ff terug komen op de schoonmoeders :p

A

Anoniem

Guest
heey meiden..

Ik had een topic geopend van de geboortekaartjes en wil zeggen dat ik me niet aangevallen voel door jullie hoor hihi...vind het juist wel fijn om te horen dat sommige hetzelfde hadden en dat ik er dus gwn wat van moet zeggen..

Ze neemt als het ff kan alles uit handen en ik kan er niet meer tegen!

Ze staan om de haverklap voor de deur (zelfs met mensen die wij niet kennen, maar dat had ik ook gepost in de andere topic)

Ze koopt dingen die ik niet wil zoals roze ding voor boven het ledikant terwijl t miss wel een jongen is

Ze heeft een complete babykamer in hun huis gemaakt terwijl ik absoluut niet wil dat zo'n hummeltje daar blijft logeren

Ze zegt dat ik borstvoeding moet geven terwijl ik gwn de fles wil geven omdat dat net zo gezond is en ik heb de tepels daar niet voor dus moet t met zo'n apparaat en wil ik niet

Er zijn genoeg tranen van frustratie gerold en mijn vriend is dat geklaag natuurlijk ook zat nu haha...het blijft zijn moeder en ze bedoeld het goed maar ik ben nu al zoooo bang voor als het geboren is.. dat ze dan zegt: laat mij maar dit doen, geef maar aan mij, doe dit niet, doe dat niet...
Ik zou weleens willen vluchten naar een onbekende plek om dat te gaan voorkomen terwijl mijn vriend zegt: miss gebeurd dat niet dus maak je nog maar niet zo druk, en ik weet dat hij er dan wel wat van gaat zeggen hoor maar toch...hormonen denk ik haha

Nou dankjulliewel dat jullie dit ff willen aanhoren (lezen :p)
En laat gerust jullie schoonmoeder-verhalen achter want is altijd fijn om te lezen dat ik niet alleen sta haha..

Kus an

Vervelend he zo'n schoonmoeder die haar grenzen niet kent en jouw grenzen niet respecteerd. Dat gaat inderdaad alleen maar erger worden als de kleine geboren is, ze heeft jouw kind in feite nu al geclaimed door die kamer in te richten en zich overal mee te bemoeien. Je kunt blijven proberen de liever vrede te bewaren, daar dat gaat op de lange termijn niet werken want ze zal steeds opnieuw over jouw grenzen heen blijven gaan.

Het enige alternatief dat je hebt is duidelijker je grenzen aangeven en voor jezelf opkomen. Dit hoef je echt niet te pikken hoor, al was ze de moeder van de hele wereld. En laat je niet wijsmaken dat ze het goed bedoeld, ze probeert jouw leven en dat van jouw kind naar haar hand te zetten. Niets goedbedoelend aan. Dat is gewoon niet erg respectvol voor jouw wensen. En je mag je vriend/man best vragen om onvoorwaardelijke steun als het gaat om jouw grenzen aangeven aan zijn moeder. Hij heeft voor jou gekozen en dus zal hij achter je moeten staan. Ik zeg tegen mijn man altijd, ben je met mij getrouwd of met je moeder. Dat werkt.

Dit klinkt misschien een beetje hard wat ik nu zeg, maar jouw schoonmoeder gaat niet uit zichzelf stoppen. Zeker als de kleine geboren is. Dit is jouw zwangerschap, jouw kind en jouw gezin. Probeer dat voor ogen te houden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en als je hier niets mee kunt gewoon negeren. Ik wens je er in ieder geval veel succes mee.

Hoi Angela,

Gelukkig gaat het bij mij andersom. Ik heb een hele lieve schoonmoeder
die altijd wel wil bijspringen of helpen maar alleen als ik het vraag.

En soms kan ze dan niet, dat kan natuurlijk ook.

Het lijkt me wel dat jij een beetje een opdringerige schoonmoeder hebt.

Probeer haar op een positieve manier te overtuigen dat het jullie zwangerschap is en

als je hulp nodig hebt, je het haar wel vraagt. En als ze wat wil
kopen, dat ze jullie even belt wat jullie nog kunnen gebruiken.

Sterkte he,

groetjes,

Vanessa

ach ja die van jou is tenminste blij ermee, die van mij heeft voorgesteld abortus te doen en ben niet welkom in hun huis, dus soms een beetje relativeren helpt, ik vind trouwens wel dat je vriend achter JOU hoort te staan en geen smoesjes voor zijn moeder moet verzinnen als je echt iets niet fijn vind moet je dat gewoon heel duidelijk maken en een consequentie eraan hangen (begin je gewoon met cursus opvoeden bij je schoonmoeder haha)

Mijn ouders hebben ook al een kamertje klaar voor ons hummeltje bij ons , het lijkt me juist heel makkelijk, misschien ook omdat ik daar werk en dan ons ukkie mee neem en hij dan toch een stabiele omgeving heeft daar.

Ik zou wel proberen (om de extreme dingen na dan) om blij te zijn dat ze in elk geval meeleeft op haar manier en proberen om dat toch een beetje te waarderen...

over dat abortus ik ben 26 en mijn vriend 33, allebei vaste baan en bewust voor gekozen dus abortus is geeneens een optie..

pff vervelende schoonmoeders weet er alles van
voor dat ik zwanger raakte wou ze ons leven al bepalen en dat schoot bij mij in het verkeerde keel gat dus wees ik haar de gat van de deur
ik hoef niks meer met dat mens te maken te hebben
ze wou mij en me vriend uit elkaar drijven want ze kon het niet hebben dat haar zoon nu minder aandacht aan haar gaf.
toen ze er lucht van kreeg dat ik zwanger was kwam ze hier voor de deur schreeuwen
ze wensde ons kind alle verschillijke ziektes toe en zelfs de dood

hahaha herkenbaar hoor dat ben je met mij getrouwd of met je moeder haha!! heb ik zelf nooit geroepn want ben neij getrouwd maar heb het vaak van andere gehoord!

Ik moet ook leren voor mezelf op te komen en voortaan meteen mijn mond open te doen! het werkt niet om je eerst op te vreten en het 3 weken later te zeggen want dan is het te laat.

En wat tukkerlady zegt vind ik echt heel erg!! wat een eng mens!!
En van ponyville van abortus :S dat is echt wel heel erg! miss mag ik niet zo zeuren over geboortekaarten als ik dit zo hoor haha...
schoonmoeders...ik heb er nog nooit mee om kunnen gaan! had gehoopt dat t bij deze wel goed zou gaan want ik heb definitief gekozen voor mijn jeroen dus geen switching meer mogelijk qua schoonmoeder hahaha..

X an

Terug
Bovenaan