ook echt nooit op het potje op wc!nu is ze nog erg jong maar ineens is het kwartje gevallen en wou ze zitten en ze ging wel is waar plassen!weij werken met een plaskaart, ze zit al op heer 2e inmiddels zoveel stickers had ze geplast en bij 10 stickers mag ze een klein kadotje uitzoeken!pushen helpt absoluut niet denk ik, ik zou eerder haar gewoon zonder luier laten rondlopen en dan maar paar keer natte broek en dan moet vanzelf wel keer vies van worden!
veel succes!
 
Ha,

Mijn zoon (net drie) is al 1,5 zinnelijk.
Toen hij 1,5jr was heb ik hem om het kwartier,
een week lang op het potje geholpen. daarna vroeg hij zelf om op het potje te gaan als er een plasje kwam. drukken was nog een beetje spannend,maar 2 weken later vond hij dit ook gewoon. toen hij twee was gaf hij zelf aan 's nachts geen pamper meer aan te willen. Onze stoer vent is
dus al een jaar dag en nacht zinnelijk!
Je moet er wel de tijd voor nemen en desnoods een
boekje op 't toilet leggen,en steeds een stukje voorlezen,zodat het leuk blijft.
Succes
 
Ik weet niet of je zelf met de deur open naar de wc gaat? Ik deed het altijd met een schommelende peuter achter me aan. Het schijnt zo te zijn dat dit kinderen motiveerd . Toen ze zinnelijk moest worden gingen we gewoon samen gezellig zitten. Ik op de wc, zij op de po. Die van mij was in ieder geval zo droog.
Andere tips;
- de po aantrekkelijk maken door zelf laten te versieren.
- geen po maar een wc-verhoger gebruiken zodat het stoer is.
- thuis gewoon zonder luier laten lopen, als ze het vervelend vinden voelen gaan ze sneller op de po.
Succes
 
Terug
Bovenaan