ff terug komen op de schoonmoeders :p

Mijn schoonmoeder heeft 1 belangrijk ding gedaan ooit: de dokter gebeld toen ze zag hoe doodziek ik was van het spugen. Van mij en mijn man nam de dokter niks aan, maar toen zij belde stond hij op de stoep en een uur later lag ik in het ziekenhuis. Dat vond ik heel knap van haar!

Mijn kraamweek heeft ze wel verknald. De dag na de bevalling zijn ze 6 uren op bezoek geweest!! Ik had van te voren iedereen (man, kraamhulp, andere familie enzo) gezegd ze de deur uit te werken, maar op het moment supreme gebeurde dat niet. Toen ze kort daarna weer wilden komen voor een bezoekje van 8 uren heb ik mijn man laten bellen dat ze 2 uurtjes welkom waren, langer niet. Gevolg: ze kwamen dan maar niet! Nou dan niet hoor. Sindsdien bepaal ik de gang van zaken en komen we op het soort bezoekjes uit waar wij ons goed bij voelen en zij de kleinkinderen regelmatig te zien krijgen.

Ik lees dat je de fles gaat geven. Dan kan ik je nu al vertellen dat oma de fles uit je handen rukt om de fles te kunnen geven. Weet dat het belangrijk is voor een kleine baby dat hij/zij mama kan ruiken bij het drinken. Dat geeft veiligheid in de grote bedreigende wereld om hen heen. Lekker zelf voeden dus!

haha dat kamertje, te zot voor woorden vind ik. Mijn kinderen gaan namelijk pas uit logeren (alleen) als ze 3 1/2 a 4 jaar zijn. Heb je niks meer aan een babykamer hoor hihihihihi.

Sterkte meid met je zwangerschap en kom op voor jezelf. 'Better let as net' zeggen we in Friesland (beter laat dan nooit).

Angeline

O, wat een exemplaar van een schoenmoeder heb je! Vreselijk als iemand zich zo in je leven probeert te wurmen!
Aan dat kamertje kun je vrees ik weinig doen want het is haar huis en daar heb je geen zeggenschap.
Maar voor de rest: probeer er gewoon wat van te zeggen. Heb   ik laatst ook gedaan (ging wel ergens anders over); ik was doodzenuwachtig en begon gelijk te bleeeren (tja, hormomen he?), maar het kwam WEL over! En ik was ZO opgelucht dat ik eindelijk eens een keer te kennen had gegeven dat hun gedrag niet altijd zo geweldig is als ze zelf denken. Echt, het was het nemen van de hobbel meer dan waard!

Toen ik mijn schoonouders vertelde dat ik zwanger ben (zie ander post op dit forum), hebben ze op een gegeven moment gezegd: "tja, en dan krijg je straks van iedereen allerlei dingen waar je niet op zit te wachten.". Nou, dat zinnetje ga ik onthouden, want als zij dan straks met allemaal antieke meuk aan komen zetten zeg ik: "weet je nog dat je vertelde van die dingen waar je niet op zit te wachten? Nou, dit is zo'n ding." Haha!!

Succes, ik hoop dat je met schoonmoeder gaat praten. Echt hoor, het lucht zo op!!

Tja...schoonmoeders....

Met mijn ex schoonmoeder heb ik ook niet zo'n goede ervaringen.. Ze bemoeide zich ook overal mee en tot overmaat van ramp kwam ze bijna elke dag langs, toen de kleine geboren was!! Stond ze om 8 uur s'ochtens al voor de deur ( ze had een sleutel, dus ze liet zichzelf wel binnen!!) Overal stond ze met haar neus bevenop!! Zelfs toen mijn (ex) man   na een paar weken besloot om bij ons weg te gaan, bleef ze maar komen. Uiteraard werd alles wat haar zoon deed ( ervandoor gaan met zijn vriendin) met de mantel der liefde bedekt.Als ze er was, trok ze zowat die kleine uit mijn armen!!  Uiteidelijk heb ik haar redelijk duidelijk kunnen maken, dat ik er niet op stond te wachten, dat ze elke dag hier zat!!
Gelukkig is mijn nieuwe schoonmoeder veel liever ( zou het ermee te maken kunnen hebben dat ze  200km van ons vandaan woont, hihi) nee, ze is heel lief en ook heel blij
Wat jouw schoonmoeder betreft, ik zou haar toch ( voorzichtig) de waarheid vertellen... goede bedoelingen of niet, als de kleine er is heb je dadelijk helemaal niks meer te vertellen ( de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen he)
Of nog beter, laat het je vriend doen, als je toch nog een beetje goede relatie met haar wilt houden,hihi
Echt waar, als je nu niet op je strepen gaat staan, zal het alleen maar erger worden
succes!!
liefs smartie

Wat ben ik toch in een gelukkige positie (als ik jullie verhalen zo lees)!!!

Mijn "schoonmoeder" woont in Engeland en mijn vriend heeft geen contact meer met haar... EN IK DUS OOK NIET!!!!  (heb haar zelfs nog nooit ontmoet)
Alleen een beetje jammer voor mijn zoontje en toekomstige kleine, die hebben dus 'maar'een opa en oma...
En natuurlijk niet zo leuk voor mijn vriendje, die moet het wel allemaal pikken van zijn schoonouders en heeft niets om mij terug te pakken  (nanananana...)

Maar ik ben dolgelukkig, heb geen goede ervaringen met ex-schoonmoeders, dus kan jullie frustratie zeer goed voorstellen (ben ik blij dat ik  van de vorige relaties geen kinderen heb)

Ik wens jullie (en ook jullie partners) veel sterkte toe!!!

Veel liefs NIka  

hihi wat een verhalen he! het is wel lekker om ff je verhaal te doen vind ik hoor!

Jullie hebben gelijk, ze gaat strax die fles uit mijn handen rukken daar zie ik der wel voor aan :(   dat wil ik absoluut niet laten gebeuren, maar vind het ook lullig om te zeggen..neej dat mag je niet haha..

Zoals iemand al zei: zij heeft haar tijd gehad en dat zinnetje zette me ineens aan het denken! want zij heeft nooit echt naar haar 2 kinderen omgekeken! mijn vriend mocht alles maar dfoen en latenh wat hij zelf wou en de jongste van nu 15 (mijn vriend is 29) moet altijd zichzelf vermaken omdat ze dte beroerd is om iets leuks te ondernemen met der dochter! vorige keer zei ze: mama ik heb een kortingskaartje voor t dolfinarium en er werd gwn gezegd: nou, gooi maar weg want gaan we niet heen! vervolg is dat wij dat zusje moeten entertainen omdat ze weer bij ons op de stoep staat!

ik d8: ga eerst omkijken naar je eigen kind voordat je je met die van mij gaat bemoeien!

X

He Angela, ja wordt met de dag assertiever, ik blijf je volgen
Aan het eind van de week heb je vast genoeg moed verzameld voor een 'gesprekje'.

Goh ik heb nog geluk geloof ik, ik heb geen schoonmoeder want ik heb geen partner. Dat is aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant ook weer niet als ik het zo lees.

De oma van mijn kindjes woont in amerika en ik heb er wel contact mee maar ze kan zich niet ergens mee bemoeien.

Ik ben in december nog bij ze op bezoek geweest met mijn zoontje en toen heb ik me ook wel geergerd. Ze is heel zuinig, gooit niks weg. Dus toen Max een banaan wilde en hem maar half opat heeft ze de ander helft (zonder schil) bewaard. In de ijskast, wel 3 dagen! En daarna kreeg ie het weer   voorgezet, bah! Gelukkig wilde hij het niet, maar dat   vond ik echt vreselijk.

Ik denk Angela, dat je inderdaad assertief moet zijn, maar niet aggressief. Dus je mond open doen voor je het kookpunt bereikt en kalm blijven. En dan als je je grens eenmaal hebt aangegeven, hem goed bewaken. Sommige   volwassenen zijn net als kinderen, die gaan de grenzen testen dus dan moet je keer op keer aangeven waar die grens precies ligt. Is best moeilijk hoor, maar als je dat kan dan zullen jullie allemaal gelukkiger zijn denk ik.

whahahaha! ja ik begon zo rustig he :p maar komt omdat ik me steeds kwader maak.. maar tis gwn een feit dat je niets meer kunt hebben van iemand als diegene je eenmaal irriteert.. dan is elke zucht teveel.

Ik ga bij het eerst volgende bemoeizuchtige dingetje zeker mijn mond open trekken want jullie hebben gwn gelijk: het wordt alleen maar erger als het li8jkt alsof ik het allemaal best vind!

Terug
Bovenaan