ff praktisch: boodschappen, hoe doen jullie dat?

Boodschappen doen? Drama drama drama.
Ze zouden aan tuigjes moeten vastzitten in de wagen.
Elke keer is het ruzie. Meneertje wil absoluut niet zitten en als hij zit (met wat lekkers) dan is het ook zo voorbij. En gillen,huilen mensen zitten me echt aan te kijken.
Hij loopt dus ook wel eens door de winkel en komt dan met allerlei snoep en koek naar mij toe. Dus nu breng ik Thomas vrijdagmiddag naar mijn moeder zodat ik rustig boodschappen kan doen.

Oh en met de kinderstoel in de auto is het ook pak me dan als je kan haha
Liefs Esther

Ga naar de zelfscan AH, dat scheelt weer een beetje in de tijd. Ik scan (lees IK SCAN, JIJ NIET STIJN!!!) en Stijn doet de boodschappen in de tas. Plus de tip van Nelleke, op iedere hoek valt wel iets te snoepen. Voordeel is ook dat je niet in de rij hoeft te staan dus je bent zo weer weg...

ik moet er stiekum wel om lachen omdat sommige verhalen zo herkenbaar zijn!

en ja hoor, hier is het ook: pak me dan...weg rennen voor het autostoeltje, behalve als ze er zelf in mag klimmen. maargoed bij erge haast duurt dat echt te lang hahahaha.

en boodschappen...dat  doet 1 van ons  voortaan op zaterdagochtend, zonder Merel.
wat ze wil niet in het zitje blijven zitten.. zelluf lopen!
ja en dan kan 1 van ons de hele winkel achter d'r aan hollen, en de ander boodschappen doen...nou dan ga ik liever op mijn gemak in mijn eentje boodschappen doen!

doordeweeks ga ik wel met de wandelwagen kleine boodschapjes tussendoor doen, en dat gaat nog net! als we lopen geen probleem, maar bij het stilstaan wil ze er steeds uit klimmen. dus sta ik af en toe daar te roepen van: merel blijven zitten, ondertussen betalen en boodschappen inlaaien...pfffffff

O ja, nog even een tip:
bij de prenatal verkopen ze tuigjes! Ik heb het ooit gekocht en het is superhandig, en dus ook vast te maken aan  het winkelwagen-zitje. Als je het vast hebt zitten kunnen ze echt niet meer gaan staan hoor! Je doet het tuigje om, klikt het op twee punten vast aan de rugleuning van het zitje, en klaar is clara!

Ik heb het gelukkig niet nodig voor het wagentje, maar als hij aanstalten gaat maken eruit te klimmen dan zet ik 'm vast hoor!

Ik laat 'm trouwens nooit loslopen in de winkel. We gaan boodschappen doen, dús zit hij in het karretje. punt. Ik ben daar duidelijk in, en Kian snapt dat.
Ik besef me dat het ene kind het andere niet is, maar ik denk dat we zelf ook wel een grote boodschap overbrengen door sterk in je schoenen te staan en bij je mening te blijven. (niet halverwege het boodschappen doen toch overstag gaan en 'm er toch uithalen, want dat onthouden ze voor de volgende keer!)

Succes met boodschappen doen!
Liefs Nelleke

Hey!

Vooral dat gedeelte voor we er zijn... grumbl grumbl!!!   Thomas, kom je jas en schoenen eens aandoen! Antwoord: simpel nee. Dit herhaalt zich ongeveer drie keer. Dan help ik hem maar even met een inmiddels iets minder vriendelijk gezicht. Dan Nina in de maxi stouwen en dan kunnen we weg. MOOI NIET!! heeft meneer weer doodleuk zelf zijn jas en schoenen uit getrokken... En dus herhaalt alles zich weer drie keer!
En als we dan bij de auto zijn zegt Thomas bij voorbaat al lachend: Mama KUT!!!
( Het is duidelijk wat wij zeggen als we een peuter en een baby in de auto proberen te proppen...!)
Vanaf dan is het eigenlijk gezellig moet ik eerlijk zeggen. Thomas krijgt de keus of in het zitje of in het karretje wil zitten. Dan lopen we langs de fruitafdeling en krijgt meneer een doosje pitloze druiven en die snoept ie op tot aan de kassa. Geen probleem dus hier!
Wel net als Nelleke die moet ik die druivenklauwtjes van het pin apparaat vandaan zien te houden. Wat ook helpt is hem van te voren een 20 ct muntje geven en zeggen dat ie zelf iets mag betalen, WHAHHAHHA! Vaak geeft de kassa dame hem dan wisselgeld, 2 x 10 ct! Trots dat ie dan is, zelf betaald!

