fietsplezier met de kleine

A

Anoniem

Guest
heb toch zo'n zin om met hem te gaan fietsen!

Maar wanneer mag het nou eindelijk? Meestal zeggen ze 9 maanden, anderen zeggen dat het kan als je kindje een uurtje zelfstandig rechtop kan zitten. Dat laatste kan Berend, maar hij is nog geen 8 maanden.

Ik durf het niet uit te proberen, wacht liever een maandje te lang ( helemaal omdat mijn moeder me net de stuipen op het lijf gejaagd heeft met een afschuwelijk verhaal over een kindje dat haar nek had gebroken toen ze achter op de fiets zat, hoe oud dat kindje was wist mijn moeder niet maar toch iiiiiii!).

Maar wanneer is het echt echt helemaal veilig?

Die verhalen heb ik ook al eens gehoord, eng he?
Ik heb de oudste voor op de fiets gezet toen hij zo'n maand of 10 oud was. Floor gaat mee in de fietskar (babyschelp), en zo kunnen we toch al lekker een rondje fietsen. Ik wacht ook maar weer tot een maand of 10 voordat ze voorop kan.
groetjes,
Ruth

Fenna kan nog lang niet zelf zitten, dus hier duurt dat nog wel even.
Ze is nu 7 maanden. Binnenkort wordt er wel een mamafiets aangeschaft!!
Ik heb zo'n zin om met haar te fietsen, maar het moet inderdaad dan wel kunnen.
Dat ene verhaal heb ik ook gehoord...verschrikkelijk!!! brrrrrrr

Groetjes, Alida en Fenna.

als ik zag hoe berend vorige maand al kon zitten, denk ik dat je hem nu wel voorop in een stoeltje kunt zetten, de richtlijn van 9 maanden is omdat de kinderen gemiddeld met 9 maanden goed kunnen zitten, maar berend kan dat al een tijdje en zit ook stevig, een klein rondje van een minuut of 5 a tien zou geen kwaad kunnen, gewoon geen rara hobbel weggetjes nemen en niet een uur gaan fietsen

Ik kijk er ook zo naar uit om te gaan fietsen. Betekent een uur zelfstandig zitten dat ie moet kunnen zitten zonder zichzelf te steunen op armpjes? En geldt deze zelfde regel ook voor kinderstoel/trip trap?
Groetjes Marieke

zou   je denken Anne Fien?

maar hij kan nog niet zelf gaan zitten. Wij moeten hem neerzetten in zit-stand zeg maar. of maakt dat niet uit?

wachten tot 10 maanden dan zit  je natuurlijk wel altijd goed en veilig. Maar met onze winterkindjes betekent dat ik eind november met hem door de regen en de kou kan fietsen...

ik ga misschien toch ook maar eens rondkijken naar fietskarren. Dan zit ie uit de wind en droog en kan hij er ook nu al in. Ik wil sowieso graag zo'n kar, maar kan hem thuis niet goed kwijt. hmmm nog even goed over nadenken  

ik ga de fietskar binnenkort ook weer gebruiken. de plank voor bij de voetjes is klaar. ben benieuwd......

waar je rekening mee moet houden bij het aaanschaffen van een kar, (natuurlijk dat de voetjes veilig zijn) maar dat er achter de kar een stalen buis zit, zodat mocht er iemand van achter op de kar rijden, dan kan die nooit tegen berend aan rijden.

Susanne, heb je nog iets gehoord van die fabrikant van je fietskar? Je zou toch een aangetekende brief sturen, of heb ik het helemaal mis?

Wij hebben een Chariot fietskar voor 1 kindje, dit is een smalle, lichte kar die je makkelijk kwijt kan als je wat minder opbergruimte hebt. Hij is ook heel stevig en bevalt ons heel goed. We hebben twee kinderen maar de oudste zit altijd achterop de fiets zodat ik nog makkelijk met Tijmen en Floor samen kan fietsen. Het is geen goedkope kar maar ik vind dat hij iedere cent waard is.
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan