Fietsen???

@ Jootje: heb je al eens op draagdoek.nl gekeken? Daar vind je ook instructie filmpjes. Deze doeken zijn wel vrij prijzig, maar ook heel fijn. Wij hebben geredeneerd dat de doek langer meegaat dan een draagzak, dus dan valt het weer mee. Maar misschien kan je er eerst eentje lenen? Geen idee ook of ze bijv. op Marktplaats worden aangeboden.

Zo, ik ga een stukje fietsen... :p

X
Evje

Die van mij koste €70,- Is wel prijzig, maar ik had hem van mijn ouders gekregen toen ik was bevallen van Julia.
Je kunt er een kind tot 18 kilo in dragen, dus ongeveer tot 2 jaar. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem zo lang ga gebruiken hoor! 18 kilo lijkt me echt te zwaar.

Tja en over de fiets. Ik heb inderdaad gelezen dat het niet mocht en daarom heb ik het nog nooit gedaan. Maar toen ik las dat Evje het ook doet, dacht ik: ach waarom zou ik het niet proberen.
Maar we wonen in een drukke stad met veel verkeer, dus daarom durf ik het toch niet. Als we in een rustig dorp hadden gewoond had ik het misschien wel eens geprobeerd. En gevaar kun je inderdaad niet uitsluiten. Maar voorpig pak ik toch maar de bus.

@ Evje: gewoon doen wat je gevoel zegt hoor.

Liefs Maartje

Reactie is misschien nogal heftig, maar ik zou er wel over nadenken.
Natuurlijk kan je met een fietsstoeltje ook een ongeluk krijgen, en in de maxicosi ook. Maar waarom wordt dan overal zo nadrukkelijk afgeraden om met een draagdoek te fietsen? En wordt een maxicosi wel aangeraden.
Het draait allemaal om risico's. Het is natuurlijk maar net welk risico je bereid bent om te nemen. Je kunt je kind niet overal tegen beschermen, maar je kunt wel onnodige risico's vermijden. Als jij het risico van een draagzak op de fiets wilt nemen meot je dat zeker zelf weten, maar ik vind het wel terecht dat er nog even de nadruk op wordt gelegd dat dit absoluut geen veilige manier is om je kind te vervoeren, wat je gevoel ook zegt

liefs

T

Terug
Bovenaan