Kus, Marieke

Ik geef mijn beide kids zo'n mini kar en begeleid ze de winkel door met hier en daar een dreigement hihi. Ze mogen om te beurt wat pakken en de oudste denkt graag mee over wat we gaan eten. Gaat hier soms ook wel vreselijk mis. De kleinste heeft al wat dingetjes kapot gegooit en staat soms door leuk torens te bouwen van glazen potten, help! Maar goed het lukt toch iedere keer weer om eten mee naar huis te krijgen.

Hey boodschap avonturiers..

ik vind boodschappen doen met chris alleen prima. Hij zit in zijn buggy of in een winkelwagentje. Inderdaad veel afleiden  onderweg maar eigenlijk altijd gezellig.
We kletsen veel, ieder melkpak is goed voor geloei van een koe, een geitje staat er bij ons bij de kaas, die aaien we dan en zo gaat het door. het is voor mij een verademing met gewoon 1 kind op pad.

maar zodra Mister S. en Mister M. meegaan veranderd de plusmarkt hier in een misdrijf gebied. Ze spelen tegenwoordig namelijk spionnetje in de winkel  dit houdt in dat ze iedereen in de gaten houden en dan vooral mij en dat ze steeds om een hoekje gluren en hun pistool (vinger) richten op elkaar. Ze verstoppen zich achter de schappen en gaan met hun rug langs de producten om zich verdekt op te stellen.
Dan rennen ze van punt tot punt en duiken op de grond weg.
Soms zie je mensen vreemd kijken... en dat vind ik natuurlijk minder leuk....want ze moeten wel een beetje netjes doen, maar ze doen niemand kwaad

Soms zeggen van die deftige dames ook ..." dat zijn wel boeven zeg, je zult je handen wel vol aan ze hebben"   en mijn antwoord is altijd...Nee hoor, ze zijn heel makkelijk. Hoe komt u daar nu bij?

Oude omaatjes zeggen altijd: "wat een lekkere ondeugden heb jij, beter dan die jochies die niks zeggen" en die krijgen altijd een vette glimlach van mij

maar...ik doe dus liever geeeeeen boodschappen met 3 jongens want ik kan je vertellen...daar wordt het niet lekker rustig van en ik vergeet de helft omdat ik steeds hun in de gaten moet houden...want eerlijk gezegd...zijn het ras echte boeven

dus...ik doe boodschappen onder schooltijd en in de vakantie's 's avonds...

groet Pascal

Ilse laat ik nooit lopen in de winkel. Ik heb het 1x gedaan en was haar toen kwijt. Ze verdween tussen de schappen en ik heb met een medewerker van de winkel naar haar gezocht. Wat schaamde ik me kapot zeg en het is my worst nightmare dat ik haar echt kwijt raakt.
Nee als ik alleen met haar naar de winkel ga dan mag ze in het wagentje en ik geef haar de boodschappen aan (die niet kapot kunnen) en Ilse legt ze in het wagentje.
Twee kinderen neem ik alleen mee als ik maar een paar dingetjes moet hebben. Ze zitten dan allebei bij  mij in de tandembuggy (wat een uitvinding met twee kinderen zeg, een aanrader voor iedereen!). Ilse voorop en Stan liggend achterin. Dat gaat altijd wel goed.
Ilse mag er eigenlijk alleen uit bij de glijbaan die voor de Hema staat (als ik haast heb dan zorg ik dat ze de glijbaan niet ziet door heel per ongeluk  een andere route te nemen. Wat een moeder ben ik toch...foei.).
Maar het liefst ga ik alleen met mezelf naar de winkel, dan ben ik het snelste weer terug!

Liefs Jeske

Terug
Bovenaan