Fietsen???

Hier ook nog niet mee op de fiets omdat Kyandro nog niet zelfstandig zit.hij zit soms al wel even in de kinderstoel met een goed kussen in rug en zijkanten,dan zit ie wel goed.
@Evje:gaaf vind ik die bakfietsen,maar ze zijn niet goedkoop he!en mochten we nog eens een kindje krijgen wil ik ook een draagdoek.voor nu schaf ik er geen meer aan,maar vind het er altijd zo knus en lief uitzien.
liefs jootje

@Jootje: Tja, wij hebben geen auto...
inderdaad prijzig in de aanschaf zo'n bakfiet (alhoewel ik er in geslaagd ben 'm in een aanbieding te kopen: voor €750.-) maar daarna kost-ie niets, nou ja, een lekke band daargelaten.

X

@ Evje: Ik gebruik ook vaak de draagdoek, zo praktisch en makkelijk. Maar ik durf er niet mee op de fiets. Hoe doe jij dat?

@ Jootje: Een kindje kun je heel lang in een draagdoek vervoeren, ook als het wat zwaarder wordt, want het gewicht wordt heel goed over je rug verdeeld. Ik heb vaak rugklachten, maar met de doek heb ik nergens last van. Dus je kunt hem nog best voor Kyandro aanschaffen hoor.
Ik vind de doek echt ideaal. Vooral als we ergens zijn waar het druk is, dan kan Julia zich een beetje afsluiten. Het kost wel even wat oefening, maar als je door hebt doe je hem moet knopen, dan heb je zo je kind erin.

Liefs Maartje

@Maartje: ik knoop 'm zodat hij met zijn beentjes aan weerszijden van mij heup/taille zit, met zijn gezichtje naar me toe. Ik knoop 'm dan wel flink strak en zorg dat de doek goed om zijn schoudertjes zit. Het knopen is inderdaad even oefenen maar ik doe 't nu bijna blind. 't is ff wat meer gewurm om 'm er in te krijgen maar hij vindt 't prima, hij is echt dol op fietsen, zeker nu hij een zonnebrilletje heeft. Zit lekker te brabbelen enzo.

En ik fiets natuurlijk iets rustiger :)
Als je het een beetje eng vindt probeer je het (als dat kan) eerst op wat stillere paadjes of op de stoep?
Owja, ik weet niet of (en hoeveel) haar Julia inmiddels heeft? Warren is nog steeds zo goed als kaal dus ik doe 'm wel altijd wat op zijn hoofd: capuchon of dun mutsje of zonnehoedje, het waait toch altijd op de fiets.

@Jootje: ik zou het ook gewoon proberen, misschien kan je er eentje lenen als je niet meteen zo'n aankoop wil doen? En inderdaad, van die draagzakken (chicco, baby björn) kreeg ik nog meer rugpijn dan ik al had, met de doek echt nergens last van, veel comfortabeler.

X
Evje

Je mag NOOOOOOIIITTTTTTTTTT met een baby in de draagdoek op de fiets stappen!!! Hoe onverantwoord is dat!!!!!!!!!! Kan niet geloven wat ik lees..... Wat als je valt, 'ws niet eens door je eigen schuld, je kindje heeft geen enkele bescherming en is zo kwetsbaar als wat! Ongelooflijk dat jullie op de fiets stappen met een kind op je buik gebonden! Het staat ook op ALLE verpakkingen, 'niet geschikt om mee te fietsen'. Lezen jullie dat wel voordat je m gaat gebruiken? Als je je gezonde stel hersens laat spreken, snap je toch ook wel dat je je kind op deze wijze blootstelt aan een enorm risico?? Ik begrijp hier echt niks van... Ik dacht dat de meeste van jullie slimme meiden waren, maar hoe kun je nou zo op een fiets stappen, gaan deelnemen aan het (drukke) verkeer en denken dat je het zelf wel allemaal in de hand hebt?? Onbegrijpelijk....
Er zullen wel weer verontwaardigde reacties op mijn bericht komen, maar dat boeit me niet echt, ik ben veel geschokter over jullie berichten over fietsen met baby in de draagdoek...

Gelukkig zit je baby in een fietsstoeltje idd in een veilige onaantastbare kooi, krijg je in de auto nooit een aanrijding, worden wandelaars nooit geschept, zal je kind op zijn of haar driewieler later nooit omkukelen.. Etc. Etc.

Veiligheid is per definitie een illusie, je kan je kind en jezelf niet uitsluiten deel te nemen aan het leven.

Doe jij lekker wat jij verantwoord vindt, dan doe ik dat ook.

X
Evje

@Myrthe:je mag best zo je mening hebben maar wat minder dominant mag ook wel hoor.pff om gelijk weer zo persoonlijk aan te vallen....

@Evje:goed gerageerd meid!jij moet doen wat goed voelt,en als jij zeker weet dat je kind veilig is moet je het gewoon doen,met een fietsstoeltje kan je kindje zich ook lelijk bezeren als je valt.

Wat voor merk draagdoek hebben jullie??en hoe lang kun je daar mee doen?en hoe duur is ie ongeveer??lijk me heel makkelijk.ook voor op vakantie straks.hoop dat ik dat knopen dan maar kan.
liefs jootje

Terug
Bovenaan