ff iets heel anders

Niet teveel aandacht aan geven, ons dochtertje wilde het eerst ook niet en toen ineen keer gaf ze het zelf aan, snachts is ze ook nog niet zindelijk, maar wij denken zo van ze zal het vaneigens doen op den duur zijn ze allemaal zuiver. Als je teveel aandacht aan schenkt ook negatieve aandacht dan doen ze het niet.

Het was bij ons zelfs zo dat ze wel wilde plassen op het potje maar nog neit poepen, dat heeft heel lang geduurd, nu heeft ze ook erge last van obstipatie en lopen we ook al lange tijd bij een kinderarts en zij zei dat je een kind niet moet pushen, komt vanzelf, ze geven eht zelf aan als ze er klaar voor zijn. En ind op een gegeven moment ging ons dochtertje plassen en toen kwam er ene poepje en sindsdien doet ze dat ook op de wc.

Dus zoals iedereen hier zegt niet teveel pushen, en je moet het zelf los laten en vaak zie je dan dat het wel gaat lukken. En ook vertrouwen in je kindje hebben dat het gaat lukken.

Succes
 
ik werk op een creche en ik weet dat het heel moeilijk is, maar de kinderen gaan het echt pas doen als ze er zefl helemaal klaar voor zijn. heb zelf een zoontje die het ook niet deed, met stickers te werk gegaan, cadeautjes enz... niks hielp, maar uiteindelijk een keer zn luier gewoon uitgedaan, 1 dag de hele tijd in zn broek geplast, ik heb stug volgehouden en twee dagen later ging hij het ineens zelf zeggen van mama ik moet plassen. met het poepen lukt het nu nog steeds niet dat doet hij nog steeds in zn broek, ik doe expres geen luier om zodat hopelijk er snel ook een dag komt dat hij het zelf vies gaat vinden. net als met het plassen. dus, wanneer ze er zelf nog niet aan toe zijn doen ze het ook echt niet en wordt het alleen maar een frustratie, dat moet je zien te vermijden, gewoon luier uit en er zo min mogelijk over praten tegen haar, hoe meer je pushed hoe enger ze het vind.

succes, hopelijk heb je er wat aan.

gr jolanda
 
Om steeds ongelukjes op te moeten ruimen kun je ook een onderbroekje onder de luier doen. Dan gaat ze het in ieder geval voelen en dat vinden ze vaak wel vervelend. Succes! Ben benieuwd wat je gaat proberen.
 
Terug
Bovenaan