ff iets heel anders

Als je haar perse zindelijk wilt hebben zou ik haar gewoon geen luier meer omdoen.
als ze plast/ poept alleen zeggen...och weer een ongelukje en zonder mopperen opruimen en als ze het wel op het potje/ wc doet belonen met een sticker of iets anders..

tip: boek pipi de wc fee van diffrax online te bestellen
 
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn zus liet haar zoon, elke keer een sticker plakken als hij een plas deed op de wc, als de stickers op waren mocht hij een cadeautje uitzoeken.
poepen wilde hij eerst niet, hij zei dat doe ik als ik naar school ga en ja hoor de eerste dag dat hij ging wennen had hij geen luier meer nodig (anders kreeg hij die even om om te poepen)
 
geloof me het komt vanzelf
wij hebben onze zoon het vorig jaar zomer geleerd
is een makkelijke periode
binnen 4 dagen was hij zindelijk.... 3,5 was hij toen

de nacht gaan we nu afbouwen...

we hebben hem wel elke keer een kadootje uit laten zoeken en met een week (dus 7 stickers) iets leuks gedaan met elkaar....

wel een tip vooral niet pushen.... werkt vaak averechts en kan juist opstopping als gevolg hebben en dan ben je verder van huis...

succes!!
 
Onze beide jongens waren erg laat met zindelijkheid. De oudste hebben we op een gegeven moment nogal gepusht omdat we bang waren dat hij als hij naar school ging nog steeds niet zindelijk zou zijn! Maar dat pushen werkte alleen maar averechts. Uiteindelijk, toen hij er zelf aan toe was, was het ineens voor elkaar en ook meteen dag en nacht en was hij zindelijk voordat hij naar school ging. De jongste hebben we daarom niet teveel gepusht maar wel erg geprezen wanneer hij iets op de wc had gedaan. Het ene kind is heel erg snel zindelijk en het andere heeft wat meer tijd nodig om zindelijk te worden. Ik heb toen wel de tip gehad om de luier over de onderbroek aan te trekken zodat het onderbroekje nat wordt en dat voelt natuurlijk niet prettig aan. Misschien een idee?
 
Onze dochter was al heel vroeg met de zinbdelijkheid omdat ze in de hete zomer naakt rond liep en elke keer als ze ging plassen zette ik haar snel op een potje. Na het hete weer hebben we haar op vast tijden na de toilet gedaan en als ze daar een plasje deed dan mocht ze een sticker uit zoeken en die plakte ze op een blaadje die we opgehangen hadden.
Werkte prima!

Snap dat je wil dat ze snel zindelijk word maar dwingen helpt niet dus probeer dat niet te doen.

Succes!
Owja je hebt ook van die leuke potjes met geluid enzo misschien is dat een idee?
 
Kinderen bepalen zelf wanneer ze er "aantoe" zijn.
Daar zijn ze nog altijd wel zelf de baas over.
Ik zou de druk van de ketel halen en ontzettend belonen als ze er zelf mee komt.
Ik werk met kinderen van 0 - 4 jr en de leeftijden verschillen zo, wanneer een kind zinderlijk WIL worden.
Je kan het echt niet dwingen. Wel belonen, TOP!

Succes ermee. En de meeste kids zijn toch wel zinderlijk hoor, voordat ze naar de basisschool gaan. Dus geen stress!

Groetjes.
 
Mijn dochter was met 1,5 bijna zinnelijk, toen werd ze ziek en helemaal niks meer. 2 weken geleden weer begonnen, en ineens had ze het te pakken. ze is nu overdag zinnelijk op haar middagslaapje na dan. en poepen doet ze ook in haar luier. wij werken met het sticker systeem. Ze moeten het ineens doorhebben. vaak als je het even laat rusten, gaan ze er vanzelf als nog op, omdat je er geen druk op uitoefend. Me dochter is nu 2 jaar en 3 maanden.
 
Toen ik bij mijn oudste flink aan het oefenen was deden we haar een luierbroekje aan.
En we hadden een sticker systeem.Dat betekende dat we met haar afspraken,dat als ze bijv 10 stickers had,dat ze een klein cadeautje mocht uitzoeken of een klein uitje kreeg.
Dit ging goed,totdat mevrouw er geen zin meer in had en zei:mama,ik heb een luierbroekje aan en ik doe het daar maar weer lekker in.Dan hoef ik ook niet op het potje.Het was inmiddels weer warm weer en ik heb haar toen weer een onderbroek aangedaan,wat ze niet wou.Na 3 weken flink in haar broek geplast en gepoept te hebben,riep ze ineens dat ze wel weer na de wc wilde.Ze was met 2 jaar en 3 maanden zindelijk overdag en pas met 3.5 in de nacht.we hebben haar nu(ze is nu bijna 5) gezegt,dat als ze wakker wordt om te plassen,dat ze niet naar ons moet gaan om te vragen,maar gewoon gaan plassen.
 
Terug
Bovenaan