Fietsen???

Zeker met dit heerlijke weer lijkt het me super om een stukje te gaan fietsen met de kleine meid.

Onze dochter is bijna 8 maanden en kan al goed zitten( dus echt een tijd alleen op de grond zitten zonder dat ze steun heeft)
Ik heb me laten vertellen dat je "moet"wachten tot ze 9 maanden zijn.

Kan ik toch beter nog een maand wachten?

Wanneer zijn jullie van plan om voor het eerst te gaan fietsen?

Hey,

Floor is 7 maand, en kan ook al heel goed zitten. Vanmidag ruim uur zonder om te vallen. Moet over twee weken bij cb zijn (dan is ze bijna 8 mnd) en dan ga ik het vragen, voor de zekerheid. Maar volgens mij mag ze het allang..

liefs,

T

haha, ik heb vorige week ook mijn nieuwe fiets opgehaald. Julia is de 27ste pas 7 maanden en kan nog niet lang los zitten. Dus mee op de fiets moet nog even wachten. Lijkt me wel helemaal geweldig. En met mijn nieuwe fiets is het wachten inderdaad moeilijk!

Ik was toevallig dinsdag bij CB en Isa kan ook al heel goed zelf zitten, zij zit ook al in de kinderstoel. Ze is nu 8 maanden en mag dan kleine stukjes mee op de fiets, zei de wvk. Een minuut of 10, dat is al best vermoeiend voor zo'n kleintje! Alle indrukken alleen al!
Bij de oudste ben ik ook gaan fietsen toen hij goed zelf kon zitten en in de kinderstoel zat. Hij was toen een maand of 9. Het gaat dus vooral om het zelfstandig zitten en dat is bij ieder kind weer anders! Er staat trouwens een stukje over Fietsen op deze site...

Mij is gezegd dat je met fietsen echt ontzettend moet oppassen, dus echt heel langzaam opbouwen en rustig over drempels en door bochten! Dus beginnen met 5 min. en dan steeds iets langer.. En ook niet eerder dan dat ze zelfstandig kunnen zitten, ook niet langer dan dat gaan.
Ik heb een verhaal gehoord dan een kindje d'r nekje gebroken had, terwijl de ouders dachten dat 't kindje sliep, dus nog vrolijk doorfietsten..... als je dat hoort dan haal je het wel uit je hoofd om lange afstanden meteen te gaan fietsen.. Sorry als ik nu iemand bang maak, maar je moet hier echt mee oppassen..
Succes iedereen!
Liefs

Wij wachten nog even met het voorstoeltje op de fiets. Warren zit al wel prima en hij zit ook al een tijdje in de kinderstoel. Het is weer best een uitgave en zoals we het nu doen gaat het eigenlijk heel goed!

Wij hebben een bakfiets waar hij in de maxicosi in mee kan voor langere afstanden. Voor kortere stukken zit hij bij mij in de draagdoek en dat vindt hij echt helemaal geweldig!
Voordeel van de draagdoek is dat hij veilig in slaap kan vallen of zich even kan afsluiten. Maar meestal wordt hij juist blij en wakker van fietsen, helemaal nu hij een zonnebrilletje heeft.

X
Evje

X
Evje

Terug
Bovenaan