ff terug komen op de schoonmoeders :p

hoi hoi
als ik jou was zou ik haar eens goed de waarheid zeggen.he is jou buik jullie kind en haar goed bedoeld eadvoezen daar vraag jij niet om.
denk echt dat je gewoon een keer echt boos moet worden hoor,alleen al om haar te laten weten dat jij niet over je heen laat lopen en dat jij zelf wel dingen beslist.
weet dat het niet leuk is om boos te worden maar dit wordt aleen nog maar erger als de   kleine er eenmaal is en dan ga je jou nog meer ergeren.
succes he
liefs sil

ik zou mijn mond juist opentrekken als ze de eerst volgende keer langskomt en niet wachten tot ze iets doet wat je irriteert. Je hebt namelijk veel meer controle over jezelf en hoe je het brengt als je niet al opgefokt bent. Ik neem aan dat je wil dat de boodschap overkomt, maar je wilt haar toch ook niet volledig afkappen, maar dat zit er wel in als je opgefokt bent omdat het gesprek dan snel escaleert. Dan eindigt het misschien in ruzie en dat is voor niemand leuk ,toch.

vind het zo moeilijk om ineens te zeggen: heey! ff over die geboortekaartjes he die je 3 maanden geleden hebt gemaakt... hahaha
dat kan ik toch niej maken :p

Maar ze komt woensdag langs en dan zal ze VAST wel iets zeggen wat me niet aanstaat haha..dus dan zeg ik er wel voorzichtig iets van..wil inderdaad geen ruzie en ook niet te agressief weorden want heb wel in de gaten dat ik door mijn zwangerschap wat sneller op mijn teentjes getrapt ben :p en dan komt t er lekker rot uit rollen!

Ik snap dat je voelt dat je daar 3 maanden te laat mee komt en dat je daarom zegt: dat kan je toch niet maken?
Eigenlijk moet je denken: dat kon ZIJ niet maken dat te doen!
Haar probleem, niet jouw probleem (oei, nu hoor ik mijn man spreken hihi)
Succes woensdag, hoe je het ook doet, doe het goed ;-) en laat ons horen hoe het ging :-D

hoi hoi,

Jeetje wat vervelend zeg. Vind het moeilijk om hier een oordeel over te geven omdat ik je schoonmoeder natuurlijk niet ken. Maar je kan haar natuurlijk wel voorzichtig uitleggen dat je het heel fijn vindt dat je schoonmoeder zo blij is met de komst van de kleine maar dat het voor jullie ook heel speciaal is en dat jullie het erg leuk vinden om zelf spullen voor de kleine uit te zoeken.

Misschien heeft ze het helemaal niet door dat ze zich zo opdringt en is ze zo enthousiast dat ze maar door blijft draven. Zij weet op dit moment nog niet dat jij dit eigenlijk niet prettig vind...
Je kan haar ook een boek geven, bijv: de kunst van het grootouderschap of het tijdschrift OOK (voor aanstaande groot-ouders) Hierin staan vaak artikelen hoe je je het beste kan opstellen als groot-ouders (O.a. bemoei je NIET met de opvoeding van je kleinkinderen, en besef dat je kinderen hun eigen manier van opvoeden hebben voor hun kleine etc).

Jullie verhaal komt me een beetje bekend voor maar dan in een andere situatie. Wij vonden het toen ook heel lastig om te zeggen dat we het eigenlijk niet zo wilden als zij het wilden. Maar ik denk dat je beter eerlijk en open naar elkaar kunt zijn, zodoende weet je allebei wat je aan elkaar hebt.

Heel veel sterkte en ben benieuwd hoe je gesprek ging!

Groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